Fles met tijdstippen erop
Op gezette tijden een glas water drinken helpt voor mij. 08u, 10u, 12u, etc.
Voor mij helpt het om een fles van 1.5 liter (gevuld) op mijn bureau te zetten. Wel een fles met een rietje en niet een dop die ik steeds open moet draaien, want te veel moeite in mijn hoofd. En ik doe vaak wel een scheutje siroop erbij, want alleen water word ik snel zat.
En ik begin mijn dag meestal met een beker thee van 750 ml.
Ik vergeet ook snel te eten of te drinken en door grote flessen of bekers/glazen te gebruiken lukt het me beter om genoeg te drinken.
Thanks allemaal! Ik begin maar met een hele grote fles aanschaffen
Ik zou max 750ml doen, groter drinkt helemaal niet perse chiller.
Je kunt in het begin ook nog watertimers zetten misschien? Dan kun je jezelf trainen als je alsnog vergeet te drinken.
En inderdaad in de ochtend meteen water drinken, en ‘s avonds voor het slapen gaan ook, dan heb je al een groot deel binnen.
Ik heb deze van de hema:
Zie nu dat ie niet 1.5 liter, maar iets minder.
Ik heb gemerkt dat voor mij timers niet werken, die druk ik weg en ga door met wat ik aan het doen ben.
Bij mij heeft heel erg geholpen om koud water te drinken: dat vind ik veel en veel lekkerder dan lauw water en daardoor drink ik het ook sneller en dus meer. Mocht je daareventueel van houden, zou ik juist kleinere flessen aanraden zodat het minder snel lauw wordt en kan bijv 1 fles koud zetten en als je andere fles leeg is omwisselen. Of een grote fles altijd koud hebben staan met water om bij te vullen. Dat werkt voor mij echt top 🫶🏼 En reminders werken voor mij ook trouwens fantastisch bij alles. Op je telefoon, in je werkagenda, wat dan ook. Het klinkt beetje suf miss maar het is wel effectief. Oh ja en savonds nog veel water drinken is voor mij de hel want dan ben ik de hele nacht alleen maar aan het plassen maar dan is miss persoonlijk. Ik zorg liever dat ik overdag al genoeg binnenkrijg
Als je je glas gaat vullen, eerst een glas leegdrinken, dan weer vullen en dan pas bij kraan weggaan. Dan drink je altijd een glas extra leeg.
Ik heb juist ontdekt dat ik heet (60 graden) water lekker vind en koud water niet! Koud of lauw water dronk ik nooit maar warm/heet water met plezier. Dus het is inderdaad het proberen waard om qua temperatuur te variëren om te ontdekken wat lekker is.
Ik houd ook heel erg van koud water en heb laatst een RVS fles gekocht die het water koel houdt (bottle bottle heet-ie). Daar ijsblokjes bij en dan drink ik zo 2 liter op een dag.
Ik sta op het punt een nieuwe vriezer te kopen, maar we hebben een heel specifiek formaat op het oog en no frost is stukken duurder dan een gewone vriezer. Nu heb ik zelf een oude ‘gewone’ vriezer die altijd vol ijs staat en ben ik wel geneigd meer geld uit te geven, maar misschien hebben mensen hier ervaring met nieuwe ‘gewone’ vriezers die niet vaak ontdooit hoeven te worden?
Ik heb 'lowfrost" volgens mij van hisense en die heb ik nog nooit hoeven ontdooien in 4 jaar
Ik had no frost in mijn vorige huis, in 4 jaar nooit hoeven ontdooien. Nu hebben we gewoon normaal en die zit na een half jaar al vol met ijs dus ik zou sooooooowiewo extra betalen voor no frost.
Ik heb zo’n dure stanley beker gekocht, wel een net iets kleinere. Maar dat motiveerde mij ook, dat ik anders dat dure ding voor niks had gekocht. In de zomer mega fijn dat het water heel koud blijft en nu drink ik soms lauw water eruit als het een koude dag is.
Je kan ook meerdere soorten drinken naast je neer zetten. Een glas water, kop thee en/of kop koffie, glas ranja zoiets.
Een fles water op mijn bureau zetten helpt bij mij eigenlijk nog steeds niets, die is eind van de dag nog steeds vol, maar wat mij wel helpt is een fles/beker met een rietje, zoiets:
Heel gek, maar dat maakt het voor mij veel makkelijker om te drinken (lagere drempel ofzo) dus dat is misschien ook nog een idee.
Dit is ook mijn tip! Ik drink heel graag heet water, koud water liever niet. En omdat ik niet wil dat het water in de waterkoker afkoelt drink ik sneller achter elkaar. Dubbel winst
Wat voor specifiek formaat is het? Is het daarom zo duur en hoeveel wil je max uitgeven aan je vriezer?
Ik heb nu net een grote no frost vriezer van 171 cm van Inventum voor in de schuur gekocht voor 431 (wel een aanbieding maar die zijn er best wel vaak) Vind dat zelf voor no frost en die hoogte niet zo heel duur. Heb ook een kleine Beko no frost vriezer in mn gangkast, ook heel blij mee, die was al 369 maar ben echt fan van no frost, echt geen zin in dat ontdooien en dat je lades niet dicht gaan door al het ijs.
Ik heb gelezen dat met lowfrost het ontdooien vaak maar kort duurt dus dan kunnen je spullen gelijk weer erin na xx minuten. Maar zelfs dat vind ik te veel gedoe en het verschil in prijs is vaak niet eens zo veel.
Kijk op Keukenloods @Bird
Die hebben vaak goede aanbiedingen, heb mijn no frost daar vorig jaar ook besteld. Vind dat persoonlijk wel echt een must.