Durf te vragen

Hier zie je wel ‘beauty’ staan bij de post maar de uiteindelijk url is iets anders… Weet niet of dit is wat je bedoelt?

Jaaaaaaa dat is hem! Thanks :heart:

Je kan gewoon de munteenheid pinnen bij pinautomaten. Dan kun je kiezen voor een vastgestelde omrekening of een variabele (die verandert mee met de koers). Dat kost wel geld, maar hoeveel het kost kun je op de site van je bank vinden. Ik raad je af om euro’s mee te nemen en om te wisselen want dan moet je altijd best veel commissie betalen. Wisselkantoren moeten natuurlijk geld aan je verdienen. Ik ben echt in heel veel landen in Oost-Europa geweest (o.a. Polen, Bulgarije en Tsjechië) en het is nog nooit misgegaan. Verder kun je gewoon met je Nederlandse pas pinnen in restauranten, maar je kan in die landen nog niet overal pinnen dus wat contact meenemen is aan te raden.

2 likes

Ik weet dat je naar Oost-EU gaat, daarom gaf ik ook specifiek dat voorbeeld! Maar je kan bijvoorbeeld op dag 1 allebei 50 of 100 euro in vreemd geld opnemen (kun je via google gemakkelijk omrekenen) want dan heb je zeker genoeg en dan hoef je ook niet vier keer bij te betalen voor het opnemen. En als je wat over hebt kun je aan het einde lekker snacks halen voor onderweg of op het station nog een ijsje ofzo. Het komt allemaal goed!!

Ja het is inderdaad goedkoop maar je geeft snel veel uit hoor. Sneller dan dat je hoopt :cry:

1 like

Omdat WJEKW zo snel gaat, hier gewoon nog een keer

Je bedoelde deze niet maar ik draai graag: Soundtrack/Musicals

Disney NL?

Sinds een tijdje huur ik een huis van iemand die dit huis heeft gekocht. Er zit nog een hypotheek op. Dus ik sta niet officieel ingeschreven, maar diegene van wie ik het huur wel.

Nu heb ik ook nergens mijn adres veranderd, maar mijn baas heeft wel op mijn loonstrookje mijn adres veranderd naar mijn nieuwe. Ze hadden namelijk mijn nieuwe adres gevraagd voor de reiskostenvergoeding, maar ik had er helemaal niet over nagedacht dat dat natuurlijk allemaal wordt gedocumenteerd… Maar bij de belasting/gemeente enz. sta ik dus niet officieel op dat adres ingeschreven.

Kan dit problemen opleveren voor mijn verhuurder? Voor mij maakt het natuurlijk niet zoveel uit, maar ik dacht misschien gaat er ineens ergens een alarmbelletje af dat er nog een extra persoon een loonstrookje op dat adres heeft? Ik weet het niet hoor, haha. Maar wil geen problemen voor mijn verhuurder en graag in dit huis blijven :see_no_evil:

Hm ja als de gemeente daar hoogte van krijgt, kan er wel een adresonderzoek gestart worden. Er wordt dan gekeken wie er ingeschreven staan op dat adres en of dat klopt. Als het niet klopt, moet je je verplicht op het juiste adres inschrijven zo uit m’n hoofd. Of woont diegene van wie je het huurt daar ook, op een andere verdieping ofzo? Zo niet, waarom heeft hij/zij zich dan niet op eigen adres ingeschreven?

Nee, degene van die ik het huur woont nu ergens anders, in een huurwoning. Maar staat nog steeds hier ingeschreven vanwege de hypotheek

ik heb vegetarische groenteburgers die ten minste houdbaar tot en met 9 oktober is.
ik weet dat tht-producten na datum nog wel te eten is, zal ik dat met deze burgers ook doen? want het is wel een 'uit de koeling’product. voor mij maakt dat altijd wel iets verschil haha.

ja joh kan makkelijk

Ik vind de sushi bij sumo niet zo goed, maar ik ben gek op die fruitbakjes met zoete kokossaus.
Heeft iemand een idee hoe je dit maakt? Ik heb al een beetje gegoogeld, maar ben niet overtuigd van wat ik tegenkom. Het is een dikke zoete kokossaus. Een soort gecondenseerde melk, maar dan met kokossmaak.

geeen idee van dit soort dingen haha eet nooit sushi, maar is het geen kokosmelk gemixt met iets waardoor het een sausje wordt? :flushed:

Als de verpakking niet ‘bol’ staat (dat had ik een keer, twee weken ziek van geweest’, het oké ruikt en smaakt, dan gewoon lekker eten hoor (mijn mening).

1 like

Ik ken het niet maar je hebt ook gecondenseerde kokosmelk!

Waarschijnlijk, maar ik ben geen keukenheld haha. Ik zie niet voor me hoe ik van een pakje kokosroom die lekkere, dikke saus zou kunnen maken. Met alleen suiker lijkt het me een beetje karig:p

Wist ik niet!! Dank je wel. Ga gelijk googelen. Hoop dat dit het is. Zou bijna voor die saus bij sumo gaan eten

Weet iemand in welk topic dat over Matthijs van Nieuwkerk stond pas? Over dat hij zo emotioneel werd en zich ‘wees’ voelde? Ik wilde het laten zien aan iemand, maar kan het via de zoekfunctie niet terugvinden.