Durf te vragen #7

Er een spelletje van maken. Zelf je tanden gaan poetsen en doen alsof dat het leukste op de wereld is zonder verder iets van hem te vragen, dan wil hij vast ook meedoen op een gegeven moment. Hem zelf tandpasta en een tandenborstel laten uitzoeken en doen alsof dat superspeciaal is (een échte peppa pig tandenborstel omg!!!1!!) . Er iets grappigs van maken door bijv. te gaan gorgelen ofzo of belletjes blazen. In ieder geval zorgen dat de ‘strijd’ er een beetje af gaat en hij niet meteen in de weerstand schiet als hij een tandenborstel ziet. (is makkelijker gezegd dan gedaan hoor) Als hij wat ouder wordt gaat het misschien ook wel makkelijker worden, als hij meer kindjes om zich heen ziet die ook hun tanden poetsen

Geen tandarts overigens maar kom er wel veel mee in aanraking

8 likes

Ik poetste mijn kind zijn tanden en gaf hem mijn tandenborstel zodat hij tegelijkertijd mijn tanden kon poetsen. Dat werkte hier wel goed, hij vond het leuk om mijn tanden te poetsen en was daar zo gefocust op dat hij alles toeliet

4 likes

Ik ben erg tevreden over Kipling.
De man in de kofferzaak die ik om advies vroeg vertelde me trouwens dat de beste keuze volgens hem altijd Samsonite is (maar ik heb daar dus zelf niet naar geluisterd haha).

1 like

Liggend werkt hier nog wel eens. Op de bank of in bed.

En dat hij mij mag poetsen en ik hem.

En soms ook onder dwang, niet leuk kind in de houdgreep, maar het moet. Hij had ook best wat tandplak de eerste keer dat we bij de tandarts waren, blijkbaar poetsten we toch niet grondig genoeg. Dus toch maar met strijd soms.

Het werkt bij ons ook wel door te zeggen dat als hij niet wil dat hij kan kiezen of rustig poetsen of met ‘ruzie’ zoals we het noemen. Meestal kiest hij eieren voor zijn geld.

Ik weet niet of dit een tip is waar je daadwerkelijk praktisch iets aan hebt, maar er zijn wel verschillende prentenboeken over dit onderwerp.
Misschien is het wel leuk om die samen te lezen?

Ik ken “Zelfs monsters poetsen hun tanden” en “De grote tandenpoetshulp” maar er zijn er meer.

3 likes

Zal het nog wel eens proberen morgen. Maar doe eigenlijk altijd tot het Max streepje en is nooit eerder een probleem geweest.

Nee tot de max moet gewoon kunnen idd. Zelfs iets er overheen gaat hier ook altijd goed. Te weinig zou eerder het probleem zijn.

Sonicare voor Kids? Een app gekoppeld aan de tandenborstel

Bij mijn senseo ding ook eens last van gehad, toen zat het veertje beneden vast terwijl die eigenlijk vrij over het witte staafje moest kunnen bewegen

Kan iemand de inhoud van dit nieuwsartikel kopieren en plakken/naar mij doorsturen? Ik kan helaas niet zien wat er staat omdat ik geen abonnee ben : DPG Media Privacy Gate

Ik ben zo benieuwd wat er staat! Er zijn namelijk echt veel mensen die mij belachelijk maakte dat ik lid was van zo veel streamingsdiensten en zeiden “iK bEtAaL mAaR 10 EuRo” hahaha en nu is het opgerolt. Zijn er nu consequenties voor de personen die lid waren? Ik ben helemaal invested :joy:

Edit: inmiddels heb ik het ontvangen!

1 like

Wat is de naam voor het boekje wat je publiceert als je promoveert ook alweer?

Ik wil een vriendin feliciteren met een kaartje, maar ik heb een black-out. Proefschrift?

2 likes

Wij poetsen vaak met een muziekje aan. Dat gaf hem afleiding en dat hielp. We zitten inmiddels een jaar bij een kindertandarts, dat kun je evt ook overwegen voor tips en goede check.

2 likes

Ja!

2 likes

Bij ons was het ook zo’n gedoe. Toen heb ik het gekoppeld aan het boekje lezen voor het slapen, dus dat dat alleen kon als mijn peuter zijn tanden had gepoetst. Paar keer ook wel echt volgehouden (ook dan wel eens alsnog zijn tanden gepoetst) en daarna consequent in gebleven. Hij vindt boekje lezen zo leuk dat het werkt. Dus voor ons werkte koppelen aan iets anders belonends wel goed. Succes!

2 likes

Ik heb een van tk maxx, geen idee welk merk, maar hij is degelijk (en wel een leuk kleurtje zodat ik hem makkelijk kan herkennen op de band). Die hebben ook vaak hele sets staan. Of horizn, die hebben mooie en zijn ook bezig met sustainability enzo

Dank je, en de rest ook. Inmiddels besloten geen set te kopen maar twee losse koffers.
De grote wordt er één van Samsonite, maar die hebben helaas geen harde handbagagekoffers met de juiste afmetingen voor KLM (55x35x25).
Kipling ook niet. Daar moet ik dus nog even naar op zoek.
Die je linkt zien er goed uit, maar iets boven budget voor een handbagagekoffer :money_mouth_face:

1 like

Bij KLM wordt je handbagage koffertje vrijwel nooit nagemeten, mij is het nooit overkomen en ik heb heel veel gevlogen met mijn handbagage koffertje van Samsonite! (de C-lite)

1 like

Ik vlieg altijd met een harde samsonite handbagage koffer. Veel met klm en met andere airlines en hij is nog nooit nagemeten of geweigerd.

2 likes

Hier is ook spel er in het enige wat werkt. Mijn man speelt de tandarts en mijn zoon mag kiezen welk dier hij is :joy: Dus gisteren hadden we een ‘kindje zebra’ in de stoel. Mijn zoon zit voor mij op de wc en ik speel ook mee door mee te doen met Aaaaaahen :sweat_smile:. Doordat we allemaal zitten is het ook overzichtelijker geworden.

3 likes

Bij ons werkt het als “lammetje” haar tanden poetst. Dat is een knuffel en dan houd ik de tandenborstel vast tussen de pootjes van lammetje.
Soms mag ik het echt niet doen maar lammetje wel (??).
En wat ook werkt is als ik zeg even kijken wat je hebt gegeten. En dan poets ik haar tanden en doe ik niet of ik allerlei dingen vind die ze heeft gegeten. “Ohhh hier zie ik brood met hagelslag, oh en hier nog een stukje! Huh wat is dat nou ohhh ik zie het al het is appel. En hier zie ik nog knakworst huhhh heb jij broodje knakworst op? Was het lekker? Oké mooi. En hier nog een beetje melk ik zal het even goed poetsen” en zo gaan we door tot avondeten.
Met een elektrische tandenborstel van luvion. Misschien heb je er wat aan.

6 likes