Durf te vragen #8

Kan ze op andere plekken wel contactloos betalen?

1 like

Kan het zijn dat er niet genoeg geld op de pas stond? Je betaalt in de bus ook één instaptarief van 4 euro en de trein van 20 euro.

En misschien ligt het er aan hoe ze haar pas er voor houdt.

Ja, dat lukt wel. Bij haar ene kaart krijgt ze de melding ‘niet geschikt voor het ov’ en bij de andere ‘probeer opnieuw’.
En @Marquez ja ze probeert met haar ‘primaire rekening’ zegmaar dus er staat sowieso wel genoeg geld op.

2 likes

Ik kreeg een jaar terug ofzo een nieuwe pas van mn bank (triodos) en daar stond bij dat ik nu ook in ov kon inchecken ermee. Contactloos betalen kon wel al lang natuurlijk. Het is een ander chipje dat daarvoor nodig is misschien? Zijn je moeders passen ouder dan die van jou?

2 likes

Haar passen zijn inderdaad ouder dan die van mij, dus dat zou het kunnen zijn, dankje!

Is er iemand die wat juridisch advies kan geven? Situatie: ik heb via marktplaats een kast gekocht, wel bij een bedrijf dus niet particulier.

De kast kon ik laten verven in een aantal kleuren. Na het verven is de kast thuis bezorgd. De kast is in het echt niet heel netjes, wat gebreken, dingen die niet netjes zijn afgewerkt, deur die niet goed open kan, dingen die in niet op de foto kon zien. Ik ben er niet blij mee, de kwaliteit is gewoon niet goed. Het verven kostte €275

Nu heb ik aangegeven gebruik te willen maken van de wettelijke bedenktijd bij kopen op afstand. Het is mogelijk dat ze de kast weer retour nemen, wel moet ik dan de bezorg en ophaal kosten betalen wat ik prima vind op zich, maar ze vragen ook om het meerwerk (het verven dus) te betalen.

Mogen ze dat vragen? Want zij kunnen de kast daarna weer doorverkopen in deze kleur of overspuiten in een andere kleur en ik ben dan dus al €275 kwijt aan een product wat ik niet houd (plus nog de bezorg en ophaal kosten). Bezorging heb ik al betaald in de totaalprijs, dit was €85

Misschien staan ze wel helemaal in hun recht maar dat wil ik dan even zeker weten voor ik akkoord geef.

Heh maar de kast is toch gewoon niet goed in elkaar gezet? Het is niet zo dat je m niet mooi vindt toch? Volgens mij moeten zij dan gewoon kosteloos een nieuwe regelen die wel goed gemaakt is.

2 likes

Ze geven eigenlijk 2 opties. Of de kast weer ophalen of de gebreken herstellen, maar ze geven al aan dat de 2 scheuren in de bovenkant niet gemaakt kunnen worden ‘dat zit in de werking van het hout’. Dus dan ben ik er alsnog niet tevreden mee

Waarom gaat t soms ook heel hard waaien bij harde regen?

3 likes

Volgensmij is het dat door neerslag de luchtdruk daalt. Lucht wil altijd naar de lagere drukgebieden toe en gaat zich verplaatsen. Dit is dan de wind

3 likes

Gaat het om een nieuwe kast of een tweedehands die door het bedrijf doorverkocht is? Ik heb bijvoorbeeld een kast gekocht bij Weidzz, dat zijn oude kasten (voornamelijk uit bijv. Roemenië) die zij opknappen, schilderen en weer doorverkopen, dan kan er wel eens iets aan mankeren.

Weet iemand hoe je in Spotify een podcast kan blokkeren of gewoon verwijderen? Ik heb ooit 1x een afl van een podcast geluisterd maar nu speelt ‘ie steeds af als ik klaar ben met een andere podcast maar ik wil helemaal niets van die podcast horen

Nummers kun je wel gewoon blokken maar dit?

1 like

Markeren als voltooid? Misschien helpt dat?

2 likes

Heb je hem niet per ongeluk op volgen gezet? Ik had dat eens met een podcast gedaan en toen ik hem had ontvolgd kwam die niet meer langs.

3 likes

Nee helaas

@Nova had ik eerst gedaan maar dat doet ‘ie dan per afl en krijg ik alsnog elke week de nieuwe te zien. En wss denkt Spotify hierdoor nu ook dat ik dit leuk vindt😩

1 like

Welk merk raden jullie aan voor een goede en mooie koffer? Budget is tussen de 100 en 200 euro.

2 likes

Ik vind mijn koffers van American Tourister heel erg fijn.

3 likes

Kan ik beamen

5 likes

Hij is van hetzelfde bedrijf, maar ik had meer het idee dat ze het zelf maken?

1 like

Staat die niet per ongeluk in je wachtrij? Anders ook geen idee