Durf te vragen #9

Iets van een prison island ?

Je kunt ook korte glas in lood workshops doen, alleen mag er dan niemand zwanger zijn of borstvoeding geven. En ik heb een keer een workshop delftsblauw tegeltje beschilderen gedaan, mochten jullie ok zijn met stukje reizen

3 likes

Kookworkshop en daarna eten, glazuren/keramiek beschilderen, tiffany/glas in lood, sieraden smeden, bon bons maken, Bob Ross workshop.

3 likes

Misschien een spel met boten op het water?

Heb een keer zoiets georganiseerd voor mijn team en dat was erg leuk!

1 like

Kanoën in de Biesbosch

Ik heb laatst deze gedaan met een groep van 7:

Dit is in Den Bosch en wel maar 1,5 uur ofzo.
Je werkt dan in 2 of 3 tallen voor het maken van de chocolade en slagroom kloppen enz. Je bent niet continu bezig dus ook tijd om te kletsen en koffie/thee zit er bij. De soezen zijn al gemaakt want dat kost veel tijd. Het was gewoon heel gezellig en niet te veel moeten!

6 likes

Bonbons maken bij Olala? Ook makkelijk als je niet creatief bent en de chocola is echt :fire:

3 likes

Ik ben ooit met een team uitje gaan bloemschikken. Was echt super leuk om te doen. Was alleen niet in Nederland, dus geen tip over waar dit kan.

2 likes

Ja ik heb dit voor mijn verjaardag gedaan en het was top!

2 likes


Weet iemand of dit ding van die AH Brabantia zegels in een auto koffiebekerhouder past?

2 likes

Hangt denk ik van je auto af :sweat_smile: Bij onze station wel, bij onze tweede auto niet.

1 like

Dan gok ik bij mijn Clio niet hahaha

Via Groei&bloei kan dit misschien, of via groene vmbo’s en mbo’s. Die hebben vaak een bloem-afdeling

1 like

Nee, dat kan ik met vrij grote zekerheid bevestigen :sweat_smile:

1 like

Weet iemand een Franstalig boek dat prima te lezen is voor iemand met middelbareschoolfrans, maar nog steeds leuk en vermakelijk is?

Ik wil mijn Frans een beetje gaan bijspijkeren. Heb een e-reader met ingebouwd woordenboek dus ik kan veel woorden opzoeken tijdens het lezen, maar Flaubert gaat nog niet lukken :grimacing:

Misschien een kinderboek/jonge middelbare schooltijd boek dat je graag las maar dan in het Frans?

3 likes

De Kleine Prins?

3 likes

Ik kan niet goed inschatten hoe goed je Frans is, maar ik heb destijds aan het eind van het middelbaar (BE dus mogelijk wel meer Frans gehad dan in NL?) l’etranger gelezen van Camus, en dat vond ik toen goed te doen! Is een heel kort boek ook. Wel een ander niveau dan le petit prince.
Als je ooit al eens een vertaald Frans boek hebt gelezen, zou je het nu eens in het Frans kunnen proberen?

2 likes

Ik heb in Frankrijk een keer zo’n Disney reimagined boek gekocht (Conceal don’t feel, van Frozen). Als je Disney vroeger leuk vond is zoiets misschien leuk. Ik ben overigens niet heel ver gekomen. 6 jaar Frans gehad maar ik was er toen al niet zo’n ster in. Maar misschien is dit een stomme tip en kan jij wel gewoon boeken voor volwassenen aan natuurlijk.

3 likes

La petite fille de Monsieur Linh?

5 likes