Durf te vragen #7

Ik wil graag een over ear koptelefoon :blush:

I love lijstjes! Zonder zou ik m’n dag niet doorkomen, want m’n hoofd is echt een vergiet. Maar ik vind het ook leuk om allemaal dingen bij te houden. Nu ben ik benieuwd wat voor lijstjes jullie bijhouden, altijd leuk om inspiratie op te doen! Hier een greep van waar ik lijstjes van bijhoud (in willekeurige volgorde). En ja je mag lachen om de hoeveelheid of bepaalde lijstjes, ik vind het leuk.

• Boeken die ik nog wil kopen
  • Boeken die ik nog wil lezen (via Goodreads)
  • Boeken die ik heb gelezen (via Goodreads)
  • Films die ik heb gekeken (via Letterboxd)
  • Films die ik nog wil kijken (via Letterboxd)
  • Series die ik heb gekeken (via TV Time)
  • Series die ik nog wil kijken (via TV Time)
  • Tv-programma’s die ik nog eens wil kijken
  • Cabaretvoorstellingen die ik heb gezien
  • Goede voornemens
  • Cadeau ideeën per vriend/familielid
  • Make-up die ik heb + aankoop/open-maak-datum
  • Namen van kazen die ik heb gekocht bij de kaasboer + rating
  • Wijnen die ik heb gedronken + rating (via Vivino)
  • Bieren die ik heb gedronken + rating (via Untappd)
  • Personen waarmee ik iets mee heb gehad/gedaan qua relatie/daten/eenmalig
  • Spellen die ik heb
  • Spellen die ik nog wil uitproberen/kopen
  • Welke cadeautjes m’n kind van wie heeft gekregen voor elke verjaardag
  • Voorraad van verzorgingspoducten
  • Landen waar ik ben geweest
  • Plekken waar ik nog eens heen wil
  • Concerten die ik heb bezocht
  • Op welke liedjes ik de afgelopen jaren heb gestemd in de Top2000
  • En natuurlijk het standaard “to-do” lijstje

En dat vergeet ik vast nog wat haha. Maar dus; welke lijstjes ontbreken er nog??

26 likes

Wow, dit vind ik echt geweldig. Hou van dit soort controlegedrag (positief bedoeld) :grin:

2 likes

Recepten en rating
Restaurants met rating
Verschillende merken van het zelfde product
Steden die je een keer wil bezoeken
Musea due je al bezocht hebt
Musea die nog moeten

4 likes

Je favoriete recepten
Recepten die je nog eens wil proberen
Restaurants waar je bent geweest
Restaurants die je nog wil proberen
Ik heb nog een lijstje met escape rooms die ik heb gedaan

1 like

Ik zou even bijsparen dan voor de Sony XMH 3 of 4, die zijn nu 230 ongeveer maar ik heb daar zelf zoveel plezier van.

4 likes

Eens! Jammer dat de 4 weer duurder is geworden. Ik heb de 4 voor 200 euro gekocht ergens in november.

2 likes

Kringloopwinkels die ik heb bezocht, rating, wat ik heb gekocht en op welke datum
Cadeaus die ik zelf wil hebben

5 likes
  • Wat ik gegeten heb als avondeten, dit hou ik al een jaar of 10 bij in Google Calendar. Ideaal voor als ik geen inspiratie heb.
  • Concerten die ik heb bezocht (Last.FM).
  • Bekeken films (LetterBoxd).
  • Bekeken series (TV Time).
  • Wat ik heb gebakken (Google Docs) en hoe.
  • Wat ik heb bereid in de slowcooker (Google Docs) en hoe.
  • Boodschappenlijstjes voor de volgende keer dat ik winkel X bezoek, als het specifieke zaken zijn die niet bij elke supermarkt verkrijgbaar zijn (bijvoorbeeld een bepaalde smaak ijsthee van Kaufland, of Koreaanse pannenkoekenmix van Amazing Oriental, dit hou ik bij via Zenkit To Do)
  • Kleding voor mezelf en kind die op korte of lange termijn vervangen / aangevuld moet worden (Zenkit To Do).
  • Vriezer-voorraad om een goede doorstroom te bevorderen (Google Docs).
  • Wensen voor activiteiten voor de volgende vakantie (Google Docs).
  • Kinderboerderijen / pretparken / kindvriendelijke plekken die ik al heb bezocht of die nog op mijn lijstje staan (Google Docs).
  • Losse thee die ik heb geprobeerd + rating (Google Docs).
  • Geurkaarsen die ik geprobeerd + rating (Google Docs).
  • Steden die ik wil bezoeken (Pinterest).
  • Zeldzame bakvormen die ik nog zoek (Pinterest).
  • Bakvormen die ik al heb (Pinterest).
  • Ideeën voor cadeautjes voor mezelf (Lijstje.nl).
8 likes

Wat heb je dan gegeten op 17 september 2016?

6 likes

Pizza!

108 likes

En op 9 mei 2020?

2 likes

@FrauHelga geweldige lijst!!

Deze doe ik ook: (ik wist wel dat ik dingen vergat haha)

• Boodschappenlijstjes voor de volgende keer dat ik winkel X bezoek, als het specifieke zaken zijn die niet bij elke supermarkt verkrijgbaar zijn
  • Kleding voor mezelf en kind die op korte of lange termijn vervangen / aangevuld moet worden
  • Wensen voor activiteiten voor de volgende vakantie
  • Kinderboerderijen / pretparken / kindvriendelijke plekken die ik al heb bezocht of die nog op mijn lijstje staan
  • Ideeën voor cadeautjes voor mezelf (ook via lijstje.nl)

Met recepten en restaurants kan ik zeker nog wel wat! Thanks voor alle suggesties :blush:

Voor alle fysieke plekken gebruik ik trouwens Google Maps lijstjes, en voor de andere dingen (behalve de dingen waar al iets tussen haakjes achter staat) Notion.

6 likes

:rofl: Kipschnitzel, aardappelkroketjes en wokgroenten.

En nu stop ik hoor. :sweat_smile:

28 likes

Lekker

3 likes

@FrauHelga @Luzarl ook interessant: ik zag laatst een TikTok van jongen die een programmaatje had gebouwd, waarbij hij elke dag rond etenstijd een appje/smsje kreeg waarop hij kon antwoorden wat hij die dag had gegeten. Dit kwam dan in een Google Sheet terecht, waardoor hij aan het eind van het jaar een soort Spotify Wrapped had, maar dan dus met hoevaak hij wat heeft gegeten. Hij heeft ook een video waarin hij uitlegt hoe je het zelf kan maken!

48 likes

Holy fuck wat tof allemaal, ben jaloers! Ik trek me weer terug in het unsuccessful adulting topic

12 likes

Dat is toch helemaal niet unsuccesfull adulting. Je kunt prima functioneren zonder iedere actie/aankoop te registreren, toch? :sweat_smile: Is meer voor de leuk.

15 likes

33 likes

Haha weet ik, maar tis meer dat ik sommige van dit soort dingen wel zou willen bijhouden of mee ben begonnen maar nooit doorgezet dus daar zit meer de jaloezie/unsuccessfulheid

Edit: ik heb laatst trouwens wel een Excelsheet gemaakt met alle namen, geslacht en geboortedata van de kinderen uit een vriendengroep (n=18 inmiddels) en ook wie zwanger is en wanneer ongeveer uitgerekend (ETA juli '24). Vond ik wel even heel slim van mezelf :sunglasses: nu nog leuke lijstjes

15 likes