Durf te vragen #7

Ja! Mooi houten speelgoed ook. Maar ook fijne kleurpotloden. Je bent zwanger toch? Misschien is de spinning drum leuk voor de baby over een tijdje.

1 like

Theedoos

4 likes

Ja klopt! Ik moest het opzoeken wat het was. Maar goed idee! Denk eigenlijk dat ik het op de kraamcadeaulijst zet :laughing:

2 likes

Ik heb er ook een bon van en gebruik die vooral voor planten. Ze hebben er ook mooie kinderboeken. Of kookboeken.

3 likes

Koekjestrommel, pistache-pasta, raviolisnijder. Losse thee.
En ik zag ook een hele leuke schort, maar niet gekocht.

2 likes

Top ideeƫn iedereen, thnx!

2 likes

Je kunt een aangetekende brief sturen met een ingebrekestelling:

3 likes

Ik heb een notitieboek van steenpapier van Moyu op het oog. Zijn die fijn in gebruik, of zijn er (betere) alternatieven?

Ik vind die heel chill, maar ik heb nooit een andere gehad. Schoonmaken gaat makkelijk met een nat doekje, wordt ook weer helemaal wit zonder waas, het slijt niet van de pagina’s af als je het boekje dichtslaat en in je tas meeneemt bijv.

3 likes

Collega’s van mij zweren erbij, eentje heeft de hare al jaar of 4/5 en die is nog steeds goed.

3 likes

Als je niks ā€œnodigā€ hebt qua spullen, ze verkopen ook lekkere thee, kruiden, etc. dingen die op kunnen.

1 like

Dit is echr een aanrader als je van pistache houdt

5 likes

Anti-tip. Ik had twee mooie en best dure houten snijplanken van Dille en Kamille gekregen en die spleten al heel snel uiteen na het afwassen. Dus die zou ik lekker laten liggen.

2 likes

Omg, wij hebben een muis in huis, ik vind het zo’n smerig idee.
Mijn vriend vond muizenkeutels, en ik heb er ook een paar gespot nu.
Hij heeft aan zo’n kurken onderzetter geknaagd, maar die lag in een la. Hoe komen die beesten erin…
En hoe ga je in vredesnaam vinden hoe ze in huis komen?
Al het voedsel in verpakking is nu toch niet meer veilig, ze knagen dat gewoon stuk.
Iemand tips om dit aan te pakken?

Oh ik heb juist een kopshoutensnijplank gekocht daar en heel blij mee!

Een nieuwe kadobon
Shampoobars
Ovenschalen

4 likes

Ik heb dit een paar keer gehad (oud huis) en heb toen alle gaten dichtgestopt met van die ijzer wol. Maar pas toen de borstel onder mijn deur (geen idee hoe dat heet) is vervangen bleven ze weg. Al meer dan een jaar niets gezien dus denk dat dat het is. Ik heb toen als echte dieren redder ook een val gezet waarin de muis blijft leven en de muis daarna in het park uitgezet. Maar eerlijk gezegd zou ik als ik weer muizen heb een val nemen die em gewoon in een keer dood maakt. En zorgen dat je nergens voedselresten enzo hebt. Al vraag ik me af of dat echt heel veel uitmaakt.

Tip is dus vooral val zetten en alle gaten waar ze ook maar heel misschien uit kunnen komen dicht stoppen. Hopelijk ben je er snel vanaf , ik vind het altijd vreselijk en denk soms nog steeds dat ik iets zie (blijkt nooit te kloppen , zit echt in mn hoofd). Bbrrrrr…sterkte.

3 likes

Bedankt voor je advies!
Ik zou niet echt een gat weten in huis alleen… keek net even buitenom het huis, ik zag wel twee van die spouwmuur gaten, maar die komen dus niet uit in, in dit geval, de keuken. We hebben bv nog nooit de plint van de keuken eraf gehaald, dat laat ik mijn vriend wel doen om even te zien wat er ligt.

Ik las idd dat ze zo onder de deur door kunnen, en zelfs gewoon door een gat zo klein als een potlood.
Val gaan we idd halen. En echt opletten met etensresten en desnoods ga ik alles in plastic bakken doen.

3 likes

Een diervriendelijke oplossing is ook schaaltjes azijn neerzetten, hielp bij mij uiteindelijk beter dan muizenvallen

2 likes

Pepermuntolie schijnt ook te helpen. Tip als je dit probeert: niet denken ā€œik vind de geur van pepermunt lekker dus ik spray mn huis lekker volā€ want die geur is sterker dan je denkt. Snap wel dat muizen wegblijven want ik had mn huis zo gepepermuntbombed dat ik er zelf ook niet meer wilde zijnšŸ˜‚

10 likes