Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Ik ben nog thuiswonend dus het gaat om het huis van m’n ouders, maar onze buurvrouw heeft 2 coniferen in de tuin, 1 in de voortuin en 1 in de achtertuin. Ze beginnen een beetje extreem de pan uit te reizen. In de achtertuin is het muurtje die onze tuinen van elkaar scheidt al kapot gedrukt. T staat nog op elkaar maar met één vinger duwen en die muur valt om. Tevens groeit de conifeer helemaal over ons tuinhuis waarbij ik bang ben dat die straks ook kapot gaat. Aan de voorkant staat hij tegen het huis aan, we wonen in een rijtjes huis. En is hij ter hoogte van de dakgoot.
Ik begon er vandaag over tegen mijn moeder, maar ik weet van hun dat ze overal heel afwachtend in zijn en het dus liever zover laten komen dat het zo goed als ‘‘te laat’’ is. Maar ik zelf ben bang dat het straks zoveel schade aan het huis brengt dat mijn ouders met de gebakken peren zitten en zij daar ook voor kunnen opdraaien. M’n moeder gaf wél aan dat dat niet zo is want dan komt er een schade expert etc. en dan zou de buurvrouw aansprakelijk worden gesteld. Maar is dat zo? En hoe zouden jullie daar mee omgaan? Zelf de buurvrouw verzoeken om die bomen die 10cm van de erfgrens staat vragen te kappen vanwege schade en haar de tot nu toe schade laten herstellen? of je ouders het laten uitzoeken tot er mogelijk een fundering kapot gedrukt is / lekkage ontstaat of iets dergelijks.