The more you know
Voorlopig ziet hij er nog altijd goed uit, maar denk niet dat ik het nog doe.
The more you know
Voorlopig ziet hij er nog altijd goed uit, maar denk niet dat ik het nog doe.
Ik heb deze week een huurwoning aangeboden gekregen. In de mail stond dat ik tot het eind van de week heb om d woning te accepteren. Daarbij gaven ze me de contactgegevens van de huidige bewoner om een bezichtiging te plannen. Echter geeft die aan geen tijd te hebben voor een bezichtiging of het maken/sturen van foto’s. Ik zou de woning erg graag willen, maar ik wil ook graag iets meer over de woning weten (nu heb ik alleen een plattegrond). Aldus de verhuurder kan er geen uitstel geregeld worden en moet ik in dit geval de woning ongezien accepteren. Weet iemand of dit wettelijk gezien mag? (Het gaat om een PhD woning verhuurd via studentenhuisvesting).
Normaal gesproken dwingt de woningbouw dan toch een bezichtiging af? Laten zij jou de woning zien als de bewoner er niet is, zou het er eerlijk gezegd niet bij laten zitten.
Oh dat zou ik niet laten zitten hoor, dan laten ze je maar binnen terwijl zij er niet zijn of via de verhuurder zoals @Solee zegt
Zul je net zien dat je ongezien akkoord gaat en dan zit je met een versmeerd huis
Ik zou de woningbouw nog eens bellen en aangeven dat je wil dat zij dan maar zorgen dat je woning te zien krijgt.
Toen ik mijn huurwoning verliet moest ik ook zelf de bezichtigingen plannen, wat ik gek vond, maar wist dus wel dat ik er rekening mee moest houden. Dus snap ergens wel dat de huidige bewoner er niet op zit te wachten, maar als het goed is weet deze persoon dus wel dat het er aan zat te komen en vind ik het ook wel flauw dat er vanuit die partij geen moeite gedaan wordt om jou de woning te laten zien.
Ik heb dat ook een keer gehad (binnen 72 uur accepteren) maar de toenmalige huurder was toen niet in Nederland en heb het blind moeten accepteren. Gelukkig was de huurder wel heel chill. Maar de woningbouw (studententak) deed niks bij mij.
@Solee @PiuPiu @Mrs.Fraser @Luzarl Dank jullie wel voor de reacties! Heel waardevol. Ik ga morgen langs bij ze om het te bespreken.
Vandaag heb ik kort met de bewoner gesproken (gewoon aangebeld in de hoop dat het iets zou opleveren). Helaas was bezichtigen echt geen mogelijkheid. Volgens de huidige huurder is de indeling van de woning ook nog anders dan omschreven door de verhuurder. Extra reden om duidelijkheid en een bezichtiging te krijgen dus. Maar wel huiverig voor eenzelfde situatie als bij jou @Luzarl (dan zonder chille huurder)
Huh maar je stond voor de deur en mocht alsnog niet gewoon even twee minuten binnen rondkijken?
Ik hoop voor je dat de woningstichting meedenkt maar ik heb daar zelf slechte ervaringen over gehoord. Mijn broer had al ruim 3 maanden voordat hij uit zijn huurwoning ging aangegeven dat hij eruit zou gaan. Hij ging er 2 weken voordat de huurtermijn officieel verstreek al uit en had dit ook duidelijk aangegeven en ook dat er dus vanaf dat moment geen bezichtigingen meer mogelijk waren. Alsnog heeft de woningstichting het op de laatste 5 dagen laten aankomen voordat er contactgegevens van nieuwe huurders werden doorgegeven. Hij was inmiddels verhuisd naar de andere kant van het land dus kon geen bezichtigingen meer regelen. Volgens mij zijn er uiteindelijk huurders ongezien in gegaan. Nadeel van een stad met woningnood, ze weten toch dat er altijd wel iemand is die dat uit wanhoop doet.
Nou sorry maar wat een raar gedrag van die huurder! Wat zou hij verbergen? Je staat daar voor de deur en hij laat je niet eens binnen? Wat voor reden gaf hij aan? Alleen dat hij geen tijd had? Hopelijk wil de woningbouw je helpen. Succes!
Ik ben echt helemaal verbaasd over deze en bovenstaande reactie. Een wildvreemde belt bij je aan en zegt toekomstige huurder te zijn die je eerder telefonisch hebt gesproken om aan te geven dat het je niet uit komt. En jullie zijn verbaasd dat diegene ze niet a la minute binnen laat? Ik kan wel tien redenen bedenken.
Nee ik kan daar niet inkomen. @Pandabeer heeft een week de tijd om een woning te bezichtigen. En dan heeft de huidige huurder niet eens 5 minuten tijd om haar binnen laten of om zelfs maar een paar foto’s te maken en die naar haar op te sturen? Ik snap niet waarom hij niet ff wil meewerken…
Het ging mij erom dat je onaangekondigd aanbelt (snap wel dat je dat geprobeerd hebt overigens) en het dan raar vindt dat diegene je niet binnen uitnodigt. Je weet toch niet wat er is? Dit is de taak van de verhuurder om achteraan te gaan (hoezo per se die ene week als deadline) en evt wat kan bemiddelen of regelen. Je hebt toch geen idee wat er in het leven speelt van diegene op dit moment?
Ja eens dat dat de taak van de verhuurder zou moeten zijn, maar die verantwoordelijkheid nemen ze blijkbaar niet. Daarom snap ik niet waarom je als huidige huurder niet een paar minuten vrij kan maken en mee kan werken.
Maar goed ik doe ook de deur open als er aangebeld wordt en ik niemand verwacht en ik neem op als ik gebeld word door een onbekend telefoonnummer. Dat is op FF ook heel afwijkend dus t zal wel aan mij liggen maar ik snap niet waarom hij niet wil meewerken
Lol, wat een special snowflake reactie als laatste. Dit raar vinden heeft daar toch geen reet mee te maken. Ik neem ook gewoon de telefoon op etc. Zou zelfs een tour geven als iemand zou aanbellen en ik een momentje heb. Maar klaarblijkelijk heeft diegene redenen om dat niet te doen. Misschien zijn dat wel domme redenen (of een lijk of wietplantage), maar nogmaals. Die ken jij toch niet? Laatste week van verhuizing, wie weet wat voor dingen er spelen, of diegene werkt etc etc. En dan wordt er ongevraagd aangebeld door een wildvreemde aan wie jij al eerder hebt aangegeven dat het je niet gaat lukken en dan is dat raar?
Je gaat er gewoon vanuit dat diegene dat wel ff kan doen, maar je weet het toch niet? Die verhuurder moet gewoon niet zo dom doen.
Ja moet zeggen dat ik ook wel op twee gedachtes hinkte toen ik dat schreef, want ik vind het eerlijk gezegd ook wel opdringerig om als iemand heeft aangegeven dat het niet kan dan maar onaangekondigd voor de deur te staan. Dus misschien dacht diegene daardoor dikke doei heb al gezegd dat het niet kan. Het is misschien meer de verbazing dat iemand wel gewoon thuis is blijkbaar in de periode dat de bezichtiging moet plaatsvinden maar alsnog niet ergens in die week 5 min tijd kan maken om iemand even het huis te laten zien of een paar foto’s te maken. Dat vind ik gewoon wel echt weinig sociaal en flexibel.
Ik kan het me heel goed voorstellen dat iemand me niet zomaar binnenlaat. Wellicht ook wat opdringerig ja dat ik voor de deur sta, iets wat ik ook niet snel doe. Ik kwam net thuis (woon in hetzelfde gebouw) en zag licht branden. Toen heb ik besloten om aan te bellen en te kijken waar ik op uitkwam. Ik vind het - voor mezelf - vervelend hoe het gaat (vanuit huurder en verhuurder). Ik heb me netjes voorgesteld, de situatie uitgelegd en gevraagd of het nu of een van de komende dagen uitkomt om heel even te kijken naar de woning (om een indruk te krijgen van de indeling, vloer etc). Ik kan me natuurlijk voorstellen dat het in bepaalde persoonlijke zin omstandigheden echt niet uitkomt. Alleen vind ik het zo raar dat uit het whatsappcontact naar voren kwam dat bezichtigen gewoon niet kan en dat hij pas volgende week foto’s kan maken (na mijn beslismoment)
Ik krijg het niet bedacht. Ik wil een raamtekening maken met tekst. Daarbij gebruik ik een geprinte afbeelding, die wil ik buiten ophangen en dan aan de binnenkant van het raam overtekenen. De tekst moet vanaf buiten leesbaar zijn.
Moet ik de afbeelding dan gespiegeld printen of niet?
Top, thanks!
Het is meewerken aan de bezichtiging is vaak een onderdeel van het huurcontract wat je getekend hebt, en daarmee een verplichting voor de huurder. In dit geval ligt het dus aan je broer, en niet aan de woning corporatie. Leuk ook dat iedereen vindt dat voor hem/haar een afwijkend tijdpad moet gelden, snap goed dat zo’n verhuurder daar niet aan begint.
Nee toch? Het moet van buiten leesbaar zijn, dus je hangt het ‘gewoon’ op zoals het moet worden buiten. Van binnen schilder je het over, dus van binnen oogt het als spiegelbeeld.