Durf te vragen #7

Nou het idee is dus dat je er niet langer dan 1,5 uur staat.
En als je langer wil staan, moet je hem ergens anders zetten.
Precies zoals je nu hebt gedaan, dus het werkt vrij efficiënt.

42 likes

Ok ja ik heb idd precies gedaan wat moest om een boete te voorkomen dus het systeem werkt wel, maar waarom moet het zo? Laat mensen dan gewoon betalen na 1.5 uur…

Misschien dat iedereen daar de auto pakt om naar de plaatselijke jumbo te gaan en er niemand (behalve ik dan) ooit een (half) dagje Bodegraven doet ofzo, maar je zou dus op deze manier niet eens naar een film kunnen? Dan moet je dus plekken zoeken die niet op een parkeerterrein zijn (daar google ik altijd op). Ik gebruik bewust de auto echt weinig, maar vraag me mede daardoor wel af of ik de (ongeschreven) autoregels ooit onder de knie krijg.

2 likes

Haha het voelt echt als een heel obvious uitleg, maar meestal zijn die max 1-2 uur parkeerplaatsen heel dichtbij of in het centrum (voor een snelle boodschap) en zijn er dan ietsje verder grotere parkeerplaatsen voor langer parkeren. Als je in een vreemde plaats komt kun je meestal borden met Parkeerroute volgen om bij parkeerplaatsen voor langer parkeren uit te komen.

19 likes

Maar dan had jij misschien wel geen plek meer? Als er geen doorstroom plaatsvindt, dat is nu wel, als ze met maximale tijden werken. Het werkt dan wel beide kanten op hè

10 likes

Ja die parkeerplaatsen zijn vaak bedoeld om idd boodschappen te doen, naar de huisarts te gaan, etc

1 like

Vind het ergens echt heel grappig hoe jij hier over denkt, bij mij in het dorp is dit zo normaal! Ik weet niet beter… Je hebt blauwe zones voor 2u met schijf en net iets buiten het centrum gewoon gratis onbeperkt.

3 likes

Ongeschreven regels, hing er geen bord dan?

2 likes

Wat je regelmatig ziet is dat je tussen bijv. 9:00-18:00 ergens max. twee uur mag staan dus je parkeerschijf moet gebruiken, en buiten die tijden gewoon onbeperkt. Meeste films e.d. zijn natuurlijk ‘s avonds dus het zorgt dan niet voor problemen.

4 likes

Ik zie deze poster vaak bij mensen thuis. Weet iemand wie/wat dit precies is?

4 likes

Dit is de eerste keer dat ik deze poster zie :joy:

16 likes

hahah heb je die foto sneaky gemaakt om het hier te vragen? love it

Hahahaha nee, had ergens anders een foto van gemaakt en toen ik die foto bekeek vroeg ik me opeens af waar ik die poster nou van ken

2 likes

Ja ik bedoel meer dat je dan dus moet bedenken vantevoren hoelang je weg denkt te zijn er je dan beter niet op die blauwe zone maar elders moet gaan staan en daar dan een route voor moet volgen ter plekke etc. Ik google vantevoren thuis altijd gewoon een groot parkeerterrein als ik ergens heen moet en daar rijd ik heen op de navigatie en ga ik staan. En heel vaak is dat dan betaald en dat is prima, dan zie ik wel wat ik moet betalen als ik terugkom. Die parkeerschijven ben ik echt niet aan gewend, en is echt niet ideaal met 2 kleine kinderen en een verblijf van ca 2,5 uur…vandaar mijn ergernis

2 likes

Ja ik! Je mag me dm’en

1 like

Ik ook, weet niet hoeveel mensen je wilt spreken haha :sweat_smile:

1 like

Ik ! Ik weet niet of ik je kan helpen maar je mag altijd dm-en.

4 likes

Ja heb ik! Ik zal je dm’en

5 likes

Ik ook, maar wel naar een stad waar ik al een paar mensen kende en heb geen huis gekocht ofzo. Maar DMen mag hoor!

Weet niet of je nog meer tips/sparringspartners nodig hebt, maar hier nog iemand (naar het buitenland)

2 likes

Zijn deze echt geluidsdicht? Ik heb altijd waxbolletjes in m’n oren 's nachts maar daar komt toch altijd nog wat gesnurk doorheen.