Durf te vragen #7

Misschien tussen de likes van de foto?

7 likes

Mag er een glutenintolerant topic komen? Ik zag net dat er ook een lactose-intolerant topic is en ik denk dat de groep die glutenvrij eet best groot is, zou wel chill zijn om die info centraal te hebben in plaats van verspreid over darmziekten/recepten etc

Wat denken de coeliaken en de @moderators hiervan? :croissant:

8 likes

Ahh dat is echt heel erg lief, maar ik zou me echt een beetje schuldig voelen om zo’n big deal te maken voor wat snoep haha! Dankjewel :heart_hands:

1 like

Ja die is er ook van stratum! Of iig vroeger toen deze oma daar nog iedere week was :joy:

2 likes

Ja of reageren onder de foto?

Als hij nummers uit wilde wisselen maar zij niet wilde (en nu dus spijt heeft) vind ik het sowieso wel een ander verhaal dan wanneer het uberhaupt nooit over nummers uitwisselen is gegaan.

Ooh, dank je! Ik moet zeggen, ik vind de website van Danswinkel.nl er weinig professioneel uit zien, dus was heel benieuwd naar ervaringen! Dus dit is fijn om te horen :slight_smile:

Ik ga nog eens kijken of Balletwinkel ook in Groningen zit, dank je wel! Dancepointe is helaas de winkel waar ik niet zo tevreden over ben :frowning:

1 like

Iemand hier die ik wat vragen kan stellen over de schrijftoets bij de Rechtspraak? Weet niet zo goed wat ik moet verwachten

1 like

Ik heb goede ervaringen met Cache in Utrecht. Zij hebben voor foto een heel mooi pas partout gemaakt en ik ben zelf naar de HEMA gegaan voor een wissellijst. Het glas raakt de foto niet en dat ik naar HEMA ging voor de lijst was prima! Het werd gelijk gedaan (uurtje later ophalen).

1 like

Wel gemeen dat je hier een croissant bij zet :sob:

1 like

Nee nee nee, daarom hebben we dus een topic nodig, zodat iedereen weet dat er 🩵 geweldige croissants bestaan!

Bij Craft

4 likes

ik durf dit eigenlijk niet te vragen want het voelt zo illegaal. maar oke.
Mijn man heeft een domme aanrijding gehad, alles ligt gezellig bij de verzekering.
Maar door die aanrijding raakt hij 5 schadevrijejaren kwijt → gevolg, hij gaat naar een -getal en we gaan vanaf mei rond de 200 betalen ipv 60 per maand.

Dus dacht ik: Dan sluit ik een verzekering ergens anders af op mijn naam en wachten we rustig op het schadebedrag. (die kunnen we dan eventueel betalen en pas ik daarna de namen weer aan aangezien ik 0 schadevrijejaren heb)

Iemand enig idee of we hier gedoe mee krijgen? Ik schrik nog steeds van die aanpassing en we hebben nog geen bericht over het bedrag etc gehad.

1 like

We gaan geen illegale tips geven.

6 likes

Nou ik mag hopen dat dit plan niet kan ook, mijn gevoel zegt dat daar geen verzekering in trapt

4 likes

Bedoel je dat je de verzekering van je man wilt beĆ«indigen en een verzekering op jouw naam wilt afsluiten? Wat bedoel je precies met ā€˜dan pas ik daarna de namen weer aan’? Ik denk dat je bij de huidige verzekeraar zult moeten checken of je daar überhaupt kunt beĆ«indigen terwijl er nog een claim loopt.

1 like

Maar het is niet illegaal, het voelt alleen zo aan

Eigenlijk mag het gewoon, schadevrijejaren gaan per persoon en niet per auto.

1 like

Ja daar hoor ik wel goede verhalen over! Moet ik nog eens langs.

Maar ik heb ook wel interesse in een glutenvrij topic!

1 like

Je schadevrije jaren staan in een bepaald systeem die alle verzekeraars checken. Als het schadebedrag te overzien is dan adviseert je verzekering om het bedrag te betalen ipv de verhoging te moeten krijgen. Als het bedrag bijvoorbeeld lager is dan het maandelijkse bedrag die je zeker 3 jaar moet betalen dan is dat slimmer.

Als dat het geval is en we betalen dat bedrag en mijn man staat weer op 0 of 1/2 schadevrije jaren dan zou het voordeliger zijn als ik de nieuwe verzekering overzet op zijn naam.

Ik heb de huidige verzekering al gesproken, onze verzekering eindigt deze maand (het valt toevallig net samen) en een nieuw jaar start in mei. Volgens diegene die ik gesproken heb kan het wel, maar ik ga voor de zekerheid nog een keer bellen. Goed punt.

1 like

Ok maar ik val over dat namen wisselen, want waarom laat je de nieuwe verzekering niet op jouw naam dan (als dat allemaal legaal is)? Want dan hoef je toch helemaal geen rare constructies te bedenken dan zeg je de huidige verzekering op en jij sluit een nieuwe af, ook weer klaar.

2 likes