Ik ben op vakantie in Spanje en ‘s nachts (niet elke nacht, we hebben nog geen routine ontdekt) horen we een gek geluid: het valt het best te vergelijken met een boor die iets in hout schroeft of een slot dat wordt opengeboord. Het is ook maar 1x in de nacht, en we horen geen andere geluiden. Het is ongeveer 5 seconden lang. We zien ook niets in onze tuin of bij de deur. We zitten in een heel klein dorpje waar we eigenlijk nooit iemand zien. Het klinkt echt vanuit buiten. Vorige keren was het rond 4:00 uur snachts, maar net ook rond 00:00 uur. Ik heb echt geen idee maar ik vind het een eng geluid haha iemand enig idee? Zijn er dieren die zulke geluiden maken? Kan het me bijna niet voorstellen, want het klinkt wel mechanisch…
Kan het een apparaat zijn? De airco bijvoorbeeld die water afzuigt? Dat maakt ook wel eens een soort trillend geluid
Zou kunnen, maar de afvoer van de airco is helemaal aan de andere kant van het huis en het klinkt dichterbij dan dat
Het legen van de glasbak?
Zou het een rolluik kunnen zijn?
Alleen dan zou het s ochtends ook geluid moeten maken bij het open gaan denk ik
Of iets met een filter dat zichzelf op dat moment verschoont?
Raaaad het geluid
(Maar dan aan de hand van een beschrijving)
(Sorry flauw ik heb geen idee)
Nee daar klinkt het niet naar, we horen ook geen auto’s oid!
@Verka Zou misschien kunnen, maar dan zou je idd ook op andere momenten verwachten en we horen het alleen in de nacht… maar het zou wel kunnen!
@Snork Dachten wij idd ook aan, maar de pomp van het zwembad staat uit en af en toe maakt het waterreservoir voor het douchen etc ook een gek geluid maar dat is dan weer een ander geluid. Google zegt ook iets over misschien een wateronthardingsapparaat oid maar als ik die geluiden google klinkt het ook niet zo haha.
Ik ga het proberen op te nemen
Of gewoon even aan de verhuurder vragen?
Ik heb boodschappen bij Jumbo besteld, maar volgens mij heb ik heel veel producten niet gekregen of andere producten dan besteld. Ik kan alleen mijn bestelling niet terugvinden in de app, alleen de bon van wat geleverd is. Weet iemand hoe ik dit kan checken?
Heb je een bevestigingsmail met je bestelling gekregen?
Ja, maar daar staan niet de producten in die ik besteld heb. Alleen het bericht dat de bestelling geplaatst is en als ik op de link klik, opent de app en laat die nu dus enkel zien wat er bezorgd is en niet de oorspronkelijke bestelling.
Eerste wat in mij op komt: Jeffrey Dahmer
staat daar het totaalbedrag ook bij? want dan zou je het in principe dus kunnen controleren of dat alles wat op de bon staat, geleverd is. dan heb je ook niet betaald voor dingen die je niet hebt gehad
Ja, wat op de bon staat, is wel geleverd! Dus ik heb gewoon betaald voor wat ik heb gekregen. Heb alleen het idee dat dat niet klopt met wat ik besteld heb. Ik heb bijvoorbeeld boodschappen uit een recept gekopieerd, maar dan mist er een ingrediënt. Of in het recept staat roerbakgroente en nu heb ik mosselgroente (waarvan ik me niet voor kan stellen dat ik het aangeklikt heb). Dat kan ik nu dus niet controleren.
Is geen ramp hoor, het komt allemaal wel op, maar vind het zo gek als je dat dus niet kan controleren achteraf.
Ik heb 2 kunstwerkjes gekocht op Etsy maar nu ben ik wat in de war door de status van de levering: enerzijds staat er In Transit anderzijds staat er (geloof ik toch?) dat het pakketje beschikbaar is op het afhaalpunt (welke nergens genoemd staat). Iemand ervaring hiermee?
hebben jullie wel eens zeeglas gevonden aan de NL kust?
Je bedoelt stukjes mat glas van een fles ofzo?
Even gegoogled maar ja best vaak, wel eerder
dan kleine ronde steenachtigen.
Ja! Ik vond dat echt heel leuk om te zoeken. Ik vond het bij de Eemshaven.
ja! als ik het Google vind ik vooral bronnen dat het niet /heel moeilijk gaat, maar heb toch wel vage herinneringen aan dat ik dit vroeger kon vinden