Durf te vragen #8

Ik ben nu al een aantal dagen in Italië en sinds een paar nachten in Napels en zo heb ik al heel wat toiletten gezien op de gekste plekken.

Maar alle toiletten in Napels hebben geen bril.

Is het dan gebruikelijk om te hurken of is het normaal om dan toch te gaan zitten?

2 likes

Qua eten misschien O My Guts? Dat zijn maaltijden die je alleen hoeft op te warmen, echt heeel fijn in de kraamtijd als je niet zelf hoeft te koken.

6 likes

Is Crisp net zoiets als Hello Fresh? Want als ik als kraamcadeau onbekende maaltijden met bijbehorende recepten moest koken was ik daar niet blij mee geweest en zou dat zorgen voor extra werk en stress. Dan kook ik liever simpele gerechten die ik zelf al ken en snel klaar zijn.

Thuisbezorgd klinkt dan beter!

5 likes

Volgens mij is dat een ernstig overpriced soort supermarkt met alleen eten

3 likes

Dus dan moet je zelf koken?

2 likes

Nee, je hebt daar ook wat luxere en lekkere kant en klaar maaltijden. Lekkere snacks, zoals goede croissants etc.
Althans dat is wat ik altijd voorbij zie komen en ook hier op het forum heb gelezen.

7 likes

Ligt eraan wat je bestelt denk ik, je kunt vast wel lekkere lunch dingen kopen
Maar ik ben het met je eens dat zelf iets moeten koken niet echt een ontlasting is

3 likes

Nee ze hebben ook ‘luxe’ klant-en-klare dingen die je alleen moet opwarmen, vooral maaltijdcomponenten. Ik zou er in ieder geval heel blij mee zijn als ik dat had gekregen in mijn kraamtijd, want het is wel duur ja.

6 likes

@girlonfire Oh My Guts inderdaad! Ze hebben ook een speciale kraambox die je cadeau kunt doen. Mijn vriendin was er super blij mee.

1 like

Ik kom net uit mijn kraamweek en mijn man begon vaak ergens in de middag pas aan z’n ontbijt, omdat ie gewoon vergat te eten door alles wat er gebeurt in huis (dit ligt misschien ook aan de kraamhulp die je hebt, maar dat weet je niet van te voren). Ik zou dus weg blijven van dingen die nog bereid moeten worden, daar kom je de eerste weken echt niet aan toe.

12 likes

Nee sorry dat maakt het niet makkelijker. Je bent zo ontzettend druk, allebei. Dus ook voor een partner is het niet makkelijk. Ze mogen allebei ontlast worden. Maar als ze daar kant en klare dingen hebben om op te warmen: top!

16 likes

Ik denk dat ook een partner geen zin heeft om in de kraamweek te gaan staan koken eerlijk gezegd.

5 likes

Heeft er iemand wel eens een nachttrein geboekt met slaapcabine voor het hele gezin? Ik wilde naar zuid-Duitsland maar het komt op een totaal van 1000€ voor een retour, niet eens de meest luxe versie?! En met twee kleine kinderen willen we niet alleen maar zitplaatsen.
Weet iemand of er nog wel eens aanbiedingen zijn bijvoorbeeld? Of is het snel uitverkocht?

Lief dat je er over na denkt!

6 likes

Heeft iemand de tip om meer water te drinken? Ik snap dat het deels discipline is, maar een praktische aanpak die echt goed werkt? Ik kom m’n dagen makkelijk door op 2 koffie, wat natuurlijk niet best is…

1 like

Een fles met water op je bureau zetten en steeds na een paar mails/taken/whatever een glas leegdrinken.

5 likes

Fles water helpt mij ook het beste. Dan heb je altijd water binnen handbereik en pak je veel sneller naar mijn ervaring

2 likes

Voor mij specifiek een grote fles (1L+), want dan hoef ik maar twee keer per dag te vullen :sweat_smile:

2 likes

In de ochtend proberen een glas te drinken en dan heb je meestal gedurende de dag ook meer dorst. Zo werkt het bij mij.

1 like

Fles water van een merk dat je lust. Koop verschillende merken en je zal zien dat er een verschil in zit. Spa vs Chaudfontaine en dan grote fles naast je zetten

2 likes