Durf te vragen #7

Wow wat een uitvinding, dit lijkt me echt ideaal qua opbergen! Maar lijkt mij ook wat spannender dan een dakkoffer inderdaad.

4 likes

Zit wel echt stevig vast, de tas zit aan het frame en je trekt hem ook strak met die banden. We merkten het wel wat met rijden qua geluid van de wind, maar dat is met een koffer ook wel.

2 likes

En het is ook 100% waterdicht? Ook geen druklekkage ofzo als het heel flink regent? Kan je er alles instoppen qua gewicht of moet je daar ook op letten (bv zware tent)? Haha sorry voor alle vragen, ik wil dit hebben maar kan me er nog niet echt een voorstelling bij maken. Heb het ook nog nooit gezien.

2 likes

Wat ik me afvroeg nav deze dakkoffer/tas vraag. Onze auto heeft niet al van die ‘rails’ op het dak voor een dakkoffer. En zover ik aan het dak kan zien ook geen optie om ze te monteren.

Zijn er dan ook nog andere opties? We hebben geen enorme auto en in het dageljjks leven is dat meer dan prima. Maar voor in de toekomst zou extra opbergruimte wel welkom zijn.

1 like

Je kunt ook zelf nog rails op je dak maken (geen idee hoe dat heet), dat had mijn moeder ook. Dan maak je dat frame van die dakzak er bovenop vast.

@Feather Ik meen me te herinneren dat toen de zak wat ouder was en we heel lang door de regen reden, er wel een lekkage was. Je zou nog een opengeknipte vuilniszak of zeil over je spullen kunnen doen ter bescherming. Wij deden vooral kleding, beddengoed en schoenen erin, want er is idd een maximum gewicht dat je zo mag/kan vervoeren. Tent zou ik eerder in de auto doen dan.

1 like

Je hebt ook koffers die je op een trekhaak kan plaatsen. Is bijv een uitkomst voor elektrische auto’s

3 likes

Zie je niks zitten als je de deur opendoet? Vaak kun je daar wat klemmen dan.

2 likes

Je kan ook uit Garmin Connect op de computer de originele file downloaden en die op Strava uploaden, dan heb je gewoon alle gegevens op Strava en niet zo’n handmatige upload zonder kaartje enzo.

4 likes

Heb je al eens naar buitenlandse tijdschriften gekeken? Monocle bv. vind ik erg leuk.

1 like

Is er 5G op de Waddenzee? Ik moet een week op een boot werken op de Waddenzee en moet wel weten of ik kan forummen natuurlijk.

4 likes

Ik dacht op het zicht ook dat een dakkoffer niet kon maar volgens de garage wel. Er worden voor mijn auto ook gewoon dakdragers van eigen merk verkocht.

1 like

Je mag mij een bericht sturen. Mijn werkgever is eigenrisicodrager en ik pak deze werkzaamheden op. Wat @dblauw zegt klopt in ieder geval niet, zo werkt het niet.

3 likes

hoe zien jullie de twaalfvingerige darm voor je?

graag paint-tekeningen

7 likes

image

64 likes

poëzie uit 2024

51 likes

Ik heb zelf al gegoogled, maar zie zoveel bedrijven. Omdat jij met deze tip komt, krijg ik het idee dat jij er al eens een gehuurd hebt. Als deze aanname klopt, welk bedrijf was dat en was je tevreden?

Ik appte eerst deze vraag naar @Bunnyslippers en toen zei ze al dat dit de titel moest worden van m’n boek. Als ondertitel had ik dan bedacht: avonturen van een Barbie Bioloog. Maar betere suggesties zijn welkom.

En weet niemand het antwoord!!? Heb namelijk net een gesprek gaande op bumble.

14 likes

En anders mss op een zeilforum kijken. Er is vast een Lodewijck Frederik Jan Willem III die dat voor je wil mansplainen op zijn bootschoenen.

17 likes

Heel wisselend naar mijn ervaring. Naar ameland en texel altijd bereik, naar vlieland en terschelling amper tot geen bereik. Zit bij Vodafone.

2 likes

9 likes