Durf te vragen #7

Wij hebben een 180m bed gekocht bij samenwonen met 2 90cm matrassen en allebei een 2 bij 2 dekbed (de dekbedden had ik al en wilde ik niet wegdoen). Ik rol mezelf altijd helemaal in t dekbed, heeeeerlijk. En in de winter kan je tegen elkaar aankruipen onder 2 dekbedden. Zou niet meer anders willen.

Edit: de dekbedden zijn zomer/winterdekbedden zoals bij @littlenumbers

1 like

Wij hebben ook 160, en beiden 2 bij 2 dekbedden liggen dan niet in elkaars weg?

1 like

Een 1-persoonsdekbed is 140x200(evt. 220) cm.

5 likes

Ik heb een 160 bed en een 200 deken, maar dan wel zo’n 4 seizoenen dekbed dat uit 2 delen bestaat en heb die in losse hoezen zitten. Ik vind het eigenlijk nooit koud genoeg dat ik die dubbele deken nodig zou hebben dus dan functioneert het prima als 2 losse dekens

3 likes

Wij hebben een 180×220 bed met 2x 220×240 dekbedden :joy:

7 likes

Wow nog meer bed opmaken op deze manier… is het zo fijn dat jullie dat voor lief nemen?

6 likes

Ja veel fijner! Mijn vriend heeft het snel koud, ik niet dus we kunnen het dekbed beter aanpassen op wat we nodig hebben. En; geen geduw en getrek aan het dekbed in de nacht!

4 likes

Zijn hier mensen die in NL duiken? Ik wil weer een keer duiken, maar weet niet zo goed waar ik moeten zoeken. Hebben jullie aanraders voor een school of plek rondom N-H? Ik ben een beginnende duiker, maar heb wel mijn open water en zoek een begeleide duik.

2 likes

Wij sliepen altijd onder een groot dekbed 240x220 op een 160 bed en nog steeds gezeik met die deken. Trekt de een weg, kan niet lekker met been erover, etc etc. Waren het allebei helemaal zat. Dus sinds paar maanden slapen we met apart dekbed, maar we komen er niet uit wat een fijn eigen formaat is, omdat we alleen elk 2 mega grote dekbedden hebben (en dat past niet lekker in het bed), vandaar mijn vraag. Dus extra opmaken maakt ons niet uit, want betere nachtrust.

1 like

Maar, het is toch maar 1 deken extra? Kost max 30 seconden.
Twee dekens is echt m’n favoriet, ben ook altijd blij als hotels dat hebben.

30 seconden? Of bedoel je als het al in de hoes zit… Want er netjes in steken kan ik niet zo snel hoor

Wij sliepen ooit met twee losse bedden tegen elkaar met zo’n love ding er tussen zodat je een doorlopend matras hebt maar inmiddels heb ik al jaren mijn eigen slaapkamer echt zalig nu kan ik tenminste slapen

4 likes

Ja ik heb het net nog gedaan, denk echt dat het zoiets duurt. Ik ben altijd van de methode: hoes binnenstebuiten en dan twee punten pakken van de deken en dan omkeren.

Bed: 240x200
En beide een deken van 220x200

1 like

Ja ik leg ze zelfs zo gevouwen in de kast, binnenstebuiten, maar dan ben jij echt snel!

Ik ken iemand en hij duikt bij Zeus Faber. Zelf geen ervaring.

1 like

Sinds ik odido heb, heb ik het idee dat m’n telefoon slechter verbindt met de WiFi thuis, maar dat kan niet door de provider komen lijkt me toch? :thinking:

5 likes

Dit heb ik ook bedenk ik me na jouw post, echt opvallend slecht bereik enzo!

3 likes

Sorry niet relevant voor jou maar was je hier tevreden over? Ik wil graag mijn kleed en bank schoon hebben maar heb geen zin om 300 euro uit te geven. Werkt het goed met zo’n gehuurd apparaat?

1 like

Ben niet Viking, maar ja! Werkt top, je bank is alleen wel nog 12 tot 24u nat/vochtig dus je moet het wel even goed plannen.

2 likes

Ah nice. Is het ‘zwaar’ werk om te doen? Haha gekke vraag misschien maar heb 4 weken geleden een keizersnede gehad en zit me af te vragen of ik t zelf kan doen

1 like