Durf te vragen #7

Haha ja herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde. Ben echt beter in leuke ideeën bedenken en iets nieuws beginnen, dan iets volhouden. Maar op de een of andere manier werkt dit? Het is simpel genoeg om het even snel bij te werken. Het is een gedeelde notitie met m’n man, dus we herinneren elkaar er aan. En het zit nu zo in m’n systeem dat het eigenlijk geen moeite meer kost. Nu wordt het eerder de vraag, wanneer stop je met het bijhouden van mijlpalen van je kinderen? :joy: Wat zouden die mijlpalen zijn als ze 16 zijn?

2 likes

Ik vind het inderdaad wel heel vies aanvoelen altijd! Maar dat is meer het gevoel dan dat het echt vies wordt want ik neem hem wel altijd even af met een Dettol doekje na het sporten.

Ik doe zelf geen wilde sportbewegingen ofzo, daarvoor denk ik dat hij bij mij wel iets te ruim zit, maar ik heb wel echt een klein hoofd ook. Mijn vriend heeft hier echt helemaaaal geen last van bijvoorbeeld

2 likes

Ik was vroeger(!!!) ook van de lijstjes op mijn mobiel en ik kwam net nog 2 mooie tegen:

• al mijn sekspartner en of het ONS waren
  • hoe vaak en waarom een vriendin die vaak afzegt afzegt :skull:
17 likes

Dit doet me denken aan telkens een letter van hun naam halen wanneer ze iets kuts doen. Als hun naam weg is dan is het voorbij!!

7 likes

Wat oneerlijk, een ‘Bo’ krijgt dus maar twee kansen terwijl een ‘Alessandria’ er elf krijgt?

10 likes

Het leven is niet altijd eerlijk :woman_shrugging:t4:

18 likes

Ik heb de Fresh ‘n rebel clam 2 ANC. Voor die prijs heel tevreden over! Doet goed zn werk qua noise cancelling. Enige nadeel: je kan geen nummers skippen via de koptelefoon.

1 like

Zoutlampjes worden vaak gebruikt door ouders die in de nacht voeding aan baby geven, omdat dit heel zacht licht is, maar ik denk eigenlijk dat het te weinig licht is voor lezen. Ik zelf heb een lampje van 2200k. Dat is ‘kaarslicht’, maar dit geeft uiteindelijk toch best wat licht voor iemand die wil slapen. Misschien wel 2200k lampje en dat je kan dimmen?

En anders gewoon een minileeslampje die je aan je boek klemt?

2 likes

Ik gebruik daarvoor de smart lampen van de IKEA! Kun je precies instellen hoe je wil

2 likes

Je kunt kijken naar naaimachine/koelkast lichtjes! Liggen in de ah bij de normale lampen. Zijn dus een stuk kleiner maar wel met zo’n e14 fitting (moet je wel net een lamp met die maat fitting hebben). En dan idd degene met minst lumen pakken.

4 likes

Ja of Philips Hue!

2 likes

Ik heb een Philips wake UP Light, kun je ook zo fel en zacht zetten als je wil

2 likes

Ik heb om dezelfde reden de Humble One gekocht. Nog steeds heel blij mee!

3 likes

250 lumen is best hoog je kan ook vanaf 30 lumen of wat hoger kopen. Als je googled op laag lumen led dan vind je wel wat.

2 likes

Ik heb gezocht naar het lampje met het laagste aantal lumen en warm licht. Inderdaad echt moeilijk te vinden! Uiteindelijk vond ik het bij blokker, volgens mij een lampje van Phillips van 25 of 20 lumen. Echt heel weinig in ieder geval en het geeft heel zacht licht, vergelijkbaar met een zoutlamp.
Het is inderdaad een koelkastlampje oid, met een normale e14 fitting en een heel klein bolletje (maar de helft van de fitting)

4 likes

Bedankt voor de inspiratie.

3 likes

Ik heb het koelkastlampje van de hema!

2 likes

Ik ben eigenlijk opzoek naar een sparringpartner :frowning: Ik probeer iets te begrijpen over ‘het theoretisch kader’ maar volgens mij maak ik het moeilijker dan het is. Is er iemand die ik even kan dm’en erover?

Dit is wel heel breed, theoretisch kader waarover? Wanneer ik het theoretisch kader moest belichten in mijn opdrachten ging dat vaak over de onderliggende (wetenschappelijke) theorieën dus is heel erg afhankelijk van wat je precies moet doen en in welk vakgebied of ik daarin wat kan betekenen.

3 likes

Het begrip zelf gekoppeld aan welk onderwerp dan ook, maakt niet uit.