Durf te vragen #8

Ik heb uiteraard gegoogled, en ik kom echt 100 verschillende sites tegen, vandaar dat ik 't hier vraag.
Ik hoopte op iemand die al die sites al een keer had vergeleken en met een tip kon komen.

1 like

Zo specifiek wel… kies er gewoon eentje. Als dit niet iets is wat je maandelijks gaat doet maakt die paar euro toch niet uit.

5 likes

Het is voor een vereniging met beperkt budget.
Maar bedankt voor je advies.

1 like

Heeft vereniging zelf een printer? Zijn maar 50 a4, flyer papier kan je ook kopen en zelf afdrukken!

3 likes

Dus eigenlijk vraag je nu aan het forum om deze berekening voor je te doen?

7 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het tanden/tandarts topic

Nee?

3 likes

Of het de goedkoopste zijn weet ik niet, maar ik heb wel ervaring met drukwerkdeal en reclameland en dat werkt prima.
Maar je oplage is erg klein en dat is (in verhouding) duur, vaak is een copyshop in je stad/dorp/wijk dan goedkoper en heb je het sneller in huis/kun je het de dag erna ophalen.

3 likes

Als ik dingen wil drukken/printen gebruik ik altijd studenten drukwerk.nl . Weet niet of die voor flyers ook het goedkoopste zijn, maar voor veel paginas printen zijn ze goedkoper dan alles bij mij in de stad.

5 likes

Ja dat ligt echt aan meerder dingen, welk papier, kleur, dubbel etc. Wat over het algemeen wel een tip is, is om bij de prijzen van posters te kijken en dan a5 formaat, is vaak goedkoper dan flyers. Geen idee waarom. Voor kleine oplage is drukzo vaak redelijk goedkoop. Voor zo’n oplage zou ik ook eens bij een copyshop informeren.

2 likes

Dankjulliewel! Het is jouw eerste optie geworden!

3 likes

Ik was toevallig even aan het kijken naar een vriend z’n vlucht, maar vroeg me af, wat betekenen de groene en blauwe vlekken boven de oceaan?

4 likes

Geplande route en daadwerkelijke route is mijn gok

4 likes

Iets met wolken en neerslag?

7 likes

Blauw is volgensmij bewolking en groen de daadwerkelijke wolken met neerslag

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Reizen / Vakantie #2

Waarom wordt er overal standaard peper en zout op gedaan? Snap dat zout de smaak naar buiten brengt en peper net wat pit geeft, maar sinds wanneer staat dit vast op (de westerse) tafel?

1 like

@arcobaleno nog even aanhakend: hier ook heel tevreden over Drukwerkdeal. Voorheen ook veel met Reclameland gewerkt, maar helaas de laatste keer een hele slechte ervaring gehad (grote vertraging in levering, kleurverschil, missende pagina’s).

3 likes

Ja m’n moeder gaf aan dat het slecht weer was en ik was al aan het zoeken geweest op de site zelf maar kon niet echt iets terug vinden. Maar dan denk ik idd dat het toch iets met het weer te maken heeft

@PiuPiu Ik vermoed dat je de lijn bedoelt? Maar die bedoelde ik dus niet :stuck_out_tongue: Dat was me wel duidelijk dat dat de route was.

2 likes
volgens chatgpt

Peper en zout staan al eeuwen op de westerse eettafel, maar dit is vooral sinds de 17e en 18e eeuw echt een vaste gewoonte geworden. Zout was altijd al belangrijk, omdat het niet alleen smaak versterkt, maar ook een cruciale rol speelde in voedselconservering. Peper werd in Europa populair door de specerijenhandel, vooral na de middeleeuwen, toen het steeds toegankelijker werd voor de middenklasse.

In de 19e en 20e eeuw werd het standaard op tafel gezet in restaurants en huishoudens, mede door de opkomst van de Franse keuken als maatstaf voor culinaire gewoonten. In Frankrijk werd het idee populair dat een gerecht op smaak moest worden gebracht met zout en peper, waarna de gast het naar eigen voorkeur kon aanpassen. Sindsdien is het een gewoonte geworden, en inmiddels wordt het in veel westerse culturen als vanzelfsprekend gezien.

6 likes