Durf te vragen #7

Volgens mij kan het niet uit. Gebruik je Face ID? Want dat is wel sneller dan je code invoeren.

2 likes

Met Face ID gaat get scannen zo snel, dat merk je nauwelijks. Ik heb zelf ook ing en een iPhone. Heb ook een Rabobank pas gekoppeld. Soms gaat het scannen zo snel dat ik niet eens tussen passen kan switchen :grimacing: Dus weet niet of je bewust Face ID niet gebruikt
 anders het proberen waard denk ik.

Oh, maar na het scannen van de telefoon ben ik idd klaar. Hmm :thinking:

4 likes

Ik heb wel altijd dat ie nog een tweede keer m’n gezicht wil zien, heel irritant

1 like

Roep je eerst je pas op met 2x op de vergrendelknop? Of scan je het pinapparaat om je pas op te roepen?
Ik doe dat eerste, dan scant hij faceID en daarna kan ik direct betalen.

2 likes

Het is ook mogelijk om alles na het streepje te pakken en alles voor het streepje er dan af te halen. En als je dat dan 3x doet en optelt ben je er. Zijn wel ingewikkelde formules, iets met LINKS en VIND.SPEC uit m’n hoofd. Chat gpt kan je daar vast verder mee helpen als je zegt die formules te willen gebruiken!

1 like

Echt altijd of bij betalingen boven de 50 euro en cumulatief 100 (dus losse betalingen tot 100)?

1 like

Bij mij werkt dat betalen met je telefoon via de ING ook waardeloos. Altijd mĂ­nstens twee keer die code invoeren. Volgens mij ligt het gewoon aan de app, ik gebruik het niet meer in ieder geval

Volgens mij gaat het alleen makkelijk als je faceID gebruikt

2 likes

Ik zag dit. Is het echt een ding?

3 likes

Ik heb een witte trenchcoat jas die qua model en fitting perfect zit. Hij is alleen spierwit en ik merk dat ik hem nooit gebruik omdat hij zo wit is en ik me toch niet comfortabel voel daardoor. Iemand ervaring met zo’n jas verven? Dacht aan zwart en de buitenkant is katoen dus volgens mij zou het moeten kunnen maar geen idee of het mooi wordt?

2 likes

Omygod ik wil dit. Zoveel schoenen die ik niet draag omdat m’n veters daar pijn doen. Wel echt heel lelijk.

1 like

Waar je in ieder geval aan moet denken is dat het garen hoogstwaarschijnlijk polyester is en die kleuren dan niet mee (verf pakt daar niet op). Dus dan houd je witte naden

5 likes

Waarom zijn ijsblokjes die je in de supermarkt koopt veel langer koud dan ijsblokjes die je zelf maakt?

2 likes

Zijn ze niet gewoon groter? Volgens mijn zijn veel van die ijsblokjestrays voor thuis en van die zakjes veel kleiner dan de ijsblokjes die je in de supermarkt koopt.

Ja wel dan die standaard trays voor thuis, maar ook van die grote smelten sneller. Je zou bijna denken dat het ander water is :smiling_face_with_tear:

1 like

Hahaha dit heb ik me afgelopen weken zo vaak afgevraagd. En ook op het terras of ergens, die ijsblokjes blijven veel langer heel.

1 like

Ik zou even op zoek gaan naar kledingverf waar je polyester stof mee kunt verven. Ik ken het merk iDye Poly, maar ik weet niet zo of het goed verkrijgbaar is. Op TikTok wordt veel kleding geverfd en het resultaat getoond.

3 likes

Is het niet dat de vriezer in de supermarkt gewoon harder vriest (lagere temperatuur heeft), waardoor het langer duurt voor ze ontdooien?

3 likes

Ik weet niet waar supermarktvriezers op staan maar de vriezers op mijn horecawerk staan op -21 dus dat is sowieso wel een verschil! Maar als je supermarktijs in je eigen vriezer bewaart zou dat niet meer uit moeten maken lijkt me?

5 likes

Bedoel je dan als je ze al in je glas heb zittrn en ze snel smelten? De truc is namelijk om heel veel ijsblokjes in je glas te doen. Het ijs houd elkaar koud dus hoe minder blokjes hoe sneller het smelt.

1 like