Durf te vragen #9

Je kan beter een van de randparkings gebruiken, zou veel goedkoper moeten zijn. Deze hebben dan een goede aansluiting naar het centrum, is veel goedkoper. Afhankelijk van waar je van komt kan je kiezen welke parking het beste zou zijn.
https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/auto-taxi/park-and-ride

3 likes

dit voelt echt een beetje dom maar ik heb hier 0 ervaring mee.

ik ga binnenkort op vakantie (9 dagen) en er komt iemand op mijn kat passen. deze persoon verblijft in mijn huis en is jongere, thuiswonende student. hoe zouden jullie dit doen met een vergoeding? het is natuurlijk chill om een week zonder ouders te wonen als je jonger bent en ik zorg sws voor boodschappen enz. maar wat zouden jullie doen als bedankje? gewoon betalen of een cadeaukaart ofzo? en hoe veel? ik ben echt lost haha (deze persoon heeft al toegezegd zonder dat ik een vergoeding heb genoemd overigens)

1 like

Toen ik dit wel eens deed voor vrienden kreeg ik geld om een keer uit eten te gaan, was meestal rond de €50. Is nu wel al zo’n 10 jaar geleden dus iets over inflatie haha, maar dan lijkt me dat alsnog een ok bedrag?

Als het iemand is die nog bij ouders woont dan zal diegene idd vast al heel blij zijn om ff een week alleen te wonen, met kat. :black_cat:

6 likes

Ik geef de oppas van m’n dochter die dan op ons huis en de kat past € 150,00 voor 10 dagen. Ze woont nog thuis en zal hier toch ook wat boodschappen moeten halen want ik kan niet voor 10 dagen boodschappen doen die zo lang goed blijven en weet ook niet wat ze wil eten haha.

8 likes

Ik heb dit regelmatig gedaan en met 50 euro en wat lekkere dingen in de koelkast was ik altijd al dolblij! Of een cadeaubon voor thuisbezorgd ofzo?

5 likes

Ik heb dit gedaan toen ik student was, met 100€ en lekker eten in de koelkast was ik blij. Heb toen ook hun huis goed schoongemaakt en de kat medicijnen gegeven, dus vond een vergoeding wel op z’n plaats, maar natuurlijk ook heel leuk dat ik ruim een week in een andere stad kon wonen.

3 likes

Persoonlijk zou ik een thuisbezorgd cadeaubon doen en lekker drinken erbij voor een chill avondje

3 likes

Ik ben dinsdag bij de AFAS Dome geweest en heb geparkeerd bij P+R Merksem. Ik ben verder niet bekend in Antwerpen maar het fijne hieraan was dat het én goedkoop is qua parkeren én ik kon daar meteen de metro/tram in met als eindstation de AFAS Dome. Je kunt vooraf voor 1 euro je plek reserveren via je kenteken, dan weet je zeker dat je altijd plek hebt.

2 likes

Wij parkeren altijd bij de p+r Luchtbal. Vanaf daar gaat een rechtstreekse tram/metro naar het station. En vanuit Nederland vind ik het ook goed aan te rijden.

2 likes

Ik denk dat studenten het meest blij zijn met gewoon geld en dan evt op een kaartje er bij dat ze er dan bijv eten mee kan bestellen oid, want met zon cadeaukaart kom je altijd net krap te zitten qua op maken of dat je dan bij moet betalen. Dus meer vrijheid qua uitgeven en wat er mee te doen scheelt dan

4 likes

Ik kreeg altijd €12.50 per dag en betaalde later €15 per dag. Was vooral blij met gewoon geld ipv bonnen.

5 likes

Neee geen bonnen geef gewoon geld :money_with_wings:

23 likes

Hoe doe je een bh uit met lange nagels?? Ik ben gevangen

3 likes

ik heb na twee jaar nog dyspraxie met gelnagels (vermoedelijk ook zonder) maar ik pak altijd gewoon de stof ipv de haakjes en dan ga ik ze zo in de richting bewegen dat die haakjes los gaan haha

2 likes

Ik wil kleding op sellpy verkopen maar het is mij niet duidelijk of je de kleding allemaal apart in verschillende sellpy zakken moet stoppen of dat het ook bij elkaar in mag. En hoe groot zijn die zakken? Ik keek bij veelgestelde vragen maar ik kan er niks over vinden. Want nu heb ik dus geen idee hoeveel zakken ik moet bestellen.

Edit: heb mn antwoord. Je krijgt een grote blauwe zak en mag daar het bij elkaar instoppen.

Ja klopt. Je mag alles bij elkaar stoppen. Zelfs niet-kleding. Het is een vrij grote zak. Als ik één tip mag geven: strijk alles en vouw alles netjes op, doe nog even een kledingroller eroverheen. Ze knallen het gewoon op een paspop zonder het ‘netjes’ te maken dus als je het goed wil verkopen, kun je het het beste zelf zo mooi mogelijk aanleveren. Ik kwam er een keer na het online zetten achter dat er twee haren van mij op een vestje zaten, en dat zag er ontzettend onsmakelijk uit :flushed:

5 likes

Verdien je hier een beetje goed mee?

1 like

Op ‘kwaliteitsitems’ zoals bekende merken en bijv. pakken of goede stoffen wel.* Maar op h&m en c&a en dergelijke echt helemaal niets. Als het waardeloos is recyclen ze het.

*weet zeker dat je op vinted meer kan verdienen maar daar heb ik geen zin in

4 likes

Ik geef een feestje en heb het eten uitbesteed (luxe!!), dus hoef me alleen bezig te houden met drankjes en muziek. Heerlijk! Hebben jullie nog goede tips voor feestjes in het algemeen? Wilde sowieso drankjes buiten de koelkast neerzetten, nog even verzinnen wat ik als ijsemmer kan gebruiken.

1 like

Inderdaad koelbox lenen of ijsemmer. 1x drinken inschenken bij binnenkomst en je gasten sommeren om het vooral daarna zelf te pakken.
Sta tafels neerzetten (lenen van iemand?), gekleurde lintjes oid om wijnglazen doen, kaarsje op wc aan.
Weet niet wat voor soort tips te precies zoekt haha maar zo doe ik t meestal thuis. Wat heerlijk dat je eten hebt uitbesteed!

2 likes