Durf te vragen #7

Is dit te wit voor een bruiloft?

1 like

Dank je! Ik dacht ook eigenlijk ‘als ik het moet vragen, dan zal het wel zo zijn’ :upside_down_face:

7 likes

Ik vind totaal van niet. Het gaat er toch bij wijze van spreken vooral om dat mensen niet verward raken over wie de bruid is

4 likes

Nee, dat verwart echt niemand. Meer gewoon dat het opvallend is op foto’s omdat meestal de enige andere persoon in wit de bruid is. Plus ook gewoon een beetje een gebruik, als je close bent met diegene en je weet dat die persoon het niet erg vindt is het natuurlijk niet boeiend. Maar ik zou mezelf alsnog awkward voelen omdat de andere gasten dat mss niet weten en judgen haha

19 likes

Ik vind van niet, maar zou het “risico” niet nemen en een ander jurkje zoeken

5 likes

Ik zou alles wat een beetje wit is gewoon skippen just to be safe. Er zijn zoveel andere opties.

3 likes

Precies om dit gezeik haat ik bruiloften :stuck_out_tongue:

4 likes

Eind dit jaar ga ik naar The Corrs <3 mijn lievelingsband in Belfast (UK) en Dublin (Ierland). En nu bedenk ik me ineens dat de UK natuurlijk niet meer in de EU zit. Weet iemand hoe het zit met roaming in de UK op dit moment? Ik vind allemaal artikelen over dat een aantal providers geen extra kosten gaan rekenen na Brexit, maar dat zijn artikelen die al voor de Brexit geschreven zijn. Ik ga heus niet dood zonder roaming (denk ik) maar is er iemand recentelijk in de Uk geweest? Weet je hoe dit nu zit?

7 likes

Dat moet je even bij je provider checken, moet makkelijk te vinden zijn op de websites.

4 likes

Ah dat had ik nog niet bedacht! Ik heb te algemeen zitten zoeken denk ik. Bedankt, het staart er idd op!

Ik had 1,5 jaar terug nergens last van en kon gewoon mijn eigen bundel gebruiken. (Zit bij Simpel)

1 like

Ik ben totaal niet thuis in materialen qua kleding. Wat zijn nou een beetje materialen waar ik naar moet kijken voor bijv hempjes voor in de zomer? Ik zweet nogal en laat ik nou precies op vakantie gaan naar een bloedheet land, dus dan wil ik een beetje een luchtige stof evt zweet camouflerend (al ligt dat misschien ook aan de print). Heel veel kleding die ik zie is viscose maar dat moet geloof ik juist niet toch? :face_with_spiral_eyes:

Vooral geen polyester. Dat kan echt enorm stinken als je begint te zweten. Al is het voordeel wel dat polyester snel droog is maar ik zou het niet aanraden.

6 likes

Nee, ik zou kijken naar natuurlijke materialen zoals linnen en katoen.

2 likes

Viscose, katoen of linnen. Geen polyester inderdaad.

5 likes

@whosthatgirl @Catherine @Solee Thanks! ik ga ernaar kijken

1 like

Linnen kreukt wel als een gek, dat is de reden dat ik het nooit draag. Zou zelf dan voor katoen of bamboe kiezen

3 likes

Viscose is gemaakt van houtpulp, maar wel chemisch tot stand gekomen. Dus dat wordt typisch gezien als een semi-natuurlijke vezel. Iets beter voor het milieu en ook van houtpulp is Lyocell/tencel (kreukt ook minder). Of modal is ook mooi (ook weer net een andere verwerking van houtpulp). Je hebt ook kleding die een mix is van bijv linnen en viscose, of linnen-tencel, of katoen-modal. Dat vind ik vaak het mooist, dan heb je de beste combinatie van natuurlijk en ademend en ook soepelvallend/niet kreukend.

Wat ik zelf het fijnst vind als het echt warm/broeierig is: merinowol! Ik heb een paar shirtjes van Supernatural en die combineren merinowol met polyester en daardoor zijn ze super vochtafvoerend/blijven niet nat en ook heel sterk. Dat is wel meer een outdoor-merk dus dat moet je stijl zijn.
Vond ook nog dit van een ander merk, dat is merinowol + lyocell:

6 likes

Oja top dit! thanks! En ook @anon59849077 :smile:

1 like

@LaScript je zou ook kunnen kijken naar linnenmix, dat kreukt minder dan 100% linnen, maar is nog steeds een fijne stof.

6 likes