Durf te vragen #7

-weg

2 likes

Je plaats de aanvullende context toch ook nu pas. Neemt niet weg dat je in een hele vervelende situatie zit. Hopelijk kun je het met je huis oplossen. Sterkte!

40 likes

Als je ermee zit; gewoon even met de gemeente bellen en vragen of deze wijziging in de voorgevel vergunningsplichtig is. Zo ja dan kun je dan nog wel bedenken of je een handhavingsverzoek in wil dienen.

3 likes

Snap ik, maar je kan als je reageert sowieso wat respectvoller zijn, omdat je inderdaad niet alle informatie hebt? Er zijn heel veel bewoordingen die neutraler zijn met dezelfde strekking.

Vond het prima neutraal hoor ! Verder is het gewoon een forum voor vermaak en plezier hè. Niet een officiële instantie.

35 likes

Het verschilt per gemeente maar volgens mijn vriend mag je niet zomaar dingen wijzigen aan de voorkant het huis zonder vergunning (alleen bv kozijnen schilderen). Als het onder beschermd stadsgezicht valt dan mag je helemaal niet zomaar wat veranderen. Zou zeker navragen bij de gemeente!

1 like

Maar zelfs als een welstandscommissie hier iets mee doet, is dat volgens mij een ontzettend traag proces. Er zullen niet zo 1 2 3 fatsoenlijke kozijnen in geplaatst worden. Weet niet op welke termijn je het huis in de verkoop doet maar ik zou zeggen: pick your battles, zeker als de andere gebeurtenissen in je leven al zo ingrijpend zijn.

16 likes

Je hebt best kans dat het plan al ter inzage heeft gelegen, was bij onze extra deur toen ook zo, een aankondiging in het krantje en dan kunnen mensen op het Stadskantoor gaan kijken en eventueel bezwaar indienen.
Het is alleen vaak zo dat niemand daar op let verder, wij kregen ook toen alles klaar was iemand die zei joh dat had ik niet gewild want niet zo mooi.

6 likes

Ik heb deze en die werkt voor mijn gevoel echt goed. Stel ik heb bijvoorbeeld veel rauwe ui of veel knoflook gegeten, kan ik dat soms de volgende ochtend nog proeven. Met dit mondwater is dat direct weg, dezelfde avond nog.

Ben daar geen expert in, maar ik heb ze destijds ook voor deze prijs gekocht volgens mij (en toen gelijk 4 gekocht, dus dan doe je er wel even mee).

3 likes

Zijn wel regelmatig 1+1 of 2+2 bij Etos of Kruidvat!

3 likes

Heb je hier al eens door een tandarts naar laten kijken? Ontstoken tandvlees of een openliggende wortel kan ook erg gaan stinken en daar hoef je dus niet eens last (pijn) van te hebben. Dus wellicht kun je het dan helemaal voorkomen.

4 likes

Geen idee of je dit al doet Je gebruikt al een ragger lees ik maar wat bij mij echt werkte was echt tussen al m’n tanden flossen en raggen.

Ik had altijd een vieze adem en vieze smaak in m’n mond totdat ik tussen m’n laatste kies en m’n verstandskies ging flossen. Daar zat blijkbaar heel veel opgehoopte viezigheid (tmi: het flosdraad stonk ook steeds heel erg) maar na dit een paar weken gedaan te hebben was het echt een wereld van verschil.

6 likes

Geen mondwater gebruiken! Check even deze aflevering: https://kro-ncrv.nl/programmas/keuringsdienst-van-waarde/doet-mondwater-meer-kwaad-dan-goed en even verder googlen… kan behoorlijk schadelijk zijn bij langdurig gebruik

4 likes

Heeft er iemand hier verstand van het volgende: ik heb nu WIA, oud-werkgever was eigenrisicodrager voor WIA en mijn case zit nu bij hun (wat ik denk dat het is) verzekeraar daarvoor. Die zoeken nu contact met mij over mijn herstel, terwijl ik afgekeurd ben en afspraken heb met het UWV.

Ik heb wat vragen over hoeveel zo’n verzekeraar te zeggen heeft. Op hun website kan ik er niets over vinden, gaat alleen maar over zaken als casemanagement en schadelastbeperking voor hun klanten etc. Niet over mensen die ziek zijn :clown_face:

Ik krijg er stress van.

3 likes

Ik zou je UWV contactpersoon koppelen aan die verzekeraar, daar hoef jij niet tussen te gaan zitten.

1 like

Hm, ik weet niet of dat zo werkt. Ik begreep van mijn oud-werkgever dat als er sprake zou zijn van herstel en reïntegratie dat ook via die verzekeraar moet. Maar dat ze zich er voor die tijd al mee gaan lopen bemoeien, is nieuw voor me. Ik heb nu een vragenlijst in moeten vullen over mijn herstel en mogelijkheden. Naar aanleiding daarvan gaan ze me bellen. Werd wel duidelijk gecommuniceerd dat dit namens oud-werkgever was.

Maar heb jij hier ervaring mee? Ik zoek iemand die, professioneel of als arbeidsongeschikte, met zo’n organisatie te maken heeft (gehad) voor wat concrete vragen.

Edit: als ik de info op uwv.nl goed begrijp, is het geen verzekeraar maar een intermediair die de boel heeft overgenomen.

1 like

Om op vakantie te gaan willen wij graag een dakkoffer voor op onze auto, maar we hebben een klein huis dus niet per se ruimte om die koffer buiten vakanties om op te bergen. Nu vond ik op Bol.com ook daktassen zoals deze

Heeft iemand hier ervaring mee? Fijn? Niet fijn? Vraag me af of het wel lang mee gaat… als het namelijk na 2 jaar kapot is en scheurt tijdens een autorit ben ik wel over de zeik :sweat_smile:

1 like

Je zou er ook 1 kunnen huren? Dan kun je ook zien of het bevalt en als je van auto wisselt heb je vaak ook weer andere dragers nodig.

7 likes

Mijn moeder had er een die we jaren gebruikt hebben Enige reden waarom die niet meer in gebruik is, is omdat hij niet meer op de nieuwe auto kon.
Heel handig in gebruik, goed opslaan en het fijne van een tas is dat je nog lekker dingen kan proppen in de legen hoekjes. Heel stevig, nooit een gat in gekomen (en wel lange reizen mee gemaakt naar Zweden).

4 likes