Durf te vragen #8

Zijn er meer

1 like

Zijn het bestaande landen?
Je kunt namelijk in powerpoint wel leuke effecten maken waarbij het lijkt alsof je inzoomt op een deel van een afbeelding. Dat zou dan de wereldkaart kunnen zijn waarbij je dan steeds inzoomt op een land. Daar geef je dan in de opvolgende slide je scenario’s weer en daarna zoom je weer uit naar de wereldkaart.
Weet niet of dit logisch klinkt. Maar heb het zelf voor mijn werk gedaan met een tekening die gemaakt was over onzr kernwaardes en waar per kernwaarde eigenlijk toelichting gegeven moest worden.

1 like

En @Luzarl tnx voor jullie tips!

Ik heb net ook gevonden dat het via Map visuals in Power bi kan (dat hebben we toevallig op werk!)

Dat inzoomen/uitzoomen hoe doe je dat precies?
Ga ik uitzoeken wat het handigst werkt

2 likes

https://youtube.com/shorts/D-mAeFhVjUM?feature=shared
Ik zoek nog even door naar een beter filmpje, maar dit is ongeveer het principe.

Je zet per slide de afbeelding die je wilt gebruikt en kiest Morph als overgang

1 like

Sorry voor de sufste vraag ooit, maar: hoe maken jullie je oren (oorschelp en ingang) schoon??? Ik wissel steeds af tussen een nat hoekje van een handdoek, wattenschijfjes met water, reinigingsdoekjes en wattenstaafjes, maar ik probeer mijn leven te beteren en echt van de staafjes af te stappen.

Pls geen antwoorden als “er stroomt water langs onder de douche”, ik kan niet leven als ik mijn oren niet apart schoonmaak. :pray:t2:

2 likes

Inzepen met shampoo onder de douche

4 likes

Je hebt ook wattenstaafjes voor baby’s die hebben een verdikking aan het uiteinde waardoor je wel schoon kunt maken maar niet de gehoorgang in kunt, misschien is dat wat?

4 likes

Hydrofieldoek voor droge reiniging en onder de douche met een hydrofiele washandje

3 likes

Zoals @Luzarl zegt met shampoo. En dan met je nagel (tijdens het zepen) zachtjes door je oor zodat het vastere talg weggaat. En na het douchen afdrogen met zo’n gladde microvezeldoek door je oor heen, dat past beter in je oor dan een gewone handdoek.

Zo’n doek dus, zonder van die ‘draadjes’ die je soms ook bij microvezeldoeken hebt:

2 likes

Echt voorzichtig zijn hiermee, maar ik doe het met het lusje van een schuifspeldje :sweat_smile:

5 likes

Hahahaha ja nee het is dus niet de bedoeling dat ik de wattenstaafjes voor iets nog gevaarlijkers verlaat :skull: :skull: :skull:

3 likes

Je hebt ook speciale oorsprays! Die gebruik ik ook wel eens.

2 likes

Iemand bekend met kroegen / cafés in eindhoven waar nog veel hardstyle wordt gedraaid?

(Vraag dit voor een vriend) Vraag dit écht voor n vriend

3 likes

Woont er iemand in Kampen of Steenwijk die voor mij iets zou willen bestellen bij Karwei en naar mij op wil sturen? Natuurlijk betaal ik het product en de verzendkosten. Het gaat om een sierkussen die ik tof vind maar die je niet online kunt bestellen en het is in de buurt niet op voorraad

Jawel, wil je een DM sturen?

3 likes

Zo ontdek je dat er winkels zijn die nog gebruik maken van Click and Collect haha

4 likes

Ja maar dat maakt je oorschelp niet schoon toch.

Ik gebruik zoals gezegd idd een hydrofiele washand en daar doe ik zeep op en dan mijn hele oor insoppen en ook achter mijn oren.

Volgens mij zijn er echt veel mensen die hun oren nooit echt goed schoonmaken 🥹

3 likes

Nee, dat is meer voor de ingang inderdaad.

4 likes

Washand en wel de good old wattenstaafjes.

2 likes

M’n moeder probeert al 2 dagen verschillende keren in te checken op bussen/trams met haar bankkaart maar krijgt steeds een foutmelding. Met mijn Belgische bankkaart lukt het wel maar bij haar niet (zowel visa kredietkaart als maestro bankkaart). Enig idee waaraan dit ligt?

2 likes