Durf te vragen

Voor al uw brandende vragen…

1 like

En ik heb er meteen eentje:

Ik heb een jurkje met een stoffen ceintuur, alleen nu ben ik dat ceintuur kwijt. Ik wil er zelf een maken door een lint om te knopen, maar ik wil de uiteindes van het lint afwerken met een stukje metaal. Een beetje op de volgende manier:

ceintuur
Mijn vraag is, is dit gemakkelijk zelf te doen en hoe heten die metalen dingetjes? Dan weet ik ook waar ik op moet zoeken.

Zoeken op riem einde.

imagehttp://www.eensteekjelos.nl/zencart/images/belttips.JPG

1 like

Hmm ik ben een beetje verslaafd aan velletjes bijten van mijn vingers. :flushed: Het is echt heel lelijk en soms ook best pijnlijk, schaam me er ook een beetje voor eigenlijk. Iemand hier een idee hoe ik er vanaf kan blijven?

1 like

Wow ja dit doe ik ook! De enige periodes in mijn leven waarin ik dit niet deed was als ik op reis was omdat ik dan bang was dat ik ziek zou worden van het steeds mijn vingers in mijn mond stoppen. Dus de enige tip die ik kan geven is op reis gaan haha. Ben diegene met de gouden tip eeuwig dankbaar!

1 like

Byte-X rond je nagels smeren?

1 like

Zelfde probleem. Ik bijt daarnaast ook nagels. Bij mij gaat het zo:

  • Wow ik heb droge nagelriemen.
  • Ff trekken
  • Ik ga niet er niet meer aan zitten
  • Maar zo ziet het er ook niet uit
  • Als ik nog 1 velletje trek wordt het wel weer beter
  • Oké niet dus

Soms kan ik het probleem oplossen. Dan lak in mijn nagels mooi en smeer ik mijn handen heel goed in. Zo ziet het er wat verzorgder uit en krijg ik minder de neiging om er aan te zitten. Uiteindelijk groeit het dan ook weer netjes dicht enz.

Maar moet eerlijk zeggen dat mijn handen nu weer echt lelijk zijn. Kreeg laatst zelfs de vraag van iemand of ik eczeem had (omdat ze zo rood waren rond mijn nagelriemen), maar dat waren dus alleen die velletjes. :flushed:


Oké, durf te vragen: @anon68622085 WIE BEN JIJ? Ik heb zoiets nooit door.

7 likes

Vraagje: waar zijn goede, mooie maar betaalbare zonnebrillen voor heren te koop? Liefst echte winkels en liefst Rotterdam. Hoeft geen merk te zijn, dat is niet zo belangrijk. Mag natuurlijk wel, als het een leuk prijsje heeft. Max. 50 euro maar liefst (een stuk) minder.

1 like

Deed het ook altijd! Als er een velletje los zit, MOET ik het eraf trekken en daar wordt het alleen maar een erger van. Heb sindsdien een klein nagelknippertje in mijn tas zitten. Als ik dan een velletje heb, knip ik het af (ipv losscheuren met mijn tanden) zodat het weg is. Sindsdien zien mijn handen er veel beter uit. Misschien een tip?

2 likes

@Lula Hoe is het om mod te zijn
:smiling_imp:

1 like

Ja best zwaar. Moet ff minderen met die kutgrappen want anders begrijpen mensen me verkeerd.

5 likes

welke kutgrappen
die mis ik… :smiling_imp:

1 like

Weten jullie waar je een beetje vrolijke inhoud voor een agenda kunt kopen? Ik heb nog zo’n ringband… maar kan alleen maar hele serieuze wit met grijze inhouddingen vinden. Zou het leuker vinden als bijvoorbeeld de tabbladen een kleurtje hadden of zoiets…

Ontvang je standaard in mei je vakantiegeld of kan dit ook pas in juni zijn? Dit is voor het eerst dat ik bij deze werkgever mijn vakantiegeld krijg. Ik heb nu wel m’n salaris gehad, maar daar zit nog geen vakantiegeld bij. :frowning:

Ik krijg mijn vakantiegeld pas in juni. Ik weet niet waar he woont, maar in België kan het verschillen van werkgever tot werkgever. Ik krijg het trouwens ook niet samen met mijn salaris

1 like

Ja dat kan verschillen per werkgever. Bij mijn vorige werkgever waren ze bijvoorbeeld te skeer en kreeg 1/3e van het bedrijf het in mei, 1/3e in juni en 1/3e in juli.

1 like

HEMA

Woow dat is kut dat iedereen het in een andere maand kreeg.

Stel:
Ik check in bij station A. Ik reis met de trein een half uurtje naar station B, waar ik aan iemand iets afgeef. Zonder uit te checken of het station te verlaten ga ik weer op de trein terug naar station A. Daar check ik dus weer uit.

Ik check dus in én uit bij hetzelfde station, zonder tussentijds in- of uit te checken. Reis ik dan gratis?

Ah oke. Dan ga ik een slimme route bedenken die binnen een uur kan. Thanks!

1 like