Durf te vragen #7

Wat is de afmeting? Het lijkt namelijk een beetje op een fonduebrander maar die zijn niet zo groot, ik gok zo’n 10 cm.

Nee is wel groter, doorsnee 20-25 cm ofzo? En van een soort geglazuurd aardewerk, zoals een bloempot

1 like

Kan je er bekertjes (ongeveer van het formaat shotglaasjes) in de gaatjes kwijt? Dan is het misschien een avondmaalschaal.

Zou dit kunnen?

Vind steeds dit soort dingen. Iets christelijks voor een communie.

3 likes

Het lijkt op een theepotwarmhouder, dan zet je en waxinelichtje onderin een je theepot erbovenop zodat het warm blijft

8 likes

Een ‘flower frog’? (Weet even niet of daar een Nederlandse naam voor is)

3 likes

Ik ken dit als ding om te bloemschikken, onderin kun je oase doen, deksel erop en dan de bloemen in de gaten steken.
Mijn moeder deed dit weleens met de bloemen van de hortensia of een kerststukje.

2 likes

Ik vind het wel wat weg hebben van een asbak haha.

7 likes

Wat een mysterie.

Een fonduebrander, een zeepschaal, een communie-dienblad, een theepotwarmhouder, een ‘flower frog’(?), een bloemschikhelper, een asbak.

Wat zou het zijn…

8 likes

Ik zeg op naar tussen kunst en kitsch misschien kunnen zijn het mysterie oplossen. :joy:

4 likes

Wat leuk om te zien, zo’n avondmaalschaal @McApple, ik ken dat helemaal niet. Ik ken alleen de katholieke versie waar iedereen uit dezelfde beker drinkt, maar daar doet de hele kerk communie dus dan zou je ook wel heel veel glaasjes nodig hebben (het idee dat je in de kerk een shotje krijgt is wel erg grappig haha). Ik neem aan dat dit protestants is?

Toen ik hem zag dacht ik zelf ook dat hij voor bloemschikken was @Rosalala, je kunt dan onderin oase of water doen en de bloemen door de gaten steken. Maar die ken ik eigenlijk meer met een metalen bovenkant en niet ook van keramiek.

Wat ik een beetje kan vinden met google hoort het niet specifiek bij een geloof. De kleine bekertjes zijn er vooral vanuit hygiënisch oogpunt. Als je als kerkgemeenschap die kleine bekertjes gebruikt dan heb je vaak meerdere trays en in zo’n tray passen zo’n 60 bekertjes. Ik ging als kind wel naar de katholieke kerk en daar namen de pastoor en de misdienaren een slok maar de kerkgangers kregen een hostie die door de pastoor in de wijn werd gedipt. Want toen vond met het denk ik ook al niet zo’n fris idee dat al die mensen een slok wijn uit hetzelfde glas zouden nemen.

1 like

Ik wou meteen flower frog roepen ook, die ken ik juist wel helemaal van keramiek

2 likes

Haha dank voor jullie meedenken allemaal! Ik vermoed zelf ook dat het dan toch iets met bloemschikken is, al is de schaal ook weer vrij ondiep, dus ben wel benieuwd hoe dat er dan uit zou zien. Iets religieus/gerelateerd aan communie lijkt me onwaarschijnlijk gezien waar het vandaan komt, maar het is niet onmogelijk… een theepotverwarmer is ook nog een optie, dat zou ik eens kunnen uitproberen

1 like

Ik vind van die ondiepe altijd wel heel leuk juist!

Of als geheel in een schaal oid

En als de bovenkant eraf kan kan je 'm ook op een diepere vaas leggen

13 likes

Ik wil overstappen maar een andere bank en twijfel nu tussen SNS en ASN maar kom er echt niet uit welke. Heeft iemand ervaring met beide of een duidelijke voorkeur voor 1 vd 2?! Heb de voor mij belangrijkste zaken al uitgezocht en dat bieden ze beide allemaal aan dus het is nu echt nog een kwestie van voorkeur.

1 like

Dan zou ik voor de meest duurzame kiezen!

8 likes

Daarin verschillen ze ook niet heel veel! Vallen beide onder De Volksbank. Hele idee van overstappen was sowieso dat ik naar een duurzamere bank wilde dus heb ze daar ook wel echt op uitgezocht. Denk dat ik maar gewoon voor ASN ga, klinkt heel fijn @anon69373215, vind een kantoor inderdaad ook helemaal niet nodig. Thanks! Vanavond maar eens even regelen :heart_eyes:

6 likes

De Nabestaandendesk van de ING, ik krijg er nog nachtmerries van…

1 like

https://www.reddit.com/r/Whatisthis

Misschien kun je het hier posten

5 likes