Durf te vragen #9

Ja is eigenlijk ook wel heel logisch allemaal :grimacing:

Ja dit! Je leent in eerste instantie al dat bedrag dus als je het afgeloste wil opnemen, is dat een tweede hypotheek. Genoeg mensen die dit echt niet snappen en dan boos worden (ik werk bij een bank) haha

Heeft iemand een goede tip voor een website voor het bedrukken van een t-shirt met een eigen foto?

Is het niet zo dat jullie in zo’n geval met zo’n foutje over de looptijd van de studieschuld soepeler zijn als iemand altijd gewoon netjes heeft betaald/al een hypotheek heeft?

Misschien ligt dit aan andere omstandigheden, maar ik heb bijv. ook altijd het idee dat banken soepeler zijn als een stel uit elkaar gaat en één van de twee de hypotheek overneemt t.o.v. wanneer diegene in eerste instantie in zijn eentje een hypotheek zou aanvragen. Dus misschien helpt het wel als je al klant bent? Of helemaal niet?

Als de hypotheekverstrekker destijds zelf onjuist aangeleverde dingen over het hoofd zag (dus aanvrager zegt 35 jaar terugbetalen maar document zegt 15) dan krijg je geen gedoe met je lopende hypotheek. Maar ik kan me geen scenario indenken waarbij ze dan voor een nieuwe hypotheek dan ook maar weer van het foute uitgaan als dat bijv. de reden zou zijn dat een hypotheek daardoor niet zou kunnen.

Dat van verbroken relaties klopt maar dat is gewoon beleid en zit ook ingebakken in NHG voorwaarden. Dan zijn er andere toetsingskaders.

2 likes

Ah ja, ik snap het, dankje. Logisch ook wel!

1 like

@Flamoes Ja dit ja. We zijn niet minder streng als het een foutje was ofzo, tis dan echt helaas pindakaas. En bij ontslag hebben we een andere toets want er willen wel graag dat de blijvende partij het huis kan behouden. Is ook bij overlijden zo

1 like