Degene die af en toe bij ons thuis schoonmaakt doet de ramadan nu. En dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om haar iets te geven, een soort “succes” oid (beetje in de trant van een kerstkaartje met kerst) . Maar weet niet zo goed wat gepast is in deze situatie? Iemand een tip?
Ik heb oa dit soort dingen cadeau gedaan, of dingen van Syrische bakker/ andere Ramadan specials. Voordeel is dat ze vaak al veel (vers) eten hebben en dan is het wel fijn als het niet gelijk op hoeft.
Wat een leuk idee van je! Er zijn sowieso wel kaartjes te krijgen met ‘Ramadan mubarak’ op internet, wat een felicitatie voor de ramadan is. Maar als je nog twee weken wacht, op 10 of 11 april is het Eid al Fitr (suikerfeest) en dan zijn cadeautjes (of kaartjes) het meest gebruikelijk. Dan is een kaartje met ‘Eid Mubarak’ heel leuk, of bijvoorbeeld een klein doosje met gevulde en gedecoreerde dadels die je ook online wel kunt vinden.
Heeft er iemand zegeltjes van de Sligro over voor Paaspop aanstaande donderdag?
Is er iemand met ervaring in beleid en onderzoek (sociaal) die mijn brief zou willen nalezen? 🥹
Niet mijn mooiste onderzetters, maar ik heb er van kurk en die plakken niet.
Dit is denk ik namaak, dat logo komt ook niet overeen met het echte logo. Lucy & Yak had lastst ook een waarschuwingsmail gestuurd dat er nu veel webshops adverteren met goedkopere items van hen, maar dat dat scams zijn. Dus ik ben bang dat dit er ook zo één is!
Edit: o sorry ik zie nu pas dat Lemongrab dat ook al zei!
Ik was net bij de crematie van mijn schoonoma en we mochten mee naar de oven. Hier hing een paneel aan de muur waarmee de oven bediend werd en hier stond op “milieukamer” en “crematiekamer”. Ik google me een ons (en dat duurt echt lang) en de mevrouw die ons de oven-kamer uitleidde kon me niet vertellen wat het verschil tussen crematiekamer en milieukamer is. Iemand die het weer?
Ik weet het niet, maar google vertelt mij dat de crematiekamer de oven zelf is, en daarachter een milieukamer zit waar de gassen doorheen geleid worden waar het nog heter is en dus nog meer afvalstoffen wegverbranden voordat de lucht gefilterd wordt:
Eigenlijk hebben we ook een gulle acties topic nodig. Hebben jullie voorbeelden van hele gulle acties die je hebt meegemaakt. Ik heb een keer van een vriendin een hele dure haarverzorgingsset gekregen, zomaar. Ze zei gewoon ja ik was in de winkel en dit leek mij iets wat jij ook leuk zo vinden. Heb er een voor mezelf en jou gekocht. Was er zo blij mee en vond het zo gul
Wij geven elkaar binnen het gezin eigenlijk nooit meer cadeautjes voor verjaardagen. Op een dag werd er een elektrische pomp voor mijn sup (+/- € 250) bezorgd.
Bleek een spontaan cadeau van mijn broer! Hij vindt cadeaus ‘omdat het hoort’ stom. En had gehoord dat ik mijn sup altijd met de hand oppompte en vond het leuk om spontaan iets te geven waar ik echt wat aan had. Superlief!
Mijn beste vriendin wilde reizen, en wilde dat graag met mij doen. Ik wilde dolgraag mee, maar had het geld niet om lang weg te gaan. Sterker nog, ik had niet eens geld om kort weg te gaan Uiteindelijk zijn we vier maanden weggeweest, zij heeft alles betaald. We hebben een geweldige tijd gehad en ik ben haar echt voor eeuwig dankbaar
Wowww dat js echt méga gul!! Vond je het moeilijk te accepteren?
Waarschijnlijk was het voor haar net zo’n cadeau als voor jou. Ze wilde jou er super graag bijhebben!
Ja super moeilijk! Ik heb ook heel lang geprotesteerd, ook omdat ik wist dat ik nooit zo iets voor haar kan doen. Dat vond ik wel een lastig idee, maar we kennen elkaar al meer dan 30 jaar dus we weten ook wat we aan elkaar hebben. Heb me bijvoorbeeld nooit zorgen gemaakt of ze het later tegen me zou gaan gebruiken of zo. Het is in ieder geval het mooiste cadeau dat ik ooit heb gekregen
Mijn broertje had als 16 jarige van zijn eerste salaris een laptop gekocht voor onze moeder, want zij was net weer gaan studeren. Hij kwam op een middag thuis en gaf dat zomaar aan haar 🥹
Wat ontzettend lief!
Wat een leuke verhalen!!!
Toen ik in een boekwinkel werkte herkende ik een man die voor de tweede keer langskwam en hij zei dat hij ontroerd was doordat ik nog herinnerde wat zijn naam was en waar hij vandaan kwam (ja de lat ligt enorm laag), daarna raakten we wat verder aan de praat. Na een tijdje stond hij opeens in de boekwinkel met zijn favoriete boeddhabeeld en een envelop die ik thuis pas mocht openen, mijn bazen kregen ook allebei een envelop. Zat daar dus gewoon 200 euro in omdat hij in pay it forward gelooft
Ik heb tijdens de avondklok (corona) de eigenaar van autogarage gevraagd of hij wel op tijd thuis zou komen als hij mijn auto nog (met spoed op dat moment) zou repareren.
Hij vond dat zo lief dat ik de keren erna nooit hoefde te betalen. Ondanks aandringen dat ik het toch wilde betalen. Heeft me honderden euro’s gescheeld.