Durf te vragen #7

Weet iemand een écht goed ding om kattenharen van je kleding te verwijderen? Ik heb zo’n plakroller, die doet het op zich goed, maar ik heb per keer zoveel van die vellen nodig…
Ik heb ook zo’n borstel waarmee je één kant op kunt borstelen (dan is ie ruw, de andere kant op glad. Ik weet niet hoe dat heet.) Die doet echt bar weinig.

Heeft iemand al de perfecte oplossing gevonden?

De perfecte oplossing is er nog steeds niet, maar dit ding helpt goed
https://www.amazon.nl/The-Carpet-Haarverwijderaar-voor-huisdieren/dp/B001CG85E4?th=1
En een natte doek doet ook wonderen.

Mocht je dat ding van @TanteBetje willen proberen, hier (Action) is ie net een tikkie goedkoper :sweat_smile:

3 likes

Ah thanks! Ik kan me voorstellen dat dit op bv een bank heel goed werkt. Doet ie dat ook op een los t-shirtje terwijl je het draagt?

Oh ja, een vochtig doekje, dat wist ik eigenlijk.

@Virago Voor die prijs is het sowieso het proberen waard! Dankjewel!

2 likes

Een t-shirt is niet het probleem, tere bloesjes of haaktruitjes eerder. Dat is ook waarom perfect niet bestaat! Het werkt wel het beste als er iets “onder” zit, dus tegen je lijf aan is beter dan als je het in de “lucht” doet. (rare uitleg, hoop dat je het snapt)

3 likes

Ja, ik snap het! Thanks voor de uitleg, ik ga het sowieso proberen!

Volgens mij kan het niet uit. Gebruik je Face ID? Want dat is wel sneller dan je code invoeren.

2 likes

Met Face ID gaat get scannen zo snel, dat merk je nauwelijks. Ik heb zelf ook ing en een iPhone. Heb ook een Rabobank pas gekoppeld. Soms gaat het scannen zo snel dat ik niet eens tussen passen kan switchen :grimacing: Dus weet niet of je bewust Face ID niet gebruikt… anders het proberen waard denk ik.

Oh, maar na het scannen van de telefoon ben ik idd klaar. Hmm :thinking:

4 likes

Ik heb wel altijd dat ie nog een tweede keer m’n gezicht wil zien, heel irritant

1 like

Roep je eerst je pas op met 2x op de vergrendelknop? Of scan je het pinapparaat om je pas op te roepen?
Ik doe dat eerste, dan scant hij faceID en daarna kan ik direct betalen.

2 likes

Het is ook mogelijk om alles na het streepje te pakken en alles voor het streepje er dan af te halen. En als je dat dan 3x doet en optelt ben je er. Zijn wel ingewikkelde formules, iets met LINKS en VIND.SPEC uit m’n hoofd. Chat gpt kan je daar vast verder mee helpen als je zegt die formules te willen gebruiken!

1 like

Echt altijd of bij betalingen boven de 50 euro en cumulatief 100 (dus losse betalingen tot 100)?

1 like

6 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic #2

Bij mij werkt dat betalen met je telefoon via de ING ook waardeloos. Altijd mínstens twee keer die code invoeren. Volgens mij ligt het gewoon aan de app, ik gebruik het niet meer in ieder geval

Volgens mij gaat het alleen makkelijk als je faceID gebruikt

2 likes

Ik zag dit. Is het echt een ding?

3 likes

Ik heb een witte trenchcoat jas die qua model en fitting perfect zit. Hij is alleen spierwit en ik merk dat ik hem nooit gebruik omdat hij zo wit is en ik me toch niet comfortabel voel daardoor. Iemand ervaring met zo’n jas verven? Dacht aan zwart en de buitenkant is katoen dus volgens mij zou het moeten kunnen maar geen idee of het mooi wordt?

2 likes

Omygod ik wil dit. Zoveel schoenen die ik niet draag omdat m’n veters daar pijn doen. Wel echt heel lelijk.

1 like

Waar je in ieder geval aan moet denken is dat het garen hoogstwaarschijnlijk polyester is en die kleuren dan niet mee (verf pakt daar niet op). Dus dan houd je witte naden

5 likes

Waarom zijn ijsblokjes die je in de supermarkt koopt veel langer koud dan ijsblokjes die je zelf maakt?

2 likes