Durf te vragen #8

Azijn verstoort de geurspoor van mieren, dus misschien hun looproute wat afnemen met azijn (aangelengd met water) en de plekken waar ze binnenkomen? Toen ik een keer mieren in huis had hielp dat wel.

2 likes

@Kauai zag gisteren ook de tip om dit te doen met pepermunt- en lavendelolie, mocht azijn niet helpen.

2 likes

En @Huismus bedankt! Ik heb idd net alles met azijn schoongemaakt, mocht dat niet helpen ga ik pepermuntolie gebruiken.

edit: heb nu ook pepermunt overal gesmeerd en kaneel haha als die fuckers nu nog komen weet ik het ook niet meer.

2 likes

Soms werkt stoepkrijt ook.

1 like

Hoe overleven mensen hooikoortsseizoen zonder neusspray echt alles zit dicht

4 likes

Zelfs met neusspray en tabletten zit alles dicht.

2 likes

Als je een whatsapp bericht die je net hebt verstuurd verwijderd voor beide partijen. Komt jullie chat dan alsnog bovenaan bij de ander? Bij jezelf staat hij wel bovenaan, met ā€œyou deleted this messageā€. Of ziet de ander het alleen al die je specifiek opzoekt in whatsapp?

Ja, die komt dan bovenaan en ook zie je dan de tekst ā€˜dit bericht is verwijderd’ als ontvanger.

2 likes

Oke, dankje!!

1 like

Ik heb deze week Vinted ontdekt en daarstraks een 10-tal jurken opgeplaatst. Mijn kast is overvol en ik heb een hoop jurken die te klein zijn, dus ik probeer maar om te kijken hoe het werkt.

Nu zijn er plots 6 (!) verkocht! Maar hoe pak ik dat nu aan qua verzendmethode?

Hoe verpakken jullie jurken om te versturen? Wat voor verpakking gebruiken jullie?

Ik dacht ze op te plooien formaat A4. Papier voor en achter jurk en dan in neutrale plastieken tas verpakken?

1 like

Vaak kun je een jurk ook wel in een A4 envelop verzenden of idd een plastic zak. Op Vinted verpakken mensen hun spullen in echt van alles, lege verzendzakken van hun eigen bestellingen, lege schoenendozen, pastasadozen. Kreeg laatst kleren verpakt in een doos Monster.

1 like

Ok, bedankt. Maar ik wil het ook beetje netjes doen en dus niet in een pastadoos verpakken.

1 like

Ja boeit mij echt geen hol hoor, zolang de verpakking schoon is en het product beschermd is zal het me echt aan m’n reet roesten waar je het in doet. Alleen maar duurzaam.

35 likes

Maakt eeeeecht niet uit waar je het in verstuurd! Ze verkopen evt bij de Action 25 verzendzakken voor nog geen 2 euro, die vind ik wel fijn om te gebruiken als ik ook een batch aan kleding verkoop. Maar als ik gewoon 1 pakketje weg moet brengen, pak ik wat thuis voorhanden is. De ene keer is dat een doos van een webshopbestelling, de andere keer een doos van cereal, of in een kleine vuilniszak en dan netjes dichtplakken. Als het maar schoon, droog en heel aankomt is het voor Vinted aankopen prima hoor!

4 likes

Oh, naar die verzendzakken van Action ga ik uitkijken of naar andere grote enveloppen. Goede tip om daar te kijken.
Ik heb ondertussen nog een aantal stuks verkocht en ik denk dat ik ondertussen al meer dan 8 verzendingen moet klaarmaken.
Onverwacht succes. Ik had nooit gedacht dat het zo ging lopen. Of ik verkoop veel te goedkoop.

3 likes

Dat is ook waar natuurlijk. Maar ik wil ook dat het soort van acceptabel is.

1 like

Mijn Vinted-ervaring als verkoper is wel veel beter geworden sinds ik verzendzakken heb, want ik werd echt altijd chagrijnig van het zoeken naar mogelijkheden. Stond ik weer in de garage een doos te zoeken; plastic tassen hebben we bijna geen meer… Wibra heeft die verzendzakken soms ook!

9 likes

Ik ga dinsdag op zoek naar verzendzakken, minder geknutsel en frustratie.
Ik heb plots 8 kopers, dus wel wat werk.

2 likes

Als je nieuw op vinted bent, kom je hoger in het algoritme en daarom verkoop je dan vaak het beste, dus als je nog meer wilt verkopen zou ik het er zsm opzetten.

6 likes

Doe er ook een leuk briefje bij met bedankt, veel plezier ermee. Ofja zelf vind ik dat leuk om te krijgen hahaha. En als mensen pas over een aantal dagen versturen vind ik het prettig om een berichtje te krijgen van Hey ik verstuur het op dinsdag ivm pinksteren oid. Fijn dat je zoveel verkocht hebt!! Ik heb 4 vuilniszakken vol naar de kringloop gebracht, had geen puf meer om te strijken en foto’s te maken enz.

4 likes