Durf te vragen

Ze kijken naar het jaar ervoor, daardoor zit ik nu ook in sociale huur. En ze mogen je er niet uit zetten, er schijnt wel een scheefhuur boete te zijn, daar weet ik niets van.
En ze mogen je huur ieder jaar met max 9% verhogen als je veel verdient (bij mij houden ze 2% aan).
Maar als je in 2018 dus 3000 verdient hebt dan kom je natuurlijk voor niets in aanmerking en dan moet je wel aantonen dat je dit jaar meer verdient.
Ze zijn daar in mijn ervaring best coulant mee

1 like

Broodjes afbakken etc kan ik in mijn huidige ook, maar ik wil hem dus echt gebruiken voor taarten en lasagna bijvoorbeeld!

welke kant en klare woksaus (voor noedels) is nou echt lekker? Het liefst eentje die ik gewoon zo in de ah kan kopen!
Ik heb er niet veel ervaring mee, maar die van conimex vind ik erg zoet.

Ik haal altijd de AH Excellent thai sweet basil saus (zo heet het geloof ik). Gebruik m meestal voor noodles met kip

Is wel zoet trouwens maar ook pittig

3 likes

Wij vinden de oyster en de black bean erg lekker. We hebben meestal die flesjes met een paarse wikkel en gouden dop. Weet even zo niet welk merk dat is.

1 like

Ik gooi vaak hoisinsaus en sojasaus er doorheen! (Ok, moet je wel 2 flesjes hebben, maar dat spul heeft toch het eeuwige leven dus je kan het gewoon bewaren)

1 like

Jaa hoisin, soja , en ketjap zijn eigenlijk 3 basis sauzen die je voor elk wok gerecht kunt gebruiken . En dan kan je nog andere dingen toevoegen. @Koekwaus

@AloeVera @anon46493654 @Dombo Bedankt voor jullie tips! Ik ga ze vanmiddag in de winkel even bekijken!
@anon39978576 Niet voor nu, maar indien ik een keer zin heb om uitgebreider te gaan, in welke verhouding doe je die drie dingen bij elkaar?

1 like

Oh hmm dat doe ik altijd op gevoel haha. Maar er zullen vast wel recepten zijn met hoeveelheden enzo.

@Rozecoupeschaar Mag ik je een kappersvraagje stellen? Ik heb donkerbruin haar en wil graag roze. Hoeft niet helemaal, van halverwege naar beneden mag ook. En heb eigenlijk geen zin om het helemaal te blonderen enzo want ik ben niet zo van het onderhouden. Bestaat er een merk verf waarmee ik zelf mn haar kan verven, dat je ziet op mn donker haar, dat redelijk lang goed blijft maar ook weer uit mn haar gaat?

Ik doe dit vaak ook uit de losse pols. Maar ik denk dat 1:2:2 hoisinsaus:sojasaus:water wel een goede schatting is om mee te beginnen (je kan er altijd later nog meer van iets bijgooien als je het niet lekker vindt!)

Als je ketjap gaat kopen, kijk dan ook eens naar ketjap asin. Vind ik persoonlijk lekkerder dan ketjap manis (de “standaard ketjap” die de meeste mensen hebben). Die is wat dunner en minder zoet en stroperig en kan je gebruiken ipv sojasaus, het is dan een beetje een lichte versie van sojasaus (soms is “echte” sojasaus net te zwaar).

Ik heb dit ook, maar bij mij is het onderdeel van een angststoornis. Niet een specifieke naam ofzo.

1 like

Ik heb de 501 in W25L26. Ik heb geen ervaring met Topshop broeken. Heb je eerder Levi’s broeken gehad? Ik droeg zelf altijd maat 27 maar zit bij Levi’s echt 2 maten kleiner. M’n moeder en een vriendin hadden hetzelfde. Ik ben 169, hoe hij verder valt kan je op m’n insta zien (linkje staat ergens op mn profiel).

Ik heb dit ook. Vind hem daarom ook heerlijk om in een grote/nieuwe stad te zijn, weet je zeker dat je niemand tegen komt in de supermarkt.

1 like

Geen idee, of er een term voor is, maar ik herken het wel. Een vriendin zei over een festival waar ik met haar heen ging “Ja super leuk dat we blablablabla allemaal tegenkwamen hè”, en ik vind daar juist niks aan. Ik word ongemakkelijk, weet ook niet of en hoe ik van die halve bekenden gedag moet zeggen. Ben er wel iets beter in geworden maar het blijft niet mijn mijn favoriete bezigheid. Denk ook dat het komt doordat het small talk is ofzo, en eigenlijk boeit het me niet zoveel of je hier al lang bent en hoe lang je nog blijft en met wie en waar je nog heen gaat en wie je nog meer bent tegengekomen blabla.
Vaak eindigt het dan in dat vriendin tijd staat te socializen en ik erbij sta. Of op zoek naar de wc/eten/drinken ga. :’)
Ik vind een feestje/festival in een vreemde stad veel fijner als ik “samen” met iemand ben.

5 likes

Ik heb een Levi’s 721 waarvan ik dacht dat ie prima was, maar helaas heb ik hem uiteindelijk toch te groot gekocht. Misschien moet ik dan maar even meer maten bestellen of toch eens een winkel opzoeken, volgens mij zitten die hier niet echt in de buurt.

Bedankt voor de moeite, ik zal eens kijken! :slightly_smiling_face:

Ik heb de 721 ook in W25. Terwijl ik best wel een kont en volle bovenbenen heb (ter vergelijking: h&m bikinibroekjes e.d. heb ik allemaal in maat 38). Ik dacht dat 25 alleen voor hele smalle mensen was, maar Levi’s valt gewoon zo. En je loopt het natuurlijk ook een beetje uit.

Mocht je een keer in Utrecht zijn dan kan ik je aanraden om naar de Rode Winkel te gaan, die hebben super veel aanbod en hele goede service.

1 like

Sorry dan kan ik je niet echt helpen, wij hebben een goede oven in t fornuis.

Combi oven is bij ons prima voor lasagne en broodjes etc, maar niet voor taart

1 like

Leuk dat je roze wil! Ik weet alleen helaas hier niet echt een antwoord op waar je iets aan hebt. Met roze heb ik alleen ervaring op geblondeerd haar met directions kleuren. Verder werk ik alleen met het merk Indola en die hebben zoiets helaas niet. Je zou eventueel naar een kappersgroothandel in de buurt kunnen gaan met precies deze vraag en uitleg. Daar hebben ze meerdere producten en merken en kunnen je ook meteen tips geven over hoe en wat je het beste kan doen.

1 like

Ik heb sinds gister ineens dat mijn telefoon de wifi hier thuis niet meer kan vinden in de lijst met netwerken. Mijn vriendin heeft precies dezelfde telefoon en bij haar deed hij het wel, dus ik denk dat het aan mijn telefoon ligt.

Heb al wifi uit en aan, opnieuw opgestart, wifi manager apps geprobeerd maar het helpt niet? Ook het modum uit en aan werkt niet.

Mijn vriendin heeft dit soms ook na de laatste android software update, maar bij haar werkt opnieuw opstarten altijd, maar bij nij niet :sweat_smile:
Weet niet of het relevant is maar heb de samsung a7 2018

edit: Op mijn laptop is er ook niks aan de hand, dus het ligt echt aan mijn telefoon