Harry Potter. Bekend verhaal dus je weet goed genoeg waar het heen gaat als je iets mist en geen hele ingewikkelde zinsconstructies.
Ik heb zelf Bonjour tristesse gelezen op de middelbare school, maar vond dat wel heel veel moeite vragen toen.
Er bestaan trouwens ook tweetalige boeken, dan staat de tekst op de ene pagina in het Frans en op de andere in een andere taal. Dat helpt ook goed met leren vond ik.