Durf te vragen #7

Ik moet een klein vriezertje in een gangkast onder een trap kwijt, er is daar 83 cm hoogte en de vriezer is 84 cm. Kun je zo’n bovenblad van een vriezer gewoon eraf halen? Of doet het dan iets met de werking? En hoe haal je zoiets eraf, zit dat met schroeven vast of moet het met grof geweld eraf getrokken worden.

2 likes

Volgens mij kan het iig wel, dat doe je volgens mij ook als je hem onder het aanrecht wil plaatsen. Heb het zelf nooit gedaan, dus weet niet hoe makkelijk het gaat.

Edit: bij dit type staat bijvoorbeeld dat het makkelijk kan Inventum Vrijstaande Vriezer VR501
Maar ik zie op andere websites ook staan dat je idd moet kijken of je vriezer de warmte goed kwijt kan. Ik ben er dus toch niet zo zeker van dat dit altijd kan…

Zou eerder de poten er niet onder doen. Of moet hij daar warmte kwijt kunnen?

3 likes

Ik zou dat inderdaad niet doen.
Bovenblad ook geen idee, zou dat ook niet gedeeltelijk isolerend werken als extra laag?

Heb je hem echt al gekocht?
En iets meer naar voren onder de trap? Of loopt de wand niet schuin zeg maar?

1 like

@Fredje ok, nou als het bij die inventum kan lijkt het me dat het meestal wel kan maar ja weet het Indd niet zeker. Misschien moet ik het even vragen in een winkel maar ik ga daar dan niks kopen want de vriezer is al besteld @uprooted want wij willen no frost en er was er maar 1 in die hoogte. Daarnaast hadden we zoiets van we moeten echt zsm een vriezer, en als hij echt niet in de gangkast past dan maar in de schuur, dus hij wordt sowieso gebruikt.
Iets meer naar voren kan niet want er loopt ook een klein trapje naar beneden en dan kan de deur niet open.
De vorige eigenaren zeiden dat ze een stukje van de bovenkant af moesten zagen bij hun vriezer :grin:

3 likes

Onder het bureau in de studeerkamer vaak :sweat_smile:
Soms ook gewoon neergezet op de gang, op een stoel in de woonkamer. Maar ‘opgeruimd’ is onder het bureau.

3 likes

Onder de kapstok op de bovenste plank van het schoenenrekje

1 like

Ik heb een bankje onder de kapstok waar spullen in kunnen dus daar zitten ook tassen in.

2 likes

Op een soort van schoenenrekje onder de jassen

1 like

Trapkast, een grote tyfus zooi daar maar dat ziet niemand als de deur dicht is.

6 likes

In een inbouwkast in de woonkamer. Gooi 'm er gewoon in en dan deur dicht, doei

4 likes

Ik in de hal, maar wij hebben een vrij grote hal. Mijn man heeft hem onder de trap kast staan tot mijn grote ergernis want hij staat elke keer op een andere plek waardoor ik erover struikel.

2 likes

Ik vermoed dat je dan geen plaats hebt om in de gang een klein kastje te zetten? Of anders een opbergpoef, die kan je zowat overal neerzetten en vanalles inpleuren

2 likes

Ik had dit issue ook en zette het altijd op een eetkamer stoel. Ik wilde daar heel geaag vanaf rn heb nu een plankje opgehangen onder de kapstok! Wel maar ruimte voor 1 tas maar ben er erg blij mee

3 likes

Kent iemand een goed doel/instantie of stichting dat medische producten kan gebruiken? En dan met name voor kinderen?

Ik heb op mijn werk per ongeluk een doos zuurstof brillen voor kinderen gekocht, maar ik werk met bejaarde :grimacing: We kunnen er niks mee, ligt in de weg maar vind het zonde om ze gewoon weg te gooien

4 likes

Misschien Kinderhospice Kwatro mailen?

1 like

Misschien domme vraag maar ik ben in Bodegraven voor koffie en theater en ben met de auto, maar op de plek waar ik sta (en veel andere plekken) mag ik maar 1,5 u staan met de parkeerschijf. Moet ik dat ding dan tussentijds verzetten? Of een andere plek zoeken? Ik ga echt weinig met de auto en zeker niet naar dorpen dus geen idee hoe dit werkt maar het is wel heel onhandig

Hoe lang ben je weg? Als het echt 3 uur is bijv dan moet je m tussentijds verzetten. Maar je kunt vaak wel wat smokkelen met 'm iets later zetten.

Edit: op eigen risico natuurlijk :joy:

3 likes

Ja, schijf draaien na 1.5u of een andere plek zoeken waar je wel gewoon lang mag staan.

1 like

Dank allen! Ik ben uiteindelijk op een andere plek gaan staan, maar hoe onhandig is dit systeem? Laat me dan maar gewoon betalen, veel efficiënter…

1 like