Durf te vragen #9

Harry Potter. Bekend verhaal dus je weet goed genoeg waar het heen gaat als je iets mist en geen hele ingewikkelde zinsconstructies.

Ik heb zelf Bonjour tristesse gelezen op de middelbare school, maar vond dat wel heel veel moeite vragen toen.

Er bestaan trouwens ook tweetalige boeken, dan staat de tekst op de ene pagina in het Frans en op de andere in een andere taal. Dat helpt ook goed met leren vond ik.

3 likes

@Wolf @Anna88 @Eileen @Ikbeneenkonijn @Zelie @Camem.Bert (hihi toepasselijke naam) heel erg fijne tips dit! Ik weet mijn niveau zelf ook niet zo goed, dus ik ga gewoon alles uitproberen en kijken hoe ver ik kom :croissant: merci beaucoup!

3 likes

Heeft er iemand een goede tip voor het online kopen van een pubquiz?
Er zijn behoorlijk wat aanbieders, maar ik zoek dan ook wel echt een leuke met evt geluidsfragmenten etc.

1 like

Heeft iemand hier toevallig een tip om snel contact met Etsy te krijgen? Heb daar onlangs voor het eerst iets besteld en heb onterecht inklaringskosten moeten betalen. Post NL zegt dat ik het bij de webshop terug moet vragen omdat ik er al btw over had betaald, en de verkoper verwijst mij weer naar de help centre… Ik heb al 2 verzoeken ingediend via het contactformulier (1x vorige week en zojuist weer) maar ze reageren niet! :woman_shrugging:t4:

Ik ben dus opzoek naar iemand die wat ‘kleine’ dingen in mijn huis netjes kan afwerken. Zoals een koof om een leiding, de overgang van vloer naar trap en een drempel bij de achterdeur etc. Ik heb het op werkspot gezet maar daar krijg ik weinig tot geen reactie. Maar hoe kom je aan iemand die dit kan haha?
Via via helaas ook niet

1 like

Werkspot is denk ik wel de plek, je kunt eventueel op MP zoeken. Maar het ligt denk ik ook aan de tijd van het jaar. Over een maand is de bouwvak, dus veel klussers zullen hun lopende klussen nu nog afmaken en pas na de bouwvak weer nieuwe klussen aannemen.

2 likes

En anders via zoofy?

1 like

Naaiworkshop van tante Ann! (Rotterdam).
Hebben in 3 uurtjes een toilettasje gemaakt maar je kan vanalles doen, vondnhet echt een aanrader.

1 like

De Klusbakfiets? Zit in meerdere steden

2 likes

Onze collega is 1 juli 25 jaar in dienst. We willen dan iets leuks aan haar geven als een invulboekje of invulkaartjes. Heeft iemand tips voor een leuke/beetje originele? Of misschien nog andere leuke tips?

Op mijn werk wordt dat regelmatig gedaan via deze https://mijnvriendenboekje.nl/

1 like

Ja die kennen we al maar is al vaker gedaan en we willen een keer iets anders!

Of zoeken op klusbedrijf / klusservice + woonplaats. Ik ken in mijn woonplaats drie van dit soort eenmansbedrijfjes die dit soort dingen doen. Of hierop zoeken in de Facebookgroep van jouw woonplaats (voor dit soort dingen toch best handig).

3 likes

Wat mij veel hielp was in Antwerpen naar de bios gaan waar de ondertiteling zowel Frans als Nederlands was!

2 likes

Via de app Next door

1 like

Kan iemand vertellen welke stoeltjes hier goed uit komen?

3 likes
  1. Brittax romer kidfix pro
  2. Brittax romer kidfix i-size
  3. Nuna aace lx
3 likes

Dankje! De i-size besteld!

2 likes

Wij hebben al vaker een quiz van Let’s Quiz gekocht, die vind ik altijd leuk! Met foto- en audiorondes.

6 likes

Wij hebben dit weleens gedaan op werk, is missh beetje corny maar ziet er wel heel leuk uit (en de mensen zelf waren er heel blij mee):

8 likes