Durf te vragen

Wat doen jullie als je een foto van jezelf nodig hebt voor werkdingen?
Ik moet de laatste tijd best wel vaak een foto van mezelf aanleveren voor presentaties, websites van projecten waar ik aan werk e.d. Ze vragen meestal om een ‘pas- of portretfoto’, maar ik ga echt niet m’n pasfoto van m’n paspoort sturen, die is super suf en lelijk, haha. Heb nu maar een selfie gemaakt voor een witte achtergrond maar het ziet er zo amateuristisch uit? Soms zie ik weleens dat mensen op Linkedin of collega’s een foto hebben die wel professioneel is, maar niet zoals een paspoortfoto. Maar ga je dan echt naar een fotograaf daarvoor? Of heeft iemand tips voor een ‘professione selfie’? Haha zoveel vragen!

1 like

Kan je een 100% zijde blouse in de wasmachine doen (ingesteld op ‘hand was’) of moet ik em echt naar de stomerij brengen?

Zomertijd = klok uur vooruit = 's ochtends om 8 uur ‘wintertijd’ is het op de klok dus ineens 9 uur = het wordt ‘later’ licht, en dus ook later weer donker.

Wintertijd = klok uur terug = om 8 uur 's ochtends ‘zomertijd’ is het op de klok 7 uur 's ochtends = vroeger licht. En dus ook vroeger donker.

Wintertijd is de standaardtijd. Dus als je zomertijd afschaft betekent dat dat je niet ineens een uur eerder op hoeft als de zomertijd ingaat (want die gaat dus niet in) en dat het in de zomer eerder licht wordt, en eerder donker is 's avonds. Dus in plaats van dat je om half 5 al zonlicht hebt en tot 11 uur buiten kan lopen, is het om half 4 al licht en gaat de zon om 10 uur onder (even een schattig van de tijden hoor).

Maar er komt natuurlijk nog bij dat de dagen daadwerkelijk langer en korter worden, dus los van zomer- of wintertijd is het gewoon zo dat je minder ‘zonuren’ hebt in de winter, en meer in de zomer.

1 like

Wat staat er in het waslabel? Ik doe de mijne apart in een delicaat programma met zijdewasmiddel, gaat goed.

Bij mij in de buurt zit een Picturepeople, die adverteren met goedkope professionele foto’s voor je CV etc, misschien zit die ook bij jou in de buurt? Klinkt wel laagdrempelig, ik zou zelf ook niet zo snel naar een ‘echte’ fotograaf stappen voor zoiets.

Als jij (of een vriend(in)) een goede camera hebt, zou ik gewoon met iemand afspreken en voor een oké achtergrond een paar foto’s maken. Super ongemakkelijk, maar dan heb je wel wat foto’s. Als je niet ziet dat het een selfie is vind ik het meestal ook prima staan trouwens.

Vraagje: Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een website van lang geleden (ik denk 2007-2010 ofzo, hij veel eerder) waarbij je nieuwe muziek kon ontdekken. Het was een soort radiostation waar je suuuuper specifiek bepaalde genres (vaak alternative/indie genres) kon selecteren en dan begonnen een paar tracks te spelen en zo ontdekte je dan nieuwe muziek. We hebben het allebei veel gebruikt maar kunnen er echt niet op komen. Het bestaat volgens mij ook niet meer. Weet iemand wat het was?

1 like

Misschien even in het concertentopic vragen, of in het wjekw topic gooien, die eerste is er (soort van) voor, en de andere wordt denk ik het meest gelezen. Misschien is er ook wel een Den Haag topic, kun je ook altijd even zoeken en proberen.

1 like

Bij picturepeole (zit Volgensmij ik veel steden) kun je een mooie professionele foto laten maken voor bijv. Linkedin

Was het misschien Last.fm? Dat ken ik nog wel van vroeger!

2 likes

Nee, dat was het niet. Dat was wel ook super leuk! Daar was ik zoooo veel mee bezig ook, niet normaal haha.

1 like

Ik merk nu dat ik echt moet investeren in goede schoenen als in goede zolen die echt ondersteunen aan de onderkant van mijn voet. Wat zijn jullie aanraders? Liefst bv een sneaker maar dus wel met een heel goed voetjes. Loop nu te vaak op slechte nep all stars etc.

Nike Air Max heeft goede demping, lopen als wolkjes!

1 like

Is het misschien 8tracks?

2 likes

Ik onthou altijd: in het VOORjaar gaat de tijd VOORuit

2 likes

22tracks?

2 likes

Yes air max is top. Maar ik vind airforce ook lekker zitten

1 like

Ohhhh dat mis ik echt

Wow ik dacht van de week nog aan deze site en wou het hier nog vragen of iemand wist welke site het was, maar was het alweer vergeten haha leuk dat je er mee komt.

Pandora idd zoals @midheavenmoon noemt. Helaas stopte die site op een gegeven moment met werken voor NL/EU en zo te zien nog steeds. :frowning: zo jammer. Heb er ook zooo veel nieuwe muziek door leren kennen echt lang geleden in het limewire tijdperk idd rond 2005-2010?

Volgens mij keek die site ook echt naar de beats/toonhoogte en al die dingen naast enkel genre en dan kon je aangeven of je tracks wel of niet leuk vond en dan ging die daar weer op verder. Het was zo leuk en handig in elk geval.

3 likes

Bank-Natuzzi-4
Ik heb zo’n soort bank vorige week opgehaald (dit is gewoon een random foto van Google). Nu zag ik bij nader inzien dat hij niet meer heel schoon is, grauwe vlekken op de leuning bijvoorbeeld. Iemand een idee hoe ik de bank toch weer een beetje fris en schoon krijg? Hij was gratis dus ik klaag verder niet.

Oh wat chill dit, zoiets zocht ik ja! Helaas niet bij mij in de buurt maar misschien wel de moeite waard als ik een keer in één van die steden ben.

Hmm ja misschien moet ik een van mijn creatieve vrienden een keer lief aankijken! Vind dat nog wel minder ongemakkelijk dan bij een fotograaf denk ik, haha.

Bedankt voor de tips :heart:

Misschien een offerte aanvragen bij een schoonmaakbedrijf voor meubelen? Geen idee of dat ‘duur’ is hoor. Heb zelf mijn Perzische tapijt laten reinigen omdat mijn kat het als tweede kattenbak zag :p. Was toen 75€ kwijt. Of zelf zo’n schoonmaakding huren bij de praxis?

1 like