Hahaha omg wat dom van mezelf zeg
Mag ik iemand die verstand heeft van facturen een dm sturen?
Yes!
"Nevermind heb het antwoord uiteindelijk toch gevonden (ja ik moet lid zijn)
Ik heb mij ingeschreven voor tennisles. Die tennisles gaat dan via een trainer die een contract heeft met een bepaalde tennisclub en die lessen zijn dus bij die club. Moet ik mij dan ook als lid inschrijven bij die tennisvereniging? Word een dure grap dan
Het is voor het eerst dat ik tennisles ga volgen en ik ben eigenlijk niet van plan dit komende half jaar aan wedstrijden mee te doen of zelf een baan te reserveren op die club. Ik kan geen uitsluitsel vinden op de website van de club/trainer en heb geen zin om te bellen of mailen. Ben benieuwd of iemand weet wat gebruikelijk is!
Kan je dat niet bij de eerste les vragen?
Ik heb vorig jaar een jongere geholpen met inschrijven en dat bestond uit: bedrag lidmaatschap tennisvereniging en bedrag tennisles (1x in de week) zomerseizoen
En voor in de winter weer betalen voor tennislessen en lidmaatschap tennisvereniging. Dit was voor de jeugd in totaal iets van 600 euro voor een heel jaarš«
Geen idee waar ik deze vraag het beste kan stellen, dus ik waag hier een poging.
Zijn er forummers die een tijd vega hebben gegeten en daarna weer vlees zijn gaan eten? Wil je evt. vertellen wat daarvoor jouw redenen waren?
Ik heb 2 jaar volledig plantaardig gegeten, daarna vegetarisch, daarna alleen vis en nu af en toe ook vlees. De enige reden is eigenlijk dat ik merkte dat ik echt heel veel zin in vlees en vis begon te krijgen en dat vervangers het niet voor mij deden. Wel lekker (sommige ook niet trouwens), maar toch heel anders dan echte vlees en vis.
Het was trouwens een stuk makkelijker om vegetarisch eten toen ik nog alleen woonde. Ik geef zeker niet mān partner de schuld dat ik niet meer vega eet, maar door met hem samen te wonen is het wel weer aangewakkerd.
merk je ook verschil in vermoeidheid of andere lichamelijke dingen, zoals slaapkwaliteit of kwaliteit van je haar of nagels?
Ik ben weer vlees gaan eten omdat ik tekorten kreeg in vitamines en dat lichamelijk merkte. Ik heb het stoppen niet goed opgevangen met andere voedingsstoffen.
Ik eet nog steeds weinig vlees gelukkig maar kan me er niet toezetten om beter onderzoek te doen om die klachten niet weer te krijgen.
Ik kreeg trouwens pas klachten na 1 jaar.
Haar en nagels e.d. vind ik lastig te vergelijken want dat wordt bij mij ook erg beĆÆnvloed door mijn hormonen. Maar toen ik nog vega(n) at, had ik ondergewicht en was ik veel moe. Ik denk vooral door dezelfde reden als @keekie, dus tekorten. Ik denk als je er wat meer tijd instopt en echt een goed voedingspatroon voor jezelf hebt dat dit dan niet per se hoeft te gebeuren.
Ja ik, eigenlijk gewoon omdat ik bepaalde dingen gewoon heel lekker vind en die gewoon niet goed genoeg nagemaakt kunnen worden.
@50193905 @keekie @Druppels
Thanks voor jullie reacties! De redenen dat ik het overweeg zijn vrijwel hetzelfde zijn als die van jullie. Ik vind het lekker, mis het heel erg en heb ik het idee dat ik bepaalde voedingsstoffen (m.n. ijzer) makkelijker uit vlees haal.
Aan de ene kant vind ik dat ik me niet zo moet aanstellen en er best wat meer moeite voor mag doen, aan de andere kant roep ik altijd tegen mijn omgeving dat minderen met vlees en een paar dagen per week vega eten al groot verschil maakt, dus waarom zou dat niet voor mij gelden?
Ja ik 3 jaar. Ik trok het niet meer dat ik ELKE keer moest zeggen dat ik vega was en dat er dan alleen brood en sla was. En ik had gehoopt dat de mindset rondom vlees eten was veranderd in die drie jaar maar het voelde alsof we geen stap verder waren. Ik heb toen een keer kip gegeten en wilde het toen daar bij houden maar langzaam ging ik ook weer varken en koe eten en nu eet ik weer alles.
Ik denk dat het zeker mogelijk is om aan alle voedingsstoffen te komen als je je er wat meer in verdiept en moeite in stopt, maar grote kans dat je bepaalde producten qua smaak nog steeds mist. Vis eet wekelijks maar vlees eerder maandelijks, om het een soort van speciaal ofzo te houden. Zoiets zou je ook nog kunnen doen.
Heeft er iemand classpass die wil opzoeken hoeveel credits een locatie is? Als ik wil kijken staat er dat het 0 credits is in je proefperiode, maar daar heb ik niks aan.
Mijn favoriete locatie is weg bij OneFit en ik twijfel nu over overstappen. Ik baal zoooo erg, ging daar altijd sporten met een vriendin die een abonnement bij de locatie zelf heeft dus nu gaan ons sportdagje ook niet meer door
Ik wil wel voor je kijken!
Dank je wel!! Het gaat om active club in Amsterdam.
Ik zie bij de active club alleen maar timeslots voor personal training en die zijn 15 of 16 credits
Ahhhh shit dat is echt duur via classpass:( Heel erg bedankt dat je het wilde checken, ik blijf bij OneFit.
Verder raad ik iedereen in Amsterdam met classpass Active Club aan, ik haat de sportschool maar samen trainen met zoān personal trainer is echt lollig en na een tijdje ken je ze ook en wordt het steeds gezelliger. Ik ga het zo erg missen