Durf te vragen

Feitelijk moet je volgens mij op station B uitchecken en 5 minuten later weer inchecken (direct kan niet). Anders reis je gratis. En van A naar B (en terug) met de vervoersbedrijf is helaas niet gratis. Ik denk dat een eventuele conducteur je op de terugweg er niet mee zal matsen, je gebruikt immers hun dienst.

Niet om vervelend te doen hoor, maar denk dat het zo zit!

Ik heb door burn out gedoe een kleine fobie gekregen voor OV en dus ook met de trein reizen, dus dat wil ik oefenen. Maar kost klauwen geld als ik dat elke keer moet doen door te betalen, want ik hoef nergens heen, wil alleen een stukje reizen.

Dus ik dacht, ik ga gewoon een stukje van een kwartiertje heen en weer en dan check ik weer uit, en dan kost het tenminste niks. Als iemand me dan controleert kan ik toch gewoon zeggen ‘ja ik was wat vergeten’?

Ik snap het, goed dat je daarmee wilt oefenen. Alleen denk ik dat de NS daar niet zoveel mee kan, aangezien jouw gebruik van de trein etc. meehelpt met slijtage etc. (uiteraard verwaarloosbaar, maar theoretisch gezien). Het lijkt niet eerlijk als je voor jouw oefenen moet betalen, maar als je het vanuit de NS bekijkt is het niet terecht als jij gratis reist.

Je kunt zeggen dat je wat vergeten was, maar dan kunnen ze alsnog zeggen dat je dan toch eerst even uit had moeten checken. Misschien zien ze het door de vingers, maar het is zo zonde als je een boete krijgt. En de ene conducteur is de andere niet, dus je kan er geluk of pech mee hebben.

Nogmaals: ik snap je echt hoor! En wil niet advocaat van de duivel zijn. Maar dit is hoe ik denk dat het kan zijn en ik wil je de eventuele boetes zo graag besparen. Wat je zou kunnen doen is contact opnemen met de NS en je probleem uitleggen. En dan vragen welke mogelijkheden er zijn? Misschien kunnen zij meedenken.

1 like

Volgens mij staan studenten OV’s allemaal op naam! Mijne altijd wel ten minste

1 like

Zijn hier mensen die horecawerk doen op events/festivals via een uitzendbureau? Zoja bij welk bureau ben je aangemeld en hoe is het salaris?:grimacing:

Weet iemand waar ik horloges kan vinden zoals deze waarbij het klokje bovenop het bandje zit? (Dus dat de bevestiging van het bandje en klokje niet te zien is)
sorry voor de grote foto!

Je kunt het proberen bij Mise en Place, dat is een horeca uitzendbureau.

Verder kan ik jullie ook aanraden om je in te schrijven bij de KVK en een account te maken bij Temper. Dat is een platform voor horeca ZZP’ers. Hier kun je je inschrijven op openstaande diensten van horeca bedrijven. Van hotels tot restaurants, festivals, hier staan allerlei soorten werk op. Je maakt dan een profiel aan waarbij je aangeeft welke vaardigheden je hebt. Als je een dienst heb gewerkt kun jij dat bedrijf een recensie geven en zij geven jou een recensie. Zo kun je van elkaar zien hoe betrouwbaar je bent.
Verder staat daar bij de dienst het uurtarief gewoon bij, weet je direct waar je aan toe bent!

1 like

Waar kun je in Nederland echt lekkere pho eten? Vraagt mijn vriend, want hij heeft hier nog nooit goede pho gehad, maar houdt er wel heel erg van.

Deli Tasty en Pho in Rotterdam!

2 likes

Weet iemand fijne yoga of relax filmpjes? Ik merk echt dat ik meer moet ontspannen maar zoek wel filmpjes van chille dingen (geen asmr, wel sportief ontspannen zeg maar). Moet echt meer rust zoeken en rust vinden omdat ik merk dat ik weer last krijg van hartkramp.

Ik zoek een kort maar krachtig gedichtje om een collega beterschap te wensen…internet afgezocht maar vind t perfecte tekstje niet… iemand ideeen?

Ken je Yoga with Adriene al?

1 like

Weet iemand hoe lang het duurt voor je boete op het cjib komt (digitaal)? Is dat net zo snel als de post of kun je het daar eerder verwachten?

Wel eerder, maar ik weet niet precies hoeveel eerder. Ik dacht iets van 3 dagen ofzo?

Oké thanks! Ik meen geflitst te zijn, vind dat wachten zo irritant. Ben er liever direct vanaf.

Wist trouwens niet eens dat dat ook digitaal was (logisch eigenlijk tegenwoordig). Moest wel lachen toen ik een oude boete zag staan en dat je dus ook de foto’s kunt terug zien. Ik was er van overtuigd niet door rood te hebben gereden maar was toen te lui om aan te vechten, maar nu zie ik gewoon dat ik maar liefst 0,4 seconden te laat was en dus terecht een boete kreeg :sweat_smile: dat mysterie ook weer opgelost. Hopelijk nu iets meer geluk.

Ja, dat afwachten is vreselijk. Ik keek elke dag even op die site om te kijken of het er al op stond :disappointed_relieved:

Roodlichtboetes zijn trouwens niet de goedkoopste had ik toen ontdekt. Dus sindsdien let ik extra goed op. Hopelijk heb je net mazzel gehad!

Nee, klopt was een dure grap. Nu reed ik te hard. Zo’n achteraf gelegen 60 km weg waar je 's nachts 100 rijd zonder dat je het door hebt. Gelukkig reed ik niet zo hard, maar wel té hard :sweat: Lesje weer geleerd.

Ah ja, balen! Als je maar niet meer dan 30km/u te hard hebt gereden, maar dat is niet zo als ik het zo lees. Wel rot hoor!

1 like

Oké ik hoop dat iemand hier een idee heeft waar dit aan kan liggen. Ik heb heel vaak als ik bij mijn vriend slaap dat ik beroerd wakker word. Jointje roken en dan voel ik mij vaak wel weer oké maar het is zo vreemd. Vanmorgen weer de dag begonnen met over mijn nek gaan.

Ik doe echt niks anders bij hem dan dat ik thuis doe. Thuis blow ik ook, thuis eet ik ook ongezonde dingen 's avonds, thuis drink ik ook cola. Ik heb hier thuis dus echt bijna nooit last van, het is echt bij hem thuis dat ik steeds mij misselijk voel als ik wakker ben 's ochtends.

Ik ben niet zwanger, daar ben ik al paar keer opgetest door de dokter omdat ik dus deze klachten heb. Zij weet het ook niet, mijn lever enz zijn ook gecheckt laatst. Ik slaap ook gewoon prima bij hem.

Ik heb zachte lenzen en sinds kort langere nagels, alleen heb ik door die lange nagels nu al 2 lenzen laten scheuren bij het uitdoen. Wordt een beetje een duur grapje zo… :grimacing: Iemand die dé oplossing voor me heeft?