Durf te vragen

Ja maar volgens mij wil @Maestoso niet iets citeren maar gewoon letterlijk ‘vertellen’ dat ze de bron heeft gelezen. Maar de vraag is ook een beetje of dat nodig is (wat @Enthusiasm al zei).

Ja maar dat doe je niet met een paper. Je gaat toch überhaupt nooit zeggen ‘ik moet voor dit vak dit lezen dus daarom heb ik deze opdracht gemaakt’.
Je gebruikt een artikel om iets uit te leggen. Op het moment dat je dat doet moet je erbij vermelden waar je dit vandaan hebt.
Door te refereren laat je meteen zien dat je het hebt gelezen en dus gebruikt. In APA stijl doe je het op manier zoals ik liet zien.

7 likes

Hangt denk ik van de studie af. Letterlijk zeggen “Ik heb dit gelezen” is natuurlijk heel raar en schools, maar bij vakken die ik deed was het niet heel ongebruikelijk om te zeggen: “Na het bestuderen van X werd duidelijk dat er meer over dit onderwerp te zeggen is dan in eerste instantie leek” of “Het artikel van X roept vragen op over Y”.

Maar dan leg je toch alsnog uit wat in het artikel besproken wordt? Dan kan je inderdaad zo’n zin toevoegen. Maar misschien verschilt het inderdaad!

1 like

Heeft iemand een tip voor een fijne handzeep? Eentje die lekker ruikt en ook nog een beetje gezellig eruit ziet op het toilet? Ik wilde eigenlijk die Linen variant van de HEMA maar die is overal uitverkocht :-1:

https://www.ah.nl/producten/product/wi233314/method-handzeep-roze-grapefruit

Deze ruikt zo lekker en het flesje is ook wel een mooie vorm!

1 like

Ik weet niet zeker of in zou zeggen dat deze er gezellig uitziet maar qua geur is dit mijn favoriet! Als je niks lekkers kan vinden wat je mooi genoeg vind zou je eventueel ook nog een mooie flacon kunnen kopen en die zelf vullen? Volgens mij verkopen ze bij de Action of de Xenos enzo wel vaak meer decoratieve flacons.

1 like

Ik weet niet zo goed wat je nu bedoelt met ‘deze’? Had er nog een linkje of een plaatje bij gemoeten, of doel je op die die @FrozenFlame noemt?
Wel een goeie tip, misschien doe ik dat wel, er zelf eentje vullen!

Hahaha jemig zeg, lekker wakker weer :sweat_smile: deze link had erbij gemoeten! https://www.ah.nl/producten/product/wi406065/etos-handzeep-orange-grapefruit

1 like

Ik kan wel een tip geven als jij een spraakmemo in ff talk plaatst :innocent:

13 likes

Reuzel

2 likes

Ik heb hier dus een hele theorie over maar durf hem niet te posten omdat het misschien belachelijk is (en omdat ik niet obsessief wil overkomen, maar dat even terzijde)

1 like

Ik heb in de winter korsten in mijn neus wat enorm irriteert. Iemand een oplossing.
Laatst met een pincet een stuk weggehaald maar toen voelde het alsof ik gesnoven had.

Nisita neuszalf, te koop bij sommige drogisten en de apotheek, smeren met een wattenstaafje, ruikt nog lekker ook :slight_smile:

4 likes

Beetje late reactie. Maar Ruby is niet écht een nieuwe chocolade soort. In principe konden ze dit al, gaat om het proces van verwerken van de cacao boon. Op die manier kan er een ‘bij’smaak ontstaan, zoals in dit geval een fruitsmaak en ook kleur. Het is een soort markting om dit als nieuwe chocolade soort te bestempelen.

Settesoli (geloof dat hij zo heet). En dan de Sauvignon. Bij Albert Heijn en geloof 3,99 - met enige regelmaat ook in de bonus.

2 likes

https://www.ad.nl/binnenland/man-29-draait-door-op-vlucht-naar-amsterdam-f-16-s-begeleiden-toestel~a5607235/

Wat kan een F-16 doen?
Ik lees wel vaker dat er bij een dreigende situatie straaljagers opstijgen. Maar wat haalt het uit? Wordt de dader er minder angstig van? Gaat die F-16 een raket op het vliegtuig afvuren als het echt helemaal misgaat?

Wow hehe geen idee. Daar had ik dus nog nooit van gehoord :thinking:

1 like

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/belgische-f-16-s-rukken-uit-voor-onbekend-russisch-vliegtuig~ac4f8030/

Maar wat houdt die onderschepping in, in praktische zin?

Wat was ook alweer die blog met celebrity transformaties, waarbij zo’n vrouw ging kijken of ze wel/geen plastische chirurgie hadden ondergaan? Op ellegirl ook heel vaak gedeeld. Ik google me suf maar ik kan het maar niet vinden? De url had iets met ‘beauty’ er in geloof ik?

1 like