Durf te vragen

Ik moet een Duitse verkeersboete overmaken maar ik begrijp niet hoe ik het moet invullen bij mijn bank? In de brief staat een IBAN, een BIC en een bepaald nummer dat ik moet invullen.

Maar waar moet ik de BIC invullen? En wat moet ik bij ‘naam ontvanger’ invullen?

Succes! En mooie foto’s hier plaatsen :smiley:

1 like

Normaal gezien volstaat het om in je app in het vak begunstigde het IBAN nummer in te vullen. Hij herkent het BIC nummer automatisch en je hoeft niks meer te doen. Zo is het in ieder geval bij Belgische apps.

1 like

Heeft iemand ervaring met de Philps melkschuimer A6500 in combinatie met plantaardige melk? Ik gebruik graag soja of havermelk en ben benieuwd of die dat ook goed doet.

Ik heb twee baantjes. En heb in december aangegeven dat ik de loonheffingskorting bij de een uit wil hebben en bij de andere aan. Nu raad je het al: het is uitgezet bij de een maar nog altijd niet aan bij de ander. Dus nu heb ik salaris ontvangen van de tweede, 934 euro waar dus 332 loonheffing vanaf gaat. Kan iemand mij vertellen hoe hoog de loonheffing was geweest als ik wel de korting aan had gehad? Ik kan het nergens vinden.

Ja, werkt prima!

1 like

Ja mijn ouders hebben deze en werkt prima. Het ligt meer aan de plantaardige melk zelf dan aan je schuimmachine is mijn ervaring. Uit mijn persoonlijke onderzoek schuimt deze van oatly het beste

2 likes

ik ga binnenkort een weekendje naar scheveningen en ben op zoek naar lekkere/bijzondere restaurantjes in de omgeving?

@anon50122296 Hoe erg ik je ook zou willen helpen en je poll in zou willen vullen, lijkt het me niet gepast om dat te doen. Puur omdat ik, (en misschien het gros van de poll invullers) geen medicatie kennis heb, en het antwoord van de poll dus niet goed kan overwegen en beantwoorden. Zou je dit met je psychiater, psycholoog of een andere hulpverlener met kennis kunnen bespreken? Hopelijk kan je met hun een weloverwogen antwoord verkrijgen.

7 likes

Ik ben ook druk in gesprek met psychiater,
Alleen die laat de keus aan mij over

En ik ben al vanaf begin januari met dit dilemma bezig, dus dacht ik kijk even naar een mening van mensen die van een andere kant kijken

Begrijpelijk houdt het je erg bezig, en vind je het lastig om een keuze te maken. En het staat je natuurlijk vrij om het met het internet te delen en hier advies te komen vragen. Enkel hou hierbij wel in gedachten dat de stemmers niet alle in’s en out’s weten van je, en belangrijke factoren hierdoor over het hoofd kunnen zien. Als ik je dan toch advies zou geven, zou dat zijn dat je misschien deze kwestie met dierbaren zou kunnen delen die meer weten over hoe en wat.
Tot de tijd dat je een keuze maakt, succes en sterkte!

2 likes

Ik heb mijn anti p ook afgebouwd na een aantal jaar en ik heb daar eigenlijk bijna geen last van gehad! En bij beide opties moet je het afbouwen toch? Dan zou ik gewoon even kijken hoe het gaat en hoe je je voelt en dan pas bepalen of je een nieuw medicijn gaat opbouwen.

Mijn post is geflagt en verwijderd,
Ik ben hier echt ontzettend verdrietig om nu,

Ik loop al 2 maanden met dit probleem en nu wil ik alleen weten hoe anderen er over denken om te kijken of ik tot een beslissing kan komen.

Maar blijkbaar is dat niet toegestaan

Misschien kan je het zonder poll in het medische vragen topic vragen? Daar zitten een paar artsen die je misschien kunnen adviseren

Er is een psychisch praat topic toch? Daar zitten misschien mensen die zelf zoiets hebben meegemaakt?

Ik vind dat ook echt heel erg belachelijk. En die mensen mogen zich echt een beetje schamen

11 likes

Dankjewel! Lief!
Ik zit er gewoon onwijs mee…

Maar ik zal er over ophouden, ik hou het wel bij mezelf

Ik zou niet goed weten wat je het beste kan doen. Wat een moeilijke beslissing. Ik hoop dat je eruit komt!

Heeft er iemand ervaring met floaten? Ik slaap heel slecht en las dat het daarbij kan helpen.