Ik weet het niet
Deze is toch van een heel licht materiaal?
Mijn ervaring met echt leer is wel dat het wat uitloopt
Echt leer wordt in mijn ervaring nog wel soepeler en wijder.
Hou er wel rekening mee dat je met warmer weer mogelijk wel wat dikkere voeten hebt door vocht vasthouden.
Leer wordt soepeler, maar de stiksels in het leer vaak maar matig. Dus in een dichte schoen, zullen de zijkanten en bovenkant vaak wel wat uitlopen, maar hierbij waar er overal stiksels rondom de bandjes zitten, vrees ik dat het minimaal zal uitlopen.
Bedankt! Ook voor alle andere reacties.
Dan stuur ik ze helaas terug .
Nogal random donut vraag:
Hoe lang blijven van die gesuikerder supermarkt donuts goed en lekker als je ze meerdere dagen wilt bewaren.
Moeten ze in een zakje of in de koelkast? Of zijn ze sowieso na een dag al uitgedroogd en taai?
Ps.
Ik snap dat ze uiteraard al niet als lekker worden bevonden, maar daar gaat het even niet om haha
Echt maximaal 1 dag! Vies lekker trouwens die dingen haha
Ah helaas, dankje!
En als de suiker er niet meer heel duidelijk op ligt maar al een beetje in de donut is getrokken moet je ze ook niet kopen, dan zijn ze al een dag oud.
Je hebt bij de Albert Heijn nu ook van die Dot donuts, die lijken een beetje op die american donuts van de c1000 van vroeger of ook wel een beetje op de krispy kreme glazed donuts. Wel een tip!
Heel misschien dat je er een aantal bevroren bij de supermarkt mag kopen? Dan kan je ze zelf ontdooien op de dag dat je ze nodig hebt.
Heeft iemand toevallig een abonnement op de Consumentenbond en weet wat de testresultaten zijn van beste matrassen?
Iemand die ervaring heeft met afgevend leer op kleding? In mijn geval gaat het over een hengsel van een tas (mijn favo) die afgeeft op lichte kleding. Ik durf de tas al een aantal zomers niet meer te dragen met mijn zomerjassen, maar dit moet toch op te lossen zijn zou je denken. Zou acrylic finisher voor leer iets zijn? Of andere tips?
Waterafstotende spray heeft iig niet geholpen.
Beste uit de test: Matt Sleeps Matt matras met een 7.7
Beste koop: Maxi (Beter Bed) Easy Pocket 300 (tot 120 kg) met een 7.1
Dit spul wordt aangeraden door een tassenwinkel zelf:
Ik heb nu hetzelfde probleem… hoe heb jij de vlekken uit je kleding/jassen gekregen?
Deels wat met Vanish, maar ook sommige shirts weg kunnen gooien. ![]()
Zal eens kijken naar dat spul!
Moeilijke vraag naar iemand zei ooit van als je de hele familie op de foto wilt: plan geen fotoshoot waarbij het datum prikken moeilijk wordt, maar laat een fotograaf naar de locatie van de familiedag bijvoorbeeld komen. Het kan dan iemand zijn uit de buurt van die plek.
Hele goede tip!
Maarrrr
hoe vind je een fotograaf op die locatie? Google/Instagram?
Plus financieel:
Vaak zie je tarieven voor fotoshoot van een koppel, of newborn of juist op een bruiloft maar niet per se dat iemand paar uurtje foto’s komt nemen zonder heel erg te poseren.
Ik denk aan het soort bruiloftfoto’s: spontane foto’s . mensen zijn hun ding aan het doen en fotograaf beweegt ertussen.
Ik wil niet op een rijtje met camera inkijken en neplach.
Ik zie zo’n shoot niet op de websites die ik heb bekeken.
Aan welk bedrag zou je dan moeten denken? Stel 2 uur, inclusief nabewerken, ik heb geen idee hoeveel fotos dan geleverd kunnen worden.
Kom je ergens met 200/300/400 euro?
Hele brede vraag, maar voordat ik het voorstel wil ik weten of het financieel al een no go is.
Ik denk dat je wel echt boven de €500 komt, zeker als een fotograaf een dagdeel moet komen dan rekenen ze het vaak gewoon als hele dag. Zou dan richting trouwfotografen gaan, die doen niet alleen geposeerd op een rijtje maar vaak ook tussendoor gewoon schieten en komen op locatie.
Reistijd
Reiskosten
Tijd op
Locatie (2 uur, waarschijnlijk rekent hij/zij een dagdeel)
Tijd om te bewerken (2 uur?)
Denk ook dat 500,- eerder aan de krappe kant is, maar ben geen fotograaf. @itakepictures ![]()
En er zit natuurlijk nog een wereld tussen high end en beginnend fotograaf.
Wat je zoekt heet Day in the Life fotografie
Voor een ‘korte shoot’ van 1-2 uur zit je op ong 500 euro denk ik. Ik reken iig 500 voor een shoot van 1-1,5u en denk dat dat vrij gemiddeld is. Als je een dagdeel wil van 4 uur, kom je ongeveer uit op 1000 euro denk ik.
En moet het perse iemand uit de buurt zijn? Want de reisafstanden in NL zijn nou niet echt heel groot. Deze website is wel een goed startpunt voor NL familiefotografen die in een ongeposeerde stijl werken: Search - This Is Reportage: Family
Oke nogal random vraagje maar weten jullie nog leuke ‘influencers’ op IG die een niet zo gecureerd en aesthetic leven hebben en die meer een doodnormaal, saai, rommelig leven presenteren zonder de hipste meubels, nieuwste producten, waanzinnigste projecten en reizen, grote vriendenkring, ideale relatie, prachtige looks, fantastische mentale en fysieke gezondheid, … You get the gist!