Durf te vragen #9

Ik had geen keuze want huurwoning maar wanneer ik ooit verhuis naar een koopwoning dan wordt het 100% een vaatwasser met een besteklade.

allebei :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik vind het irritant dat een bestekbak ruimte onderin inneemt, daar is het toch altijd al puzzelen met pannen en ovenschalen. In die zin zou ik een voorkeur geven aan bestekbak, al vind ik het ook wel een voordeel dat je in een bak alles erin kan pleuren in plaats van het netjes neerleggen.

12 likes

Mand!

3 likes

Haarspa?

2 likes

Grappig, voor mij is hét argument voor een lade juist dat je het er netjes en gesorteerd in kan leggen zodat je met minimale effort kan uitruimen

5 likes

Mijn vorige vaatwasser had een besteklade, dat was zoveel fijner.
Ik heb echt spijt dat ik niet een paar tientjes meer heb uitgegeven voor een vaatwasser die dat ook weer heeft…

Vind zo’n mandje kut. Neemt onderin veel ruimte in beslag en de bodem gaat (ik denk door scherpe messen ofzo) snel stuk waardoor lepeltjes enzo er onder doorheen komen.

2 likes

De conclusie is vooral dat het 50/50 verdeeld is maar het eigenlijk belangrijker is wat voor kwaliteit vaatwasser je neemt. Dat bepaalt uiteindelijk meer hoe schoon je vaat is dan een lade of een mandje. Dat is toch meer een voorkeur qua in en uitruimen.

9 likes

Zeolietdrogen :pray:t2: Ik wil echt nooit meer zonder.

2 likes

Ik ben een paar dagen te laat met een retourzending van MostWanted. Heb wel binnen 14 dagen de retour aangemeld en hier ook al voor betaald (€8,- :sob:)maar ben inmiddels wel zo’n 3 dagen te laat met daadwerkelijk terugsturen. Weet iemand hoe moeilijk ze hier doorgaans mee zijn?

2 likes

Ha wooooow gisteren was het heel lang 70/30 maar de bestekmanden are showing up :pray:

Ik kwam inderdaad zeoliet drogen tegen @Hiphopopotamus Jij raadt het aan dus? Ik haat een vaatwasser meer dan afwassen en helemaal als je dan al je vaat nog moet drogen omdat het nat is. Bosch zegt dat je NOOIT meer hoeft af te drogen. Is dat echt waar? :heart_eyes:

Ik had hier nog nooit van gehoord maar dit klinkt echt als magie haha

2 likes

Ja het werkt echt goed! Enige wat bij mij ooit nat uit de vaatwasser komt zijn siliconen kwastjes, omdat daar natuurlijk heel veel vocht in verstopt blijft zitten. Verder altijd droge vaat, ook plastic bakjes. En als dat niet gebeurt is het een teken dat ik het filter even schoon moet maken.

3 likes

Gewoon snel opsturen, komt bij mij tot nu toe altijd goed!

1 like

Ik heb volgens mij een redelijk doorsnee vaatwasser van ATAG (wel nieuw) en daar komt mijn vaat ook gewoon droog uit!

2 likes

Ik ben team mandje maar wij hebben zo’n goedkoop kutmandje dus daar mss ook even op letten

Bij een mandje kom je daarna ook nog voor de keuze of je messen met het handvat of het mes omhoog in het mandje zet.

1 like

Ik heb allebei gehad maar vind een lade heel chill qua ruimte en uitruimen maar ook qua inruimen, hoef het er ook niet HEEL netjes in te leggen als in, dat kost geen moeite? Bij een mandje had ik juist vaak dat je dan moet oppassen dat je je niet prikt of je hand vies wordt als je het inruimt omdat ik geleerd heb het bestek met het handvat naar beneden daarin te doen.

5 likes

Ik vind het bij een bestekla wel alleen handig als hij vlakbij je lade zit in de keuken waar je het op moet ruimen, anders loop je 100 x heen en weer.

1 like

Ja dit, vind mandje veel handiger omdat ik het bestek met mandje en al uit de vaatwasser haal en dan in de la leg. Scheelt 10x heen en weer bewegen.

3 likes