Durf te vragen #7

Heeft iemand een idee hoe ik het laatste beetje zool uit mijn schoen kan halen?

Ik heb nieuwe schoenen gekocht, maar draag zooltjes, dus moet die van de schoen zelf eruit halen. Gaat altijd goed, maar nu blijft er een stuk zitten (vastgelijmd) en ik krijg het er niet uit…

1 like

Misschien met een hete fohn erop? Zodat ze lijn ‘smelt’ en je het gemakkelijker los kan krijgen?

4 likes

Een beetje lospulken met een pincet aan de randen en dan eruit trekken?

3 likes

Uiteindelijk kijkt er nooit iemand meer naar die foto’s en ook nageslacht/familie zal alleen de foto’s behouden waar dierbaren zelf op staan.

Een paar jaar geleden kwam ik erachter dat wij als gezin bijna geen foto’s meer van en met elkaar hebben gemaakt de laatste jaren en ook onze laatste vakantie als gezin samen.

Ik had suuuuper veel foto’s gemaakt maar alleen van “dingen” en uitzichten. Maar niet gezellige groepsfoto’s, selfie’s samen, of niet-geposeerde foto’s van elkaar in het moment. En daar kan ik nog steeds verdrietig om worden omdat één van mijn ouders is overleden en we het niet alsnog kunnen doen. Ik had graag meer foto’s gehad van ons de laatste jaren.

Sindsdien maak ik zelf amper foto’s meer, behalve als ik met iemand ben en ik wil het moment bewaren dan wil ik samen op de foto met die persoon. Dat zijn de foto’s die ik bewaar of die andere mensen van mij willen bewaren.

13 likes

Ik heb een vriendin die in de stad was laten kijken en het was er niet (in BE). Jammer dat het ook niet op de NL webshop is, ik was benieuwd naar het parfum

1 like

Woont er iemand hier in Amersfoort? Zo ja, wil je iets voor me halen bij Starbucks en verzenden?

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Marktplaats/Vinted

Yes dit moest ik ff horen, je hebt gelijk. Thanks!

1 like

Ben je al voorzien? Anders mag je mij wel een dm sturen :smile:

1 like

Weet iemand hoe het zit met invoertoetsen als je Amazon besteld? :flushed:
Bij sommige verkopers kan je zien dat het uit China komt, of ligt het dan al in de EU? En is het dus anders dan via Aliexpres?

Volgens mij wordt aangegeven op de productpagina hoeveel importkosten er in rekening gebracht worden. Ik heb een paar keer via de Amerikaanse Amazon besteld en daar was dat zo + die moest ik meteen betalen bij bestellen en niet achteraf.

2 likes

Weet iemand zo’n app voor android? Het lijkt erop dat Blokje Om ooit beschikbaar was, maar nu niet meer en ik kan ook nergens de APK vinden om hem om de appstore heen te downloaden. Maar het lijkt wel precies wat ik zoek.

Met Komoot die ook genoemd wordt lukt het mij niet om echt een random wandeling te maken, je moet zelf een punt kiezen en dat wil ik juist niet. Ik wil gewoon zeggen “rondje van 3 km vanuit mn huis, maak maar iets”

4 likes

6 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: MastercheFF

Weet iemand leuke spelletjes voor 2 personen die eigenlijk niet zo van spelletjes houden.

Wij gaan volgende week kamperen en dan voor 's avonds leek het me leuk om toch wat spelletjes mee te nemen, maar we zijn dus niet echt spelletjes mensen, dus ook geen idee wat leuk is en wat niet. Dus alle tips zijn welkom

2 likes

Ik hou ook niet van spelletjes, maar yahtzee en biggen vind ik altijd wel geinig.

2 likes

Lost cities kaartspel is laagdrempelig, handzaam en echt leuk voor 2 personen (je kunt het niet met meerdere LN spelen). Ik geef 'm vaak ook als cadeautje.

3 likes

Keer op keer, qwixx.

6 likes

Point salad, Machi Koro

2 likes

Hanabi vind ik leuk en ik ben ook niet zo’n spelletjesmens!

1 like

Ligretto, beverbende, keer op keer

1 like