Durf te vragen #9

Zo’n bestekla inruimen doe je toch al op basis van mes/vork/lepel? Na de vaatwasser aan is geweest kun je dan per onderdeel alles in 1 keer pakken. Ik ben echt team bestekla :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

Oh dat is voor mij echt next level, om het in die la per soort neer te leggen. Bij komt komt er gedurende de dag steeds afwas bij in de vaatwasser, heb jij dan echt een verdeling van linksonder liggen altijd de messen, rechtsboven de lepels etc? Nog nooit zelf over nagedacht, ik ga het eens proberen!

2 likes

Ik laat tussen elke besteksoort wat ruimte en heb dan plek voor het vullen van de vaatwasser na de volgende maaltijd. En soms doe ik het niet maar dan haal ik er alles in een keer uit en sorteer ik bij de lade het bestek.

2 likes

Maar nóg handiger is dat je dat bakje er gewoon uit kan tillen, boven op je aanrecht boven de bestekla kan zetten en dan supermakkelijk uitruimen :sunglasses:

12 likes

Maar dit doe ik ook met een mandje. Alle vorken/lepels/messen in hun eigen hoek. Geen ervaring met een bestekla trouwens, dus ik heb geen voorkeur per se

3 likes

Heb je dan niet dat ze door de vorm tegen elkaar plakken en vies blijven?

2 likes

Nee ik heb wel een raster waar ik ze insteek, geen open mand. Dus ze zitten niet tegen elkaar. Maar in dat raster heb ik ze dan gegroepeerd waardoor het ook weer makkelijk uit te ruimen is.

2 likes

Hallo, wat zijn jullie allemaal voor geslaagde volwassenen die de tijd nemen om het bestek netjes in de la te leggen? 🫨

8 likes

Jezus wat een truttige conversatie :sob::sob:

15 likes

Hahaha ja dit dacht ik zelf ook al😂

Klinkt in praktijk handig maar op een of andere manier druipt er bij mij altijd wel nog wat water op mn voet uit dat mandje? Of misschien van een lepel ofzo haha ik doe ‘m wss dan te vol

2 likes

Op een rijtje ja! Links messen, midden vorken en rechts messen. De grote items zoals grote messen of kaasschaaf ofzo doe ik dan “bovenin” in die la

Nee is nat!

1 like

Op het vivaforum gaat het ten minste over seks

9 likes

Ik ga zo seksen!

16 likes

Lekker meid :nail_care:

Wat zouden jullie doen met een fauteuil van een jaar oud die nooit lekker heeft gezeten en waar je kat inmiddels aan de onderkant een gat in heeft gemaakt en die verder ook helemaal kapotgekrabt is door je katten en waar je vanaf moet?

Het voelt echt debiel en wasteful het weg te gooien, maar ik denk ook niet dat ik het naar de kringloop kan brengen of dat er iemand op zit te wachten?

1 like

Ik zou grofvuil bellen, het aan de kant van de weg zetten en als iemand erop zit te wachten dan nemen ze het in het voorbijgaan wel mee. Het klinkt alsof het kapot is, dan hoort het niet bij de kringloop.

En als je denkt dat het nog te repareren is, kan je het altijd gratis op marktplaats zetten.

11 likes

Ja het is nog functioneel (al vind ik het dus geen comfortabele fauteuil), maar het ziet er echt niet uit. Ik denk dat ik dat maar doe ja… ulgh wat een miskoop

Als het goed had gezeten had ik het nog wel jaren in huis gehad, maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand anders denkt: oja leuk dat zet ik in m’n woonkamer

Ik kan geen schoenentopic vinden dus ik vraag het hier: Wat is het tegenovergestelde van gladde zolen? Het klinkt echt als een domme vraag, maar ik wil schoenen waar ik minder makkelijk me uitglijd en ik kan echt niet op de juiste zoektermen komen.

(Ik begin een vreemde angst te ontwikkelen die ik niet van mezelf ken, over uitglijden op nat asfalt en ik denk dat dit deels komt omdat ik altijd Skechers draag en die hebben vrij gladde zolen. Ik moet op weg naar werk een aantal keer een weg oversteken en als die nat is krijg ik helemaal stress omdat ik bang ben om uit te glijden dus langzaam loop, en dan zien al die wachtende auto’s dat en dan krijg ik nog meer stress en…nouja, denk dat ik nieuwe schoenen moet :P)

3 likes