Je hebt een aantal hypoallergene kattenrassen. Dit betekent niet dat je er niet toch allergisch voor kan zijn, maar veel mensen met een kattenallergie hebben geen of minder last. Misschien eens een keer bij een fokker langsgaan en testen of dit voor jou werkt?
Mijn beste vriendin wilde graag een kat, maar haar man was allergisch. Zij hebben een Siberische kat genomen, omdat die âhypo-allergeenâ zou zijn. Ik geloof niet zo dat dat waar is, maar goed. Met de cattery had ze afgesproken dat die de kat terug zou nemen, als het niet ging. De eerste week had haar man flink last, maar na een week ging het langzaam beter en na 4 weken was het over. De kat mag niet op bed, of in de slaapkamer, maar verder komt ze overal.
Er zijn hier genoeg mensen met raskatten. Ik ben er zelf ook geen fan van, maar waarom zou je het niet mogen noemen? Het is toch geen misdaad?
Als jij goed leest, raad ik ook niets aan, vertel alleen een ervaringsverhaal.
Ik ken meerdere mensen met een kattenallergie voor wie een hypoallergeen ras heeft gewerkt.
Ik dus ook (n=1), maar tegelijkertijd zou ik je wel aanraden hier verder onderzoek naar te doen. Met Google is er genoeg over te vinden. De meeste allergische reacties ontstaan door de uitgescheiden eiwitten en die komen van alle katten. Waarom de ene wel een reactie geeft en een andere kat niet, weten ze nog niet goed. En het zou verdrietig zijn als je een kat na een korte tijd alweer weg moet doen. Een dier neem je voor zijn of haar hele leven, het is uiteindelijk geen ding.
Ja dat zal best maar je kunt ook geen kat nemen als je allergisch bent
Ik zat net Ewout te kijken waarbij hij een reportage maakt over Death Row. Nu ben ik benieuwd hoe jullie tegenover de doodstraf staan?
Ik vraag me af waarom het soms zo lang duurt voordat de doodstraf ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt? Sommigen zitten 20 jaar in de cel voordat ze een datum krijgen. Ergens denk ik dan, laat die persoon zitten tot zijn dood of voer het binnen een jaar na veroordeling uit.
Hartstikke 100% tegen.
Echt onmenselijk om iemand ter dood te veroordelen en dan ook nog eens jaren uitzichtloos laten wachten. Begrijp ook niet waarom dat dan niet sneller uitgevoerd wordt.
Om zoveel redenen ben ik er altijd tegen, maar belangrijkste redenen voor mij:
- Mensen doden vanuit de staat vind ik echt nooit oke.
- Waarom zou je een moord (of meerdere) vergelden met opnieuw een moord.
- Er worden nog altijd fouten gemaakt in veroordelingen en doodstraf is natuurlijk niet terug te draaien.
- Bij sommige gruwelijke daden komen mensen (kan net zo goed mannen zeggen who am I kidding) er juist best makkelijk van af met doodstraf in plaats van levenslang.
Ik weet nog hoe ontzettend geschokt ik was toen ik er als kind achter kwam dat landen als de VS en Japan nog de doodstraf hadden want ik dacht echt dat dit pre1945 praktijken waren. Maar niet dus. Zeker tegen. Ik zie de voordelen ook echt niet.
Gemiddeld 1 per 4 weken nog
Echt schandalig.
Kijk eens de docuâs Code Rood: de doodstraf en daarna Deal Met De Dood van Jessica Villerius. Dan weet je meteen wat er mis is met de doodstraf⊠Onder andere de redenen die @JuneOsborne noemt inderdaad.
Niet rood. Ben zelf Hindoestaans en bij ons is wit de kleur van rouw, dus zou dan gaan voor een wit bloemstuk.
Ik ben voor mijn werkgever op zoek naar een grote hoeveelheid verjaardagskaarten. Weet iemand toevallig waar je leuke ontwerpen in grote aantallen kunt vinden?
Bij Bol zag ik laatst grote hoeveelheden maar weet niet of die ontwerpen leuk zijn
Ik vind die tweede leuk en ook wel gepast