Durf te vragen #7

Ik heb een Google Home Nest, hier kun je zelf kiezen of je een klok ziet oid, of dus bijvoorbeeld foto’s. Ik heb hier dus foto’s en het is idd hartstikke leuk! Alsnog wel een beetje bejaarden vibes maar wel functioneel :stuck_out_tongue:

1 like

Heeft iemand misschien nog tips om geplande bomen kappen tegen te houden? Ik heb de aankondiging gemist en wilde vandaag in bezwaar gaan maar de termijn is verstreken. In de wijk zijn vandaag al een heel aantal bomen gekapt en vervangen
Is er nog iets wat ik kan doen om het tegen te houden?

Ze willen de bomen vervangen maar de bomen die er staan zitten bomvol vogels zorgen voor veel schaduw en noem maar op.

Is er iemand met body dysmorphia die met mij wil praten als een soort lotgenoten contact?

1 like

Ik denk meteen hieraan :sweat_smile:

image

Jezelf vastketenen aan een boom.
Als de termijn is verstreken weet ik niet wat je zou kunnen doen.
Is er geen buurtcomité dat hiertegen in actie is gekomen? Ik zou daar denk ik contact mee opnemen om te informeren of zij hier al tegen geprotesteerd hebben en of jullie eventueel samen nog iets kunnen doen. Ik woon zelf ergens waar een vrij actief buurtcomité is en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hier zomaar bomen gekapt zouden worden zonder dat daar protest tegen is (wil niet zeggen dat je het ook daadwerkelijk tegen kunt houden uiteraard)

6 likes

Maar als ze bomen vervangen zal daar toch wel een reden achter zitten? Meestal is het volgens mij ivm een onveilige situatie, omdat de bomen dan bijv. aangetast zijn waardoor ze makkelijk om kunnen vallen of er grote takken af kunnen breken.

7 likes

Ja dat was ook het eerste wat in mij opkwam maar ik weet niet of ik zo drastische durf te doen. Ik las nog wel iets over of er een vergunning nodig is en dat je daar naar kan vragen bij de bomen kappers. Ik kan dat alleen ook nergens terug vinden.

Goede van het buurtcomite ik heb geen idee of we die hebben en of ze al iets hebben ondernomen. Ik heb al met wat buren overlegt maar ga hier ook even naar kijken

@Sundance dwt kan ik nergens vinden. In geval van gevaar en ziekte vind ik het ook logisch hoor. Maar hier in de gemeente word een wazig bomen beleid gevoerd.

Bedankt in elk geval voor het meedenken!

2 likes

Wow, dat is gewoon de opvolger van Theme Hospital! Dat was echt m’n favoriete spel en ik was heel verdrietig toen m’n Windows 95-emulator er mee ophield en ik het niet meer aan de praat kreeg. Ik ga deze eens proberen!

9 likes

Heeft iemand hier tips of juist afraders voor proteineyoghurt/kwark? Ik wil wat meer eiwitten eten en de Appie heeft nu alles 1+1 maar wil niet perongeluk heel veel van iets goors kopen.

(Twijfel of dit het juiste topic is maar het gaat niet echt over koken en ik wil het ook niet eten ivm sporten/dieet dus toch maar hier)

1 like

Die pudding van melkunie is echt goed te doen, eigenlijk alle smaken wel al is die hazelnoot macchiato wat flauw. Lindahls kvarg is ook lekker! Ik heb vaak de stracciatella.

Van wat er nu in de bonus is zou ik alleen de zuivelhoeve protein afraden. Die normale vind ik heel lekker maar de protein versie niet.

Meelmottenvraagje (ja :sob:).
Kwam er ruim een week geleden achter dat er larven en een paar meelmotten in m’n keukenkastje zaten :skull:.
Heb álles weggegooid en schoongemaakt met schoonmaakazijn.
Ik zie nu nog steeds elke dag meerdere motjes (6-10 per dag). Is dat normaal of ben ik fucked?

2 likes

Ik vind die proteïne mousse van HiPro erg lekker haha. En verder alles van Melkunie vind ik iig altijd heel chill.

3 likes

Ah ik heb die ook geprobeerd en vind hem niet te eten :disappointed: natuurlijk meteen 2 pakken in huis dus zal het tegen heug en meug opeten maar.

2 likes

Ja je bent fucked. Echt in alle hoekjes en gaatje schoonmaken. Ze leggen graag hun eitjes op de meest onmogelijke plekken. En elke mot meteen doden.

1 like

Ik heb ze nooit echt onder controle gekregen. Ze zitten niet meer in mijn eten, maar soms fladderen er weer een paar eind. Wat een beetje helpt is deze val die ik strategisch plak:

3 likes

Echt álles weggegooid? Ze zitten ook graag in noten, ontbijtgranen, rijst… alles eigenlijk. Ik kwam er pas vanaf toen ik werkelijk alles (buiten schoonmaakmiddelen) dat in de voorraadkast stond weggegooid had :sob: Echt voor ik weet niet hoeveel geld eten weggegooid, maar ze bleven maar terugkomen. Toen de kasten, voorraadpotten etc uitgesopt, en daarna waren ze weg

4 likes

Ik heb van een vriendin leuke Shabbies enkellaarsjes gekregen. Alleen tijdens het lopen zakken m’n sokken af. Iemand tips dit te voorkomen? Komt het misschien doordat ze gevoerd zijn?

@monkeyslut @lisaanna dankjulliewel! Ik ga deze week eens wat dingen proberen (:

Ja het is ook heel persoonlijk. Ik vind die Melkunie juist het fijnst (chocola en karamel) maar weet precies op welke structuur @monkeyslut doelt. Heeft een bijsmaakje, maar vind die t meest op die goedkope pudding van vroeger lijken. Alpro vind ik ook prima, is wat flauwer maar blijft minder plakken in je mond. HipPro vond ik het meest smakeloos. Maar wie weet heb jij het andersom haha.

Ik heb ook laarsjes waarbij dit gebeurt en echt niks helpt ertegen. Heb echt alle soorten sokken geprobeerd maar de zool is bij mij vrij hard en veert niet goed mee waardoor de achterkant denk ik steeds mn sok naar beneden trekt. Heel jammer.

2 likes

Ja fair! Ik heb niet zo snel last van structuren dus ik heb nu van Lindahls en Melkunie de vanillekwark gekocht, ben benieuwd

6 likes