Durf te vragen #8

Ik ben verhuisd naar Duitsland, maar wil dus echt niks te maken hebben met de Duitse taal op mijn telefoon. Alleen krijg ik nu dus op tiktok steeds vaker Duitse filmpjes, als ik google krijg ik Duitse resultaten. Ik kreeg net zelfs al een Duitse Phising mail. Dat was echt de druppel.

Kan ik daar nog een stokje voor steken met instellingen van mijn telefoon? :face_with_monocle:

2 likes

Denk dat je dat alleen kan omzeilen met een VPN, je zal gewoon op Duits netwerk zitten en je wifi is ook van een Duits bedrijf dus denk dat je pech hebt.

4 likes

Trots op je hou vol :netherlands:

21 likes

Ach nein :weary:

4 likes

Ik heb dat alleen als ik m’n Duitse simkaart gebruik, als ik m’n Nederlandse gebruik zijn alle resultaten/social media dingen gwn Nederlands.

Maar op google kan je wel de regio en taal zoektool instellen, maar weet niet of dat met elke zoekopdracht dan moet.

1 like

Je Duitse forumnaam helpt denk ik ook niet mee :eyes:

8 likes

Weet iemand hoe je een bestelling bij Emma Sleep kunt annuleren?

Ik heb 23dec een verzwaringsdeken besteld, die half januari bezorgd zou worden. Op 29dec heb ik mail gehad dat de levering vertraagd was en pas de eerste week van februari bezorgd zou worden. Daarna niets meer gehoord.

Net het bestelnummer ingevoerd op de website, waar dan uitkomt dat de bestelling pas half maart (!) aan zal komen. Ben er wel een beetje klaar mee. Wil annuleren en m’n geld terug. Dat annuleren kan ik niet vinden op de website en op het internet lees ik dramatische ervaringen van mensen die konden fluiten naar hun geld. Inmiddels vrees ik dat ik word opgelicht.

1 like

Ff bellen? (Omstreden I know)

12 likes

Haha ja ga maandag sowieso de klantenservice bellen, maar wilde ook even informeren of iemand hier ervaring met hen had.

2 likes

Wat zijn jullie beste tips voor afleiding als je veel spanning ervaart? Heb zeer binnenkort een operatie en ik vind het echt doodeng (terwijl de ingreep is helemaal niet hoog risico oid maar goed). Maar ik merk dus dat ik nu een continue spanning ervaar en dat is echt kut

1 like

In de aanloop: iets anders gaan doen, liefst in beweging zodat je er geen ruimte aan geeft. Op de dag zelf: iets kalmerends als het mag, aangeven bij de medewerkers dat je het spannend vindt en mij helpt zingen of neurien altijd goed op het moment zelf. Ligt er natuurlijk aan wat voor type ingreep, maar dat hielp mij bij ruggenprikken/hechten/scans.

Oh, en plan iets fijns voor na de tijd om naar uit te kijken en om de associatie positief te houden. Succes!

1 like

Voor mij is dat wandelen (met hond) met muziek op. Serie bingen of boek lezen (in bad).

1 like

Accepteren dat dit er is en erbij hoort. Van zo’n gevoel af willen maakt het vaak erger. En een operatie ís nou eenmaal heel spannend. Al zijn de risico’s heel laag, ze zijn er wel en het gaat om jouw lichaam. En als het je eerste (van dit type) operatie is en niet weet wat je te wachten staat maakt alleen dat het ook al spannend. Als je nog gesprekken met zorgverleners hebt zou ik daar ook je angsten bespreken/bevragen, hoe irrationeel ze misschien zijn. Mijn artsen reageerden destijds heel fijn en gingen me oprecht uitleggen waarom de kans op de dingen waar ik bang voor was heel klein was. Die woorden in mijn hoofd hebben hielp.

Verder helpt het mij om de dingen te doen waarvan ik weet dat ze goed voor me zijn. Dus gezond eten, buiten bewegen, goede avondroutine en genoeg uren in bed liggen (ook al slaap je misschien slechter), dingen doen die mentale ontspanning en wat afleiding geven. Al merk ik niet direct effect, op de lange termijn wel of helpt het op z’n minst om het niet nóg erger te maken.

7 likes

Mocht het voor vandaag nog geruststellend zijn, ik heb een prima ervaring met emma sleep. Ook met het terugsturen van iets wat toch niet beviel en gewoon geld teruggekregen enzo

1 like

Mij helpt het altijd om echt even bewust stil erbij te staan en het proberen te accepteren dat het eraan komt en dat de stress en angst die je erbij ervaart het niet opeens niet meer gaat gebeuren. Je maakt het jezelf dan nog lastiger. Soms helpt het me ook om even op te schrijven waar ik dan precies bang voor ben of spanning voor heb, en vaak kan ik dat niet eens goed benoemen en dan denk ik ook van ja ik weet eigenlijk niet waar die spanning dan voor is, het onbekende ofzo?

En vaak helpt het me ook om gewoon even erom te huilen, dan is die spanning er ook even af haha. Die energie moet er dan ergens uit.

4 likes

Op de dag zelf het tegen het personeel zeggen en aangeven wat helpt: een vast gezicht, afleiding of jou juist in je eigen bubbel laten bijvoorbeeld.

2 likes

Goeie! Ik heb het al eerder aangegeven maar die dag zelf zou ik het ook nog aangeven.

4 likes

Heeft iemand goede ervaringen met groepsreizen en bij welke organisator was dat? Ik ben sinds kort weer vrijgezel en wil me daardoor niet tegen laten houden om mooie reizen te maken, maar liefst wel een beetje met leeftijdsgenoten ~30-40.

3 likes

Ik word tijdens het luisteren van podcasts echt doodgegooid met advertenties van Sawadee. Vriendin van m’n zusje is daarmee naar Zuid-Afrika geweest en heeft het heel leuk gehad!

2 likes

Ik ken iemand die zo fan is van villavibes singlereizen dat ze inmiddels zelfs reisleider is. Ziet er altijd leuk uit op de foto’s, maar zelf geen ervaring.

4 likes