Durf te vragen #9

Ik moet wel eerlijk zeggen, ik ben een chronisch handenwasser en ik krijg van alle genoemde zeep alsnog tyfus. De enige zeep waar ik echt vaak mee kan wassen zonder dat mijn handen eraf vallen is helaas Neutral (enige die verder in de buurt kwam is ecover zero, maar ja zelfde probleem). Dus ik stel die voor met een pompje lekker ruikende handcrème ernaast haha.

Bij Normal kan je trouwens goedkopere navulverpakkingen kopen.

2 likes

Oh de argan&oudh (de rode) geur hiervan is zo lekker :heart_eyes:

2 likes

En Sanex met niks er in is ook een fijne optie maar dat is wle gewoon douchegel weet niet of je dat nog uitmaakt.

1 like

Haha volgens mij kunnen we elkaar de hand schudden, mijn baby is 4 weken dus een paar dagjes ouder dan die van jou. Denk dat deze verwarring ook kwam vanwege de nachtvoedingen haha

3 likes

Haha dat snap ik meteen!

1 like

Blok zeep met een goede plantaardige olie erin ipv vloeibare uit een pompje! Ben ermee begonnen ivm plastic minderen, maar bleek ook een gouden zet voor mijn handen.

3 likes

hahahaha dit teruglezen terwijl je weet dat het over een hond gaat is echt heel chill

7 likes

image

Deze had ook nog gekund haha

5 likes

Nu ik toch in dit topic zit: ik heb een aantal mensen om me heen die zwanger zijn geworden met ivf en allemaal hebben die behoorlijk heftige complicaties gehad. Is dat nou ‘normaler’ met/na ivf of een andere hulpmethode om t even zo te noemen of is dat gewoon toeval? Of misschien wel omdat ze allemaal 33+ zijn?

Bedoel je complicaties bij de bevalling? Of tijdens de zwangerschap? Ik heb door alle medicatie nu wel een veel pittigere zwangerschap maar volgens mij heeft het weinig invloed op je bevalling.

Zwangerschap! Vervelend dat jij daar ook last van hebt :hugs:

2 likes

Als je zwanger bent door ivf heb je meer kans op ontwikkelen van zwangerschapsvergiftiging. O.a. door hogere leeftijd.

Een vriendin van van een vriend van me gaat door een lastige periode en is via Tinder in contact gekomen met een gast. Perfecte foto, de gekste verhalen, ze bellen iedere avond maar nooooit via FaceTime en elkaar nog nooit gesproken. We weten eigenlijk 100% zeker dat het een catfish is, maar dringen niet tot haar door. Ik heb overal al gezocht op zijn foto, maar kan helaas niks vinden. Iemand een idee hoe we hier achter moeten komen? Zou het liefste zijn foto hier ook delen (‘t is echt zo’n standaard influencer thirst trap foto), maar dat mag niet toch?:sweat_smile:

1 like

Als je zijn foto nergens kan vinden, zou het een AI gegenereerde foto kunnen zijn?

Wel ontzettend naar voor je vriendin als dit inderdaad zo blijkt te zijn zeg

2 likes

Ze gaat op een punt komen dat ze deze gast wel echt gaat willen ontmoeten toch? Of komt hij ook met smoesjes waarom dat niet kan?

Ik heb het ooit meegemaakt met een vriend, die uiteindelijk ook geld over ging maken (geen hele grote bedragen gelukkig). Heb gewaarschuwd waar ik kon, maar hij bleef erbij niet naïef te zijn. Meer kun je ook niet in deze situatie. Uiteindelijk is die vriend zelf tot de conclusie gekomen dat er gelogen werd :smiling_face_with_tear:

Geen advies helaas. Ik weet hoe frustrerend het kan voelen!

3 likes

Hij komt inderdaad ook met allerlei smoesjes waarom hij niet kan afspreken. Zo zou hij momenteel in Spanje zijn en kan hij niet naar huis door allerlei vage lichamelijke en medische klachten. De camera van zijn telefoon is kapot, waardoor hij niet kan FaceTimen en ga zo maar door.

Hij vraagt gelukkig (nog) niet om geld, maar het zou ons niks verbazen als dit uiteindelijk wel gaat gebeuren. Het is echt lastig om dit zien te gebeuren en ik denk inderdaad dat we niks anders kunnen doen dan blijven waarschuwen. Hopelijk komt het besef dat hij niet is wie hij zegt dat hij is snel. Bedankt in ieder geval voor je lieve berichtje!

Zou goed kunnen inderdaad! Het is namelijk echt zo’n typische dertien-in-een-dozijn influencer/model foto. Zal eens kijken of ik ‘m door zo’n AI detectie kan halen.

1 like

Moet je bij Air b&b verplicht een review achterlaten? Ik laat nooit reviews achter als ik wegga.

1 like

En dan kan hij straks niet uit Spanje weg komen omdat zijn rekening tijdelijk geblokkeerd is door de Rabobank omdat hij in het buitenland zit, en of ze even €300 wil overmaken via Paypal, dan kan hij een vliegticket kopen om terug naar NL te vliegen want hij wil haar echt heeel graag zien… hij betaalt haar meteen terug als zijn rekening gedeblokkeerd is!

9 likes

Ik ben mijn OV kaart vergeten, waarop ik een abonnement heb staan waarmee ik 40% korting krijg in de daluren. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om bijv. online een kaartje met korting te kopen in je NS account (daarin staat dat abonnement natuurlijk ook geregistreerd)? Ik kan het zelf niet vinden helaas maar dacht misschien weet iemand of dit toch op een of andere manier kan?

2 likes