Durf te vragen #7

Ik ken dit als ding om te bloemschikken, onderin kun je oase doen, deksel erop en dan de bloemen in de gaten steken.
Mijn moeder deed dit weleens met de bloemen van de hortensia of een kerststukje.

2 likes

Ik vind het wel wat weg hebben van een asbak haha.

7 likes

Wat een mysterie.

Een fonduebrander, een zeepschaal, een communie-dienblad, een theepotwarmhouder, een ‘flower frog’(?), een bloemschikhelper, een asbak.

Wat zou het zijn…

8 likes

Ik zeg op naar tussen kunst en kitsch misschien kunnen zijn het mysterie oplossen. :joy:

4 likes

Wat leuk om te zien, zo’n avondmaalschaal @McApple, ik ken dat helemaal niet. Ik ken alleen de katholieke versie waar iedereen uit dezelfde beker drinkt, maar daar doet de hele kerk communie dus dan zou je ook wel heel veel glaasjes nodig hebben (het idee dat je in de kerk een shotje krijgt is wel erg grappig haha). Ik neem aan dat dit protestants is?

Toen ik hem zag dacht ik zelf ook dat hij voor bloemschikken was @Rosalala, je kunt dan onderin oase of water doen en de bloemen door de gaten steken. Maar die ken ik eigenlijk meer met een metalen bovenkant en niet ook van keramiek.

Wat ik een beetje kan vinden met google hoort het niet specifiek bij een geloof. De kleine bekertjes zijn er vooral vanuit hygiënisch oogpunt. Als je als kerkgemeenschap die kleine bekertjes gebruikt dan heb je vaak meerdere trays en in zo’n tray passen zo’n 60 bekertjes. Ik ging als kind wel naar de katholieke kerk en daar namen de pastoor en de misdienaren een slok maar de kerkgangers kregen een hostie die door de pastoor in de wijn werd gedipt. Want toen vond met het denk ik ook al niet zo’n fris idee dat al die mensen een slok wijn uit hetzelfde glas zouden nemen.

1 like

Ik wou meteen flower frog roepen ook, die ken ik juist wel helemaal van keramiek

2 likes

Haha dank voor jullie meedenken allemaal! Ik vermoed zelf ook dat het dan toch iets met bloemschikken is, al is de schaal ook weer vrij ondiep, dus ben wel benieuwd hoe dat er dan uit zou zien. Iets religieus/gerelateerd aan communie lijkt me onwaarschijnlijk gezien waar het vandaan komt, maar het is niet onmogelijk… een theepotverwarmer is ook nog een optie, dat zou ik eens kunnen uitproberen

1 like

Ik vind van die ondiepe altijd wel heel leuk juist!

Of als geheel in een schaal oid

En als de bovenkant eraf kan kan je 'm ook op een diepere vaas leggen

13 likes

Ik wil overstappen maar een andere bank en twijfel nu tussen SNS en ASN maar kom er echt niet uit welke. Heeft iemand ervaring met beide of een duidelijke voorkeur voor 1 vd 2?! Heb de voor mij belangrijkste zaken al uitgezocht en dat bieden ze beide allemaal aan dus het is nu echt nog een kwestie van voorkeur.

1 like

Dan zou ik voor de meest duurzame kiezen!

8 likes

Daarin verschillen ze ook niet heel veel! Vallen beide onder De Volksbank. Hele idee van overstappen was sowieso dat ik naar een duurzamere bank wilde dus heb ze daar ook wel echt op uitgezocht. Denk dat ik maar gewoon voor ASN ga, klinkt heel fijn @anon69373215, vind een kantoor inderdaad ook helemaal niet nodig. Thanks! Vanavond maar eens even regelen :heart_eyes:

6 likes

De Nabestaandendesk van de ING, ik krijg er nog nachtmerries van…

1 like

https://www.reddit.com/r/Whatisthis

Misschien kun je het hier posten

5 likes

Ik kom er met google even niet uit. Ik heb zon spuit flacon zonnebrand (meer dan 100ml) mag dat nou in je ruimbagage of niet. Ivm ontploffing gevaar enzo. Het is zeg maar zon deo achtige fles. Het is teveel ml voor handbagage…

1 like

Ja mag gewoon! Deo’s enzo mogen alleen niet in je handbagage

5 likes

Wat gebeurd er nou echt achter de schermen bij zo’n boerderij als t ge.ertje? Elk jaar zijn er zo veel lammetjes, koeien, varkens en kuikens etc die worden geboren… ik was daar namelijk laatst en was er echt een beetje verbaasd over. De dieren worden tot in den treure gevoerd, vast gehouden door kinderen, de stier stond in een klein hokje… zo diervriendelijk is het echt niet. Maar gaan als die extra geboren beestjes naar de slacht ofzo? Echt het ziet er allemaal heel leuk uit, maar als je een beetje goed kijkt vind ik het alleen maar zielig eigenlijk. Ik vind de omstandigheden van een kinderboerderij er een stuk beter uit zien als bij zo’n concept als waar ik was.

Tussen de reviews kan ik ook echt maar 3 reacties vinden over de omstandigheden :sob:

2 likes

Al die lieve diertjes gaan gewoon naar de slacht en dan worden ze weer vervangen door nieuw jong spul. Is al jaren een probleem. Krijg je dit soort toestanden:

Er is een stichting die probeert de kinderboerderijen diervriendelijker te maken. Hier een verhaal van Radio 1 (audio)

3 likes

Ik snap ook niet waarom daar altijd van die vrolijke foto’s van zie op sociale media. De lammetjes zijn bij hun moeder weggehaald en staan daar de hele dag vermaak te zijn voor hordes gillende kinderen.

Normaliter gaan de bokjes naar de slacht en (een deel van) de vrouwelijke geitjes worden als ze wat ouders zijn zwanger gemaakt en weer gemolken voor geitenkaas. Geitenvlees wordt niet veel gegeten dus lammetjes zijn een restproduct van geitenkaas, maar op deze manier kun je er toch nog wat aan verdienen…

Bij de kinderboerderij gaan overigens ook veel jonge dieren naar de slacht, zodat er genoeg babydieren zijn voor de bezoekers.

3 likes

Ik weet wel dat ze bij geertjeshoeve geitenvlees in de winkel verkopen!