Volgens mij mag je geen boom 10 cm van de erfgrens planten. Ik zou aanbellen bij die mensen met het verhaal. Ze uitnodigen om de schade te laten zien en samen tot een oplossing te komen. Kan me voorstellen dat als er wat voor de muur staat geplant je dat doet om de muur niet te hoeven zien.
Juridisch gezien is er sprake van hinder: Artikel 5:37 BW - Onrechtmatige hinder - Wetboek+
Ik zou het toch met de buren bespreken want hoe langer je wacht hoe erger het wordt en ik kan me voorstellen dat je de juridische weg liever niet wilt bewandelen.
Helaas hebben veel mensen geen aansprakelijkheidsverzekering dus als je buren dat niet hebben zal er ook geen verzekering zijn die een expert gaat inschakelen (denk dat je opstalverzekering het niet zal doen) en moet je er niet op rekenen dat de buren aansprakelijkheid erkennen en de schade zullen vergoeden.
Ja ik twijfel dus of ik idd langs ga om dit te bespreken, ondanks dat het eigenlijk het probleem is dat mân ouders zouden moeten oplossen naar mijn idee. @Sneakers twee jaar terug heeft mijn moeder het wel aangegeven, maar ze heeft een beetje vaag verhaal teruggekoppeld over dat mijn buurvrouw niet wist hoe ze die takken weg zou moeten krijgen en moeilijk moeilijk, net gescheiden niemand die haar kon helpen, financieel geloof ik ook een beetje krap? Ik denk eerlijk gezegd ook dat mijn moeder het enorm luchtig heeft overgebracht zo van ââhey. Als je zin hebt of tijd hebt. je weet wel⊠ze worden misschien iets te groot, muurtje gaat misschien een beetje stuk, ohhh ja je hebt een lastige periode, ja snap ikââ niet exact zo maar hoogstwaarschijnlijk wel er heel erg er omheen gedraaid om een mogelijk conflict te vermijden.
Maar ik vrees dus idd dat het in de toekomst een conflict gaat opleveren en/of dat het mijn ouders geld gaat kosten.
Na 2 jaar ben je niet meer pas gescheiden. Dus ik zou het gewoon weer aankaarten. Voor het zoân welles nietes ding wordt. Kost iedereen te veel energie denk ik. Zou het als kind wel voor mijn ouders regelen wanneer zij conflict vermijden. Buurvrouw moet naar mijn idee gewoon even komen kijk. Plant snoeien en samen een metselaar regelen.
Ik probeer een Instagram reel te maken, maar hij blijft steeds hangen. Dan zie ik een voorbeeld filmpje met maar 3 fotoâs (in plaats van 10). Ook tijdens het bewerken loopt het niet soepel. Heb de app al geupdate (maakte geen verschil) en mân telefoon opnieuw opgestart wat helaas ook niet heeft geholpen. Iemand nog een idee?
Ik lees dit nu alsof er nog geen contact is geweest met de buurvrouw sinds dat je moeder het twee jaar geleden heeft aangehaald? Ik zou idd gewoon nog eens met haar praten (jij dan desnoods ipv je ouders) en het duidelijk uitleggen en zeggen dat je hogere kosten/problemen wil vermijden. Die vrouw is dat toen misschien uit het oog verloren (misschien sowieso, misschien net omdat ze door de scheiding veel aan haar hoofd had) en is zich van geen kwaad bewust?
Is iemand ooit naar een diner van de Maaltuin geweest? Ik ben heel benieuwd naar ervaringen hiermee en of het de moeite waard is.
De slager heeft waarschijnlijk een shockvriezer, daarmee is je product veel sneller en veel kouder bevroren. Daarmee behoud je de structuur veel beter.
Ja! Tenminste, ik ben bij die Ăn Paleis Soestdijk geweest en die was 100% de moeite waard. Het eten was heerlijk, de wijnen pasten heel goed en de sfeer was echt fantastisch. We hadden een kleine tafel met twee andere mensen tegenover ons, en die waren echt heel erg leuk gezelschap. Dat is wel iets wat je moet treffen, en anders hou je je gesprekken gewoon lekker bij jezelf.
Ik weet niet hoe de andere locaties zijn, maar in het paleis is dus echt een aanrader. Vooraf mochten we ook rondlopen in het paleis en een aantal kamers bekijken, heel leuk.
Ja, in de botanische tuinen in Rotterdam!
Ik vond het best prijzig, maar het geld wel waard. Het eten is lekker en origineel (we kregen gedroogde insecten om over het voorgerecht te doen). Ik dronk geen alcohol, maar kreeg wel bijpassende sappen/mocktails.wat ik vooral leuk vond is dat ze een soort âspeurtochtâ hadden uitgezet waarbij je de tuinen kon ontdekken en ondertussen 2 van de gangen kreeg. We eindigden aan lange tafels waarbij ik een bruiloft gevoel kreeg. Dus zeker een aanrader
Zijn er hier mensen met een hoge sterkte met een bril van Ace & Tate? En hoe is je ervaring? En met hoge sterkte bedoel ik echt hoog (vanaf +7/8) waardoor je glazen erg dik zijn. Ben benieuwd of de glazen dun(ner) te maken zijn en niet vervormen. Dat laatste is tot nu toe wel de ervaring met goedkopere brillen.
Ik heb een ace & Tate bril, nu ruim 5 jaar. Sterkte -6,5 en flinke cilinder afwijking. Ik kon niet uit alle monturen kiezen, volgens mij alleen de kunststof modellen. Dacht ook dat 1x dunner maken verplicht of standaard was bij mijn sterkte. Volgens mij kon het nog iets dunner maar ik gebruik de bril enkel naast mân lenzen dus ik vond dat niet nodig. Met 1x verdunnen zijn ze nog behoorlijk dik. De glazen zijn flink breder aan de buitenkant, dat heb ik tot nu toe met elke bril gehad maar ik draag al 20 jaar standaard lenzen ipv bril dus heb me er nooit echt in verdiept.
Ik heb dezelfde sterkte maar recenter (vorig jaar) een bril gekocht. Volgens mij zijn mijn glazen veel dunner gemaakt maar dat moet ik thuis even nakijken. Daar moest ik wel extra voor betalen.
Weet iemand waar deze melding op mân droger voor staat? Ik kan het in de handleiding niet vinden en een rondje internet levert ook niets op. Het is een Bosch serie 6 droger.
Staat er niet âendâ, als in klaar? Ik kan er verder niks anders in lezen haha
Lees dit er ook in inderdaad
Maar bedoelt ze niet dat lampje erboven? Dan rondje met een soort smiley erin?
Bedoelt ze niet die ronde melding erboven? Denk dat die END wel duidelijk is toch
Dat is het anti kreuk symbool