Durf te vragen #8

Wat zoek je dan? Speeltuin of iets binnen of echt iets groots zoals een museum? Ken wel een hoop dingen daar in de buurt

1 like

Denk dat een museum nog een beetje teveel gevraagd is voor kindjes van 1, 3 en 4.
Denk meer aan een leuke speeltuin, kinderboerderij met pannenkoekenhuis, horeca met echt goede speelgelegenheid ofzo.
Mn neef en ik willen onze kinderen wat vaker met elkaar kunnen laten spelen zonder dat 1 van onze gezinnen gelijk anderhalf uur moet rijden daarvoor, dus iets halverwege zou leuk zijn.

2 likes

Ik weet niet of Zeewolde nog in je zoekgebied valt (is verder vanaf Alkmaar dan Apeldoorn) maar daar is echt een superleuk pannenkoekenrestaurant met grote speeltuin: Hans en Grietje.

1 like

Is dat die met die vloer? Dat vonden mijn kinderen afschuwelijk :sweat_smile:

1 like

Oud valkeveen

3 likes

Vast een heel logische aanwijzing als je daar zelf bent geweest, maar hoeveel pannenkoekenrestaurants zonder vloer heb je in Nederland? :joy:

24 likes

Ik vind die benen erger dan de vloer.

6 likes

Theehuis bos en hei in Huizen, restaurant Bruis in Blaricum, t nennetje in Huizen, de smidse Hilversum. Bussum: restaurant LEUK en the breakfast club. Dm me maar op insta als je er meer wilt!

3 likes

Ieh, dit is mij helemaal niet opgevallen toen ik daar was (jaren geleden wel) 🫠

Heeft iemand wel eens besteld bij leavless? Ik zal een leuke tas daar, maar kan echt niks van reviews oid ergens vinden.

2 likes

Het ligt er denk ik een beetje aan waar je docent wil worden (vo, mbo, hbo?). Ik werk zelf op een mbo en dan kun je als zij instromer starten en via de werkgever een PGD halen.

1 like

Brambergen, Theehuis 't Bluk en speeltuinvereniging Erfgooierswater zijn leuk

1 like

Dat is nieuw hoop ik, het zegt mij niks

@Merel Ja sorry, je kon aan een touw ofzo trekken en dan helde de vloer, echt ongelooflijk vervelend
Gelukkig hadden ze ook nog een ruimte waar je gewoon kon zitten zonder bombarie

2 likes

Iemand uit Amerika wil prints van me kopen en betalen via Paypal. Seems legit, klein profiel met volgers en volgend, geen bekende red flags, geen rare taalfouten, geen gevraag om gegevens, geen links om op te klikken etc. Maar ik ben nou eenmaal een beetje wantrouwig wat dat betreft, ken helaas mensen die opgelicht zijn door een goed uitgevoerde scam. Kan dit toch een scam zijn, en zo ja, hoe dan? Met een betaalverzoek via pp kam een ander niks toch? Dus het grootste risico wat ik zou lopen is dat ze de betaling annuleert en ik de prints kwijt ben? Of mis ik iets? Ze betaalt genoeg voor verzekerd versturen, dus annuleren ivm niet ontvangen kan ook niet zomaar.

(ik verkoop wel meer prints, maar dit zou de eerste keer buiten NL zijn)

1 like

Paypal is safe en je ziet het geld bijna onmiddelijk op je rekening staan. Zij neemt meer risico want jij kan de prints uiteindelijk niet opsturen. Zij kan wel een geschil starten mocht het eventueel zo zijn.

Als je het geld hebt, dan zou ik haar een screenshot van je bewijs van verzending opsturen.

2 likes

Als diegene t inderdaad ook ook via jouw betaalverzoek gewoon betaald via paypal. Meestal willen de oplichters jouw emailadres van paypal dus als daar niet om gevraagd word lijkt t me wel oke. Je zou t adres nog kunnen checken, scammers doen ook vaak bv het adres van een parkeergarage.

1 like

Wij zijn bij het inpakken van kamperen ergens in NL tot het uitpakken hier thuis een hele belangrijke tas kwijtgeraakt met persoonlijke documenten etc. We hebben bij het inpakken voor zover we ons kunnen herinneren alles in de auto gestopt (er is niks achter gebleven op de grond) en bij het uitpakken alle spullen via de voortuin weer het huis in vervoerd. Maar de tas is spoorloos. Echt alles qua persoonlijke documenten zit er in; paspoorten, portemonnee, rijbewijs, etc. Dus stel iemand met goede intenties vindt hem dan duikt hij wel op. Maar gezien het scenario is de grootste kans vrees ik dat iemand hem bij het uitladen heeft gestolen/gepakt eenmaal thuis, uit de voortuin (blijft ook heel gek, maar toch)

Ik snap dat het dom van ons is dat we niet goed hebben opgelet maar we waren al lang op reis, de truc van alles in de auto krijgen was steeds heel lastig en eenmaal thuis moesten de kinderen snel in bed etc. Chaos dus. Maar nu weet ik echt niet waar te beginnen. De camping gebeld maar die hebben hem niet gevonden. Thuis ook echt nergens te vinden en de auto is leeg. Wat is nu de volgende stap? Uitgaan van vermissing en alles blokkeren? Aangifte doen? Ik kan dus alleen iets zeggen over waar ik hem het laatst gezien heb, niet waar hij zou kunnen zijn. Wat een ramp…

2 likes

Wat vervelend voor jullie!

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en alles blokkeren. Je kunt de bankpas (ligt denk ik wel aan de bank) binnen zoveel tijd ook weer deblokkeren als je het toch weer terug vindt/krijgt van de eerlijke vinder.

Wat betreft aangifte: ik zou de politie bellen voor overleg en de situatie even uitleggen - zij kunnen dan adviseren om wel of geen aangifte te doen. Ik meen uit je verhaal op te maken dat je overal al gezocht hebt, dus dan is uitgaan van diefstal niet heel gek. Als je zeker meent te weten dat je de tas echt in de auto hebt gestopt, en je kunt hem nérgens vinden, dan issie misschien toch meegenomen door iemand. Wel een heel raar toeval dat het juist de tas is met alle belangrijke documenten.

Ga ook nog even de reis na. Ben je ergens gestopt en heb je de tas meegenomen uit de auto? Kan je hem ergens bij een pomp oid vergeten zijn? Is het mogelijk dat je de tas op een andere plek dan normaal in de auto hebt gelegd? Heb je misschien allemaal al gedaan hoor!

Veel succes!

4 likes

Volgens mij moet je om een nieuw paspoort aan te vragen sowieso aangifte doen, anders krijg je geen nieuwe @Rosalala

3 likes

Heidezicht in Bussum! Super leuk! En lekker terras haha

2 likes