Wij hadden laatst voor een feestje een mini zwembad gebruikt zo’n opblaasgrval van de action. Dat werkte echt super goed! En heeel veel ijsblokjes gekocht bij de makro.
Bij ons is de kruiwagen de bar haha: helemaal vullen met de flessen en dan ijs erop (en in de winter staat het gewoon buiten bij de achterdeur als het koud genoeg is).
Verder nog:
- dingen zo klaar zetten dat mensen het zelf pakken en je niet zelf druk bent. Dus ik zet meestal naast de drank een tafel vol glazen neer, optioneel ook cocktail ingrediënten (gesneden citrus, fles gin voor de tonic bv).
- Wc voorzien van genoeg handdoekjes (want eentje die heel nat is en de rest van de avond nog moet vind ik irritant haha).
- Playlist voor muziek al van te voren uitgezocht en vaak 2 delen (rustiger begin van feestje en wat feestelijker/dansbaarder tweede deel van het feestje als dat toepasselijk is.) Evt zo’n code dat mensen de rij kunnen vullen?
- Genoeg stoelen/(sta)tafels indien er gegeten wordt.
- Hulp aannemen waar kan, want het is altijd meer werk dan je hoopt.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/torkis-flexi-wasmand-binnen-buiten-groen-20579165/
Ik heb onlangs deze wasmand gebruikt. Ik had koelelementen op de bodem gelegd en vervolgens paar 2kg zakken ijs er in. Werkte super goed.
En kijken of je elektrische koelbox kan lenen. Dan wel checken of ie op koelen staat, wij hadden warm bier dankzij mn man, haha.
Ook heb ik speciale stiften waarmee je je naam op je (wijn)glas kan zetten, zodat je weet welk glas van jou is.
Gekke tip misschien, maar ik zou vrij snel een raam open zetten, haha. Ik weet niet hoeveel mensen er komen, maar het kan me veel mensen in een ruimte natuurlijk snel warm en benauwd worden, dus dan is constante stroom van frisse lucht wel echt lekker.
Als je geen statafels hebt of kunt regelen, je eettafel op lege bierkratten zetten werkt ook als statafel. Ook top om extra ruimte te maken.
Bierpong bekers (met water) op een tafel doet het ook altijd, moet het wel een soort feestje naar zijn.
Idd playlist al van tevoren maken hoef je je daar ook niet meer druk om te maken. Idealiter komt de muziek uit meerdere hoeken zodat het overal hoorbaar is.
Drinken zou ik zoveel mogelijk klaarzetten zodat mensen het zelf kunnen pakken na het eerste drankje. Genoeg glazen, viltjes, rietjes etc. Hebben ook wel eens van vrienden een extra koelkastje geleend zodat al het drinken koud bleef.
Veel plezier!
Mijn huidige huisarts heeft gegevens tot 2011. Ik wil een document opvragen van periode 2000- 2003. Ik heb voor deze huisarts, 2 andere huisartsen gehad. Kan ik deze gegevens nog opvragen bij mijn eerste/tweede huisarts? Of zijn deze gegevens al verwijderd waarschijnlijk?
Verder vraag ik me af hoe het kan dat mijn huisarts documenten tot maar 2011 heeft.
Ik weet dat in België medische dossiers minimaal 30 jaar bewaard moeten blijven. Als ik het even opzoek, lijkt het in Nederland over minimaal 20 jaar te gaan, dus zou in theorie al verwijderd kunnen zijn. Maar zou het sowieso proberen opvragen, want meestal gaan ze niet stipt alles zo opvolgen om na een bepaalde bewaartermijn direct tot vernietiging over te gaan.
Heb je bij het overstappen je oude huisarts gevraagd om het dossier op te sturen? Ik geloof dat je dit verzoek namelijk altijd zelf moet indienen. Mocht je dat destijds wel gedaan hebben, dan staat het document wellicht wel opgeslagen onder het jaar van ontvangst. Bij mij is dat namelijk een groot pdf document met alle gegevens van alle jaren daarvoor bij elkaar. Anders even de oude huisarts bellen, als die nog bestaat. Hopelijk kom je eruit!
Klopt inderdaad @Sproetjes, dat heb ik destijds ook moeten doen. Maar mijn nieuwe huisarts vroeg daar destijds ook specifiek naar, dus wellicht dat jouw nieuwe huisarts dat ook wel heeft gevraagd?
Oei ik denk inderdaad niet dat ik destijds dat zo heb gevraagd. Ik dacht toen dat het automatisch zou gaan. Ik had eerst een huisarts in mijn geboortedorp in friesland en daarna een huisarts in Groningen stad…maar die in Groningen heb ik gehad tot 2015. Kan zijn dat het van de eerste naar de tweede niet goed is gegaan.
Gebeurt wel vaker dat de nieuwe huisarts alleen het laatste digitale gedeelte van bijv. het laatste systeem krijgt. Is niet goed, maar gebeurt wel. De vraag is of je oude praktijken het nog terug kunnen vinden, officieel mag je na uitschrijving geen dossier meer inzien/bezitten.
Ik heb inderdaad weinig hoop, thanks.
Is het document gemaakt/opgesteld door je huisarts, of door iemand in een ziekenhuis oid? Want die hebben soms langere bewaarplicht, misschien dat je het daar nog vandaan kan halen.
Dankje! Ik had nog een bericht gestuurd en nu zegt deze dokterasstente dat er nog wel een document van 1997 is ![]()
[quote weg op verzoek]
Dit. Ik snap dat het oncomfortabel voelt, maar het lijkt me duidelijk wat zij graag willen en hoe je ze kan steunen.
Ik zou een keer condoleren als je voor het eerst ziet, zeggen hoe kut je het vindt en dat je door altijd openstaat om over diegene te spreken, maar dat je dat bij hen laat en dat je hebt begrepen dat het hun wens is om het er verder niet over te hebben.
Zou dus compassie tonen, maar verder geen vragen stellen.
Het kan best wel intens zijn om op momenten en plekken (openbaar) die je niet zelf kan uitkiezen te worden geconfronteerd met verdriet. Nog even los van hoe vaak dat sowieso al gebeurt.
Hun wens respecteren? Het gaat nu even niet om jou maar om hoe de nabestaanden aangeven ermee om te willen gaan.
Hahaha oh dit is top! Ga ik onthouden voor de zomer!
Goede tips allemaal dankjewel!
Is er iemand lid van test aankoop (be) of de consumentenbond die kan zien welke lichttherapie lampen goed scoren?
Niet geconfronteerd willen worden met verdriet, dingen op hun eigen manier willen verwerken, een ingewikkelde band met de overledene. Kan echt van alles zijn
Misschien dat je wel nog kan zeggen dat je hun wens respecteert en er dus ook niet over zal beginnen en dat als ze er dus ooit wel over willen praten, zij dat kunnen/moeten aangeven. Dan is het ook echt uit jouw handen.
Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat iemand ook iets dergelijks aangaf en later toch teleurgesteld was dat ik er nooit meer over was begonnen