Durf te vragen #8

Werkt alleen als de normale nagellak helemaal droog is, dat is vaak pas echt goed na 24+ uur, dus dan wordt het wel een lang proces. En zelfs dan kan het er soms voor zorgen dat de topcoat niet helemaal mooi hecht, dus zij er eerlijk gezegd niet te veel van verwachten.

3 likes

Oh daar heb ik het geduld ook niet voor :sweat_smile::joy:

1 like

Je kan wel je gewone lak over je gellak topcoat dragen, dat blijft bij mij ook best goed zitten.

2 likes

Er is ook een nagellak-topic!

7 likes

Is hier iemand die de opleiding Gezondheidswetenschappen heeft gedaan en zich heeft om laten scholen tot docent? Ik zit zelf aan leraar Gezondheidszorg en Welzijn te denken. Hoop dat er iemand is die mij meer kan vertellen over de route van Gezondheidswetenschapper tot docent.

2 likes

Ik lees op sommige bronnen online dat je statiegeldflesjes nu overal in kan leveren, ipv alleen de winkel die dat merk verkoopt. Bijvoorbeeld Lidl huismerk flesjes bij de AH inleveren. Anderen zeggen weer van niet.
Is er iemand die dit al heeft uitgeprobeerd? Zodat ik straks niet voor lul sta in de supermarkt omdat ie de helft van de flesjes niet pakt?

Ja hoor. Dit doe ik altijd en werkt prima. Ik doe in verschillende supermarkten boodschappen en lever alles ook overal willekeurig in, nooit een probleem. Maar … dat is toch niets nieuws? Volgens mij altijd zo geweest.

4 likes

Echt? Ik heb het dan niet over Coca Cola die daar niet gekocht is, maar wel verkocht wordt. Maar over producten/merken die daar niet in het schap liggen.
Als dat echt al lang is voel ik me echt dom haha, ik was er echt heilig van overtuigd dat dit nooit heeft gekund

2 likes

Nee, is niet altijd zo geweest, zijn ze volgens mij pas sinds kort (vorig jaar ofzo?) verplicht.

8 likes

Ja kan gewoon! Ik doe ook altijd de Lidl eigen merk flessen in de automaat van de AH en heb er nog nooit een gehad die weigerde. Is volgensmij sinds een paar maanden dat dat kan.

4 likes

Ja hoor. Ik koop vaak huismerk-cola en huismerk-sparood en lever dat overal en nergens weer in: AH, Jumbo, Hoogvliet, Dirk, Lidl en Aldi gaan in elk geval allemaal prima door elkaar. En de 2-literflessen van Lidl kunnen ook prima bij supermarkten die niet eens 2-literflessen verkopen. Werkt voor alle blikjes en plastic flessen. Hoe het met statiegeld op bierflesjes zit, weet ik niet, die koop ik nooit.

6 likes

Bij ons in de ah is er een automaat die alles pakt en een die alleen ah dingen pakt.

2 likes

Ik lever alles in bij de Jumbo omdat die twee automaten heeft dus dan voel ik mij minder aso met mijn grote hoeveelheid flessen :joy: maar daar kan ik gewoon de smoothie, frisdrank en mini appelsap flesjes van de lidl inleveren, zonder problemen. Alleen duits statiegeld accepteert die niet, maar dat is logisch.

2 likes

Alle flessen met het nieuwe statiegeld logo kunnen in die automaten, zelfs Picnic eigen merk kan ik bij de Jumbo/AH inleveren

6 likes

Ja heb ik geprobeerd! Mijn ervaring:
Bij de Lidl kon ik géén flessen inleveren van andere winkels.
Bij de AH kon ik wél flessen inleveren van anderen winkels.

1 like

Oh bij onze Lidl kan het wel gewoon

1 like

Ligt denk ik ook niet aan de supermarktketen maar zal liggen aan of de machine geupdatet is

2 likes

Ik heb laatst wel heel lang staan proberen om flessen in te leveren bij een automaat die alleen voor blikjes bedoeld was. Uiteindelijk maar al m’n flessen weer meegenomen en pas bij de volgende keer boodschappen gezien dat ik bij het blikjesding had gestaan en er ernaast nog eentje was voor flessen. Dát werkt dus niet.

3 likes

Weet iemand iets leuks te doen met peuters/kleuters in de omgeving van Hilversum?
Eigenlijk ergens in het midden tussen Apeldoorn en Alkmaar. Vind het echt lastig iets te vinden daar.

2 likes

De speeltuin bij de piramide van Austerlitz is heel erg leuk.

2 likes