Durf te vragen #8

Ik wil graag eens kefir proberen voor mijn darmen. Maar welke is nou goed?

Zelf maken. Je kunt even kijken of iemand in je buurt kefirroosjes heeft. Opsturen kan ook. Ik heb mijn via marktplaats van iemand gekregen en er zijn ook facebookgroepen voor.

5 likes

Ja daar had ik ook over gelezen. Maar ik wil het eerst uitproberen voordat ik er energie en tijd in ga steken. Dus het liefst eentje die in een winkel te koop is.

3 likes

Die van Rauw power, in de meeste biowinkels wel te vinden. Is niet te vergelijken met kefirs uit de supermarkten, die smaken veel zoeter en bevat weinig echte kefir. Is ook wel een keuringsdienst van waarde aflevering van.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: MastercheFF

6 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Wat je even kwijt wil - zw/k #25

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Muziek topic

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Noord-Holland

Heeft iemand hier een tip voor een goeie wildplukwandeling in Zuid-Holland of Noord-Brabant die niet al te duur is?

1 like

Ik weet niet wat niet al te duur is, maar van Voedselbos in Eindhoven (https://voedselboseindhoven.nl/agenda/) zijn 25 euro pp, maar ook regelmatig via de bieb en dan zijn ze 15 euro

2 likes

De Buytenhof in Rhoon organiseert af en toe wildplukwandelingen. Meedoen kost zo’n €50, ik weet niet of dat prijzig is voor zo’n wandeling.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic #3

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Modetopic #3

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic #3

7 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: (Show je) schoenentopic

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: (Show je) schoenentopic

Sinds ik ben ingetrokken in mijn nieuwe woning heb ik 3 duiven die boven op de balkonkast zitten. Er is geen nest, maar ze zitten lekker beschut en blijven daarom terugkomen. Wat is de beste periode van het jaar om daar iets neer te zetten waardoor ze niet meer terugkomen? Vind het zielig om het “ineens” te doen en wil het eigenlijk zo goed mogenlijk doen. Blijven zitten is geen optie want ik ben bang van vogels en mn hele balkon zit vol kak

Hebben ze al een nest? Weet niet of je dat zielig vindt en dat je daarom wil wachten? Want ik zou meteen een touw spannen/plastic ophangen geloof ik

Oh haha je zegt er is geen nest
Dan gewoon ‘ineens’ doen joh dan moeten ze wel op zoek naar een andere plek

3 likes

Je hebt van die puntjesdingen die je op de rand kan monteren. Dan kunnen ze niet landen. Maar wanneer je dat moet doen weet ik niet. Voor de meeste vogels is maart/april toch broedseizoen?

3 likes