Durf te vragen #7

Heeft elke Lidl in NL standaard zonnecrème en voetcrème in zijn assortiment?

Die romannetjes met halfblote mensen op de voorkant die noemen we volgens mij een kasteelroman of bouqetreeksroman o.i.d. Maar hoe heet dit genre in het Engels?
Ik kom niet verder dan Romance Novel, maar die categorie omvat meer dan dit subgenre. Weet iemand dit toevallig?

1 like

Smut?

6 likes

Cool, heb je aanraders? De meest smerige s.v.p.? Is voor een boekenclub. (Uiteraard lezen we normaal alleen maar hoogstaande literatuur. :joy: )
Edit: Alle info over dit genre is welkom. Ik had nl. beloofd een soort achtergrond presentatie te geven dit keer. Ik ben al bekend met Fabio Lanzoni, want cultheld in dit genre natuurlijk!
Ik zal zo even in je rabbit hole duiken.

3 likes

Harlequin is een uitgever die heel veel van dat soort boeken uitgeeft. Zowel in Nederland als in andere landen. Ze hebben een Engelse site, daar kan je alles vinden over dit soort boekjes.

Weet iemand een fysieke winkel waar je kamferspiritus kunt kopen?

1 like

Ik zou het bij de apotheek proberen, of telt dat niet als winkel?
Of een grote Etos / Kruidvat.

1 like

Oh apotheek vind ik wel een goede, ga ik proberen! Kruidvat en etos in ons dorp heb ik nagevraagd en hadden ze niet, misschien kan ik wel eentje in een stad proberen ja maar zie het ook niet op de website staan.

3 likes

Ik ben siroop aan het maken en het recept vraagt om een beetje citroenzuur toe te voegen om te helpen met langer bewaren. Ik heb een zakje staan dat ik eens bij de drogist heb gekocht om schoonmaakmiddel te maken, zou ik dit ook hiervoor kunnen gebruiken of moet ik echt een aparte soort hebben die veilig is om te consumeren? Het is deze

1 like

Voor achtergrond informatie kan je pleidooi voor pulp lezen van Kees t Hart. Ik vond foute fantastien Marjan Slob lezen ook leuk. Daar filosofeert ze waarom ze die boeken toch graag leest. In beide boeken word naar veel andere informatieve boeken verwezen over dit onderwerp.

Er is ook een speciale Friese bouqet reeks geschreven, misschien een leuk weetje. En er is een Nederlandse mannelijke schrijver die heel veel bouqetreeks voor harlequin heeft geschreven.

Een goede Bouqet reeks schrijven is echt lastig. In aflevering 3 en 4 van liefteratuur gaat het een beetje over waarom feelgood schrijven lastig is. Het is niet helemaal hetzelfde maar komt wel redelijk in de buurt.
Voor de wetten van feelgood kan je het nieuwste boek van Marijke Vos lezen. Misschien is schrijven kreng van Lisette Jonkman ook nog wel wat. En

In net als in de film van Rachel Winters staat wel een grappig stukje over een boekenclub die een soort fantasy/bouqetreeks/erotiek leest. Blz 95 tm 104 is dat. Kan je eventueel wel foto’s sturen in een pb als je benieuwd bent.

Edit: Doe normaal, man, dacht Dimitri

dit artikel is ook wel leuk. Met een verwijzing naar deze website

Tips voor het schrijven van een Bouquet

En er is een Nederlandse blog vol met recensies over dit soort boeken als ik het goed heb. Maar ik kan niet op de naam komen. Zal nog even verder zoeken.

Vergeet de Nederlandse bouqetreeks film niet

Edit: jaaa gevonden. Deze website

9 likes

Ik zou er normaal citroensap bij doen (vers of uit een flesje).

Ik zou het wel durven. Zelf gebruik ik deze. Het maakt echt een verschil in houdbaarheid, ook in siroop. Rond deze tijd maak ik altijd vlierbloesemsiroop met citroenen, en met een extra schepje citroenzuur blijft het veel langer goed.

1 like

Omg, fantastisch. Dankjewel!

3 likes

Ik heb het wel eens bij de Etos gekocht. Wel echt al zo’n 9 jaar geleden. Leuke herinneringen heb ik daarbij, toen ging ik de vierdaagse lopen!

2 likes

Ik zie op insta steeds reclame voor van die nagel stickers. Werkt dat een beetje? Ik heb echt een hekel aan nagellak, maar lijkt me leuk voor een feestje.

1 like

Ik zit op facebook in van die crea groepen en daar komen nu de mooiste juffenbedankjes langs. Nu vraag ik me af, wat doe je met al die troep als juf zijnde? Iemand hier die uit ervaring kan spreken?

Kan me trouwens niet herinneren dat dit een ding was toen ik op de basisschool zat.

3 likes

Iemand positieve ervaringen met whitening tandpasta? Ik heb gevoelige tanden dus wil niet voor het zware geschut gaan en hoop dat tandpasta toch een verschil kan maken.

1 like

Weg doen.:joy: De hoeveelheid mokken en andere spullen die mijn vriend krijgt is niet op 2 handen te tellen… doe mij maar dingen die op kunnen of die eenmalig gebruikt kunnen worden (douchegel, wat lekkers, iets om te bakken). De handgeschreven kaartjes worden ook altijd erg gewaardeerd door hem!

Ik heb een tijd oral B 3D whitening gebruikt en zag echt verschil. Zelfs m’n tandarts zei het haha. Wel schijnt het slecht te zijn omdat er veel zout (?) in zit waardoor je eigenlijk een laagje van je tanden poetst dus toen maar mee gestopt!

Oei dat is niet de bedoeling…