Durf te vragen #7

Noah Kahan is toch niet relatief onbekend? Maar dat gaat vooral via labels/management. Kahan zit bij Universal geloof ik. De Top40 wordt samengesteld op basis van luistergedrag op de radio en spotify en social media.

3 likes

Inmiddels niet meer, maar een jaar geleden toch wel? Heb toen tenminste nooit iemand gesproken die zijn muziek kende. Maar misschien is die aanname verkeerd idd

Ja dat is waar maar iedereen begint natuurlijk als een onbekende. Maar de redactie van 101 barz bijvoorbeeld krijgt dagelijks nieuwe muziek opgestuurd en nieuwe artiesten voorgesteld en als zij dan iets selecteren en draaien en het wordt opgepikt gaat dat een beetje vanzelf rollen.

Ja maar dat bedoel ik dus idd, wie bepaalt dat je muziek ineens op de radio mag en je dus ‘bekend’ wordt? Maar dat is 101 barz en dus ook obv Spotify enzo

2 likes

Tegenwoordig begin je je carriere op TikTok (Roxy Dekker bijv), daarvoor op YouTube (Esmee Denters bijvoorbeeld)… en daarvoor weet ik niet eigenlijk. Myspace? Je moet gewoon geluk hebben ook een beetje dat een scout van een label je ziet en ook iets in je ziet. En dan begin je in voorprogramma’s, overdag op festivals… keihard werken hoor

1 like

ja en vroeger was geplugd worden voor op de radio dus echt heel belangrijk @the.rebel.club, maar dan moest je voglens mij dus wel eerst bij een label/platenmaatschappij zitten want pluggers worden volgens mij door labels etc ingehuurd om muziek te promoten. kan mij voorstellen dat die traditionele manier steeds minder relevant wordt door tiktok youtube etc

2 likes

Ik heb dat ook bijna een keer gehad. De man die bij dat dhl punt stond zei dat het eigenlijk altijd wel goed komt bij de grotere webwinkels, omdat er op het pakket zo duidelijk te zien is waar het heen moet. Dus ik hoop/denk dat je retour gewoon richting H&M gaat.

Edit: of je moet het zelf in een andere doos gestopt hebben natuurlijk :sweat_smile: dan gaat die vlieger niet op.

2 likes

Ik kom toevallig Noah Kahan best veel tegen op tiktok en hij heeft een nummer samen met Sam Fender dat bijv op Kink wel veel gedraaid wordt (want daar ken ik hem van).

Waren hier toch wat mensen die de ölend tas hadden besteld? Weet niet meer wie. Maar er past ook een laptop in, is het goed dagelijks voor werk evt te gebruiken? Of is dat hengsel niet zo sterk

1 like

Volgens de website

Kan er een laptop in

Compatible with laptops up to 17"

2 likes

Ja tnx, de maat klopt maar heb wel vaker tassen gehad waarbij het gezegd werd maar dat in de praktijk niet zo fijn (stevig) werd ervaren.
Was benieuwd naar ervaringen in gebruik, zal dat er ff bij zetten

Is er iemand die ik een vraag mag stellen over de eindafrekening van salarisadministratie via een dm? Ik kom er niet helemaal uit en wil wel een sterke email opstellen erover.

2 likes

Weet iemand nog een leuke kindvriendelijke plek in de buurt van Gorinchem? Dus niet erin want geen zin in auto’s parkeren en gedoe maar een beetje in de buurt. Mag iets van een speelboerderij zijn of een buitenplaats met speeltoestellen…
ook leuk voor volwassenen met een beetje een lekkere kaart haha

2 likes

De kinderboerderij (Natuurcentrum) in Gorinchem is leuk. Kun je ook wat eten en drinken, met grote speeltuin en makkelijk te bereiken vanaf de snelweg. Tis wel een klein stukje lopen door het park. Kan via DM de beste parkeerplaats aangeven.
Bij het piazza centrum, vlakbij het natuurcentrum, zit een leuk restaurantje Proeverz. Daar hebben ze een speelkeukentje staan en is kindvriendelijk.

5 likes

In het weekend mag je naast het ziekenhuis parkeren (Parkweg), kan je gewoon op de intercom bij de slagboom drukken als ze al niet meteen opendoen. Dan parkeer je letterlijk naast de ingang van het Natuurcentrum.

4 likes

Bedoel je de personeelsingang? Life hack, dat wist ik zelfs niet.

3 likes

Ja klopt! Is naast de uitgang van de parkeergarage van het ziekenhuis.

2 likes

Je mag mij wel een berichtje sturen!
Ik werk niet op de salarisadministratie maar weet er wel redelijk veel van

Ik wil ook met je meekijken, tijdje op salarisadmin gewerkt en nu hr.

Ik moest meteen denken aan deze podcast. Sowieso een leuke podcast als je houdt van muziek en alles er omheen, en je (backstage) verhalen wilt horen van de mensen die in de industrie werken. Ik weer niet meer zeker of het in deze podcast helemaal duidelijk wordt, want is een tijdje geleden dat ik hem heb geluisterd.

6 likes