Durf te vragen #7

Dit klinkt als het UWV. Lekker dreigen.

4 likes

Ja bijna, verzuimbureau.

Ben zo boos. En ben t zo zo zat. Elke keer gaat er wel iets fout en elke keer moet je er zelf maar weer achteraan.

Het gaat ook echt om een fuckin cv. Terwijl je nog een vragenlijst moet doen wat gewoon 80% je cv was en waar je m ook nog eens moest uploaden.

1 like

Het is vooral zo kut omdat jij in een afhankelijke positie zit t.o.v. hen en dat een klein foutje grote gevolgen kan hebben. Maar zelf hun shit niet op orde hebben. Sterkte!

Kun je ze misschien bellen of mailen met de mededeling dat je het gisteren hebt opgestuurd?

2 likes

Ja heb gemaild. Ben benieuwd of ze reageren.

1 like

Ik heb al een tijd een cadeaubon voor etsy liggen (€100), maar ik heb inspiratie nodig! Ik heb een aantal dingen gekocht via etsy maar dan zocht ik altijd gericht, nu heb ik niets echt nodigs. Dus kent iemand leuke winkels op etsy?

Mijn telefoon is kapot (het scherm) en heb nu een oude van mijn vriend .
Het lukt me nu alleen niet om op whatsapp te komen, op deze telefoon staat dat nog op het nummer van mijn vriend. Heb uiteraard gegoogeld, maar ik ben een sukkel en het lukt me niet.
Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Instellingen - account - mijn account verwijderen?
(met het tandwiel in whatsapp)

4 likes

Ohja, dat durfde ik nog niet, was bang dat ik dan alles van hem verwijder, ook op andere apparaten.

2 likes

Als je erop klikt staat er dat je het nummer kan wijzigen.

3 likes

Desinstalleren en weer installeren. Waarschijnlijk is er een handigere manier, maar als je het nummer verandert doe je dat in je vriends account (dus behoud je zijn gesprekken, etc) en als je het account verwijdert verwijder je inderdaad alles van je vriend!

3 likes

Thanks! Daar was ik idd al bang voor, met nummer wijzigen of account verwijderen.
Ga ik dit morgen even proberen, lijkt me iig de minste kans op dat er iets mis gaat.

2 likes

Doet whatsapp het bij jullie ook niet meer?

1 like

Behoorlijke storing zo te zien. Het was alweer even geleden.

1 like

Is er hier toevallig iemand die iets kent van haarkleuringen?

Ik heb een dikke maand geleden mijn bruine haar met lichtere lokken laten doen, dus gebleekt. Noem je dat highlights, geen idee? Ik doe dit al jaren dus op zich niks nieuws. Alleen vond ik achteraf gezien de overgang van mijn natuurlijke haarkleur naar de gebleekte stukken nogal onnatuurlijk en streperig. Ik ben hiermee teruggeweest en de kapster heeft dit gecorrigeerd door er een soort kleuring over te zetten waardoor het heel mooi en natuurlijk werd. Alleen nu na meerdere wasbeurten lijkt die kleuring weer minder geworden en vind ik de overgang weer minder mooi. Het is absoluut subtieler dan voordat ik ermee terugging, dat wel, maar alsnog vind het ik het niet mooi.

Ik heb echt geen zin om nog eens terug te gaan dus ik zou liefst zelf kleuren nu. Maar wat kan ik dan best kopen? Een soort toner / kleurshampoo / …? Of kan ik toch best voor een “gewone” bruine kleuring gaan?

Ik heb echt geen idee. :grimacing: Misschien is het ook wel onmogelijk om hier raad over te geven zonder foto’s.

2 likes

Misschien zo’n syoss color glow gebruiken? Doe ik ook wel eens. Wast er ook wel snel uit maar echte verf zou ik niet doen, wat zonde misschien.

4 likes

Ik heb dit laatst gehad en thuis de Softshades van Kis gebruikt. Dat leverde echt een heel mooi resultaat op en was makkelijk in gebruik.

Edit: dat is een toner/kleurspoeling dus dit wast er ook wel weer uit na een aantal wasbeurten

2 likes

Vraag je kapper wat ze erin gedaan heeft en of je dat kunt kopen

4 likes

Die softshades ziet er goed uit. Bedankt voor de tip!

Vandaag kreeg ik een melding op mijn tv dat ik op die tv niet meer in het netflixaccount kan van mijn ouders (die ook op hun tv kijken). Op mijn mobiel lukt nog wel.

Maar nou wil ik graag ook op mijn tv weer kijken. En twijfel ik tussen een Extra lid plek (3,99) of een Basis abonnement (7,99).
Ik vind de site van Netflix echt onduidelijk en slecht geschreven, dus ik snap niet helemaal wat de verschillen zijn.

Ook vraag ik me af wat “op 1 apparaat tegelijk kijken” betekent? Want 1 ding tegelijk kijken vind ik prima maar ik heb geen zin om de hele tijd uitgelogd te worden bij bijv. m’n tv als ik een keer op m’n mobiel wil netflixen.

Hoe hebben jullie account delen aangepakt sinds Netflix er strenger op is?

1 like

Op 1 apparaat tegelijk kijken houdt in dat maar 1 iemand op 1 scherm tegelijk kan kijken.

Dus stel jij woont met iemand in 1 huis, als jij dan op je telefoon netflix kijkt kan de ander niet meer op de tv kijken. Je wordt niet continu uitgelogd.

Wij delen nog steeds een account en laten gewoon steeds zo’n link versturen dat je in het huishouden hoort :upside_down_face: Vraag mij wel af hoelang dat goed blijft gaan haha.

2 likes