Hoi. Ik heb wel punten voor je
Als je niet anti-chemische rommel bent, Round up.
Eigenlijk is dit mijn laatste optie maar het maakt me zo gek en als ik dan langs voortuintjes loop waar nog geen sprietje onkruid tussen de tegels te vinden is dan ben ik zo jaloers.
Dit heb ik laatst al gedaan maar het groeit allemaal weer net zo hard terug.
Het meest definitieve is de tegels eruit halen en er worteldoek onder leggen, dat hebben die buren waarschijnlijk ook gedaan, anders blijft dit zich herhalen.
Ik ga dit overwegen als ik het volgend jaar allemaal opnieuw erin wil (laten) leggen.
Strooizout! Op de plekken van het onkruid strooien en natmaken of wachten tot het gaat regen.
Waarom moeten mensen met migraine vaak overvegen?
Ik dacht altijd dat migraine te maken had met de bloedvaten en zenuwen in je hersenen, wat heeft je maag daar mee te maken?
Volgens mij van de pijn. Ik werd misselijk van de pijn en ging daardoor overgeven. Ook zag ik rare vlekken en was ik duizelig, daar werd de misselijkheid ook weer erger van
Hahahaha @Dombo jouw autocorrect accepteert het woord overgeven echt niet😂
Verder weet ik het ook niet… ben inderdaad vaak misselijk bij migraine
Haha shit nu je het zegt… autocorrect wat doe je
Bij pijn gaat je lichaam in fight/flight-modus en onderdeel daarvan is dat je maagontlediging vertraagt. Voedsel verteren kost energie dus je kunt die maaltijd beter even in je maag bewaren tot er een relaxter moment is voor je darmen om aan de slag te gaan, maar een volle maag wekt misselijkheid op. Daarom lucht overgeven vaak ook zo op, want de rek is dan van je maag af. Veelgebruikte anti-misselijkheidsmedicijnen werken ook op die maagsluitspier zodat alles wel weer doorstroomt naar je darmen.
Ik rij niet zoveel auto, en heb moeite met herkennen wanneer ik binnen en buiten de bebouwde kom zit. Op veel plekken zie ik geen duidelijke einde/begin bebouwde kom borden… met name als ik net van de snelweg af kom. Iemand trucjes hiervoor? Wil geen snelheidsboete!
Zodra je een plaatsnaambordje ziet/voorbij rijdt, zit je in de bebouwde kom. Als er geen snelheidsbord onder staat, is dit 50. Wanneer je dus een dorp/stad weer uit rijdt en voorbij het plaatsnaambordje bent, dan zit je weer buiten de bebouwde kom!
Yes, dit wist ik. Alleen soms zie ik echt geen einde plaatsnaambordje en lijkt het me dan heel sterk dat ik dan nog steeds in de bebouwde kom zit vanwege wegbelijning, omgeving, etc.
Oh dat is gek! Soms mis ik de borden en dan ga ik meestal wel af op de wegbelijning, of rijd ik vaag een beetje tussen wat snelheden in haha, 60 is dan vaak wel veilig
Installeer flitsmeister op je telefoon (en koop er een telefoonhoudertje bij), is gratis, die waarschuwt je voor flitsers, maar ook voor files en objecten op de weg en slecht wegdek en mist en weet ik het wat je nog meer voor onverwachts tegen kunt komen, en er staat onderin altijd wat de maximum snelheid is van de weg waar je op dat moment rijdt.
Let op die max snelheid klopt niet altijd (met name als het in tijdzones een andere snelheid is).
Goed op de borden letten blijft t meest belangrijk!
Flitsmeister laat inderdaad niet de op dat moment geldende dynamische maximumsnelheid zien, maar over het algemeen zijn wegen met dynamische maximumsnelheden overladen met bordjes/matrixborden, daar hoef je meestal niet lang over te twijfelen.
Ik heb de navigatie app Waze en deze geeft ook altijd aan hoe hard je mag. Deze navigatie app is super en ook gratis